• Kaninm­amma
    Äldre 22 Jun 22:21
    6910 visningar
    17 svar
    17
    6910

    Pass till småbarn, vad behövs?

    Imorgon ska vi gå och ta kort på Michell, till passet. Vad mer måste vi ta med till polismyndigheterna?

  • Svar på tråden Pass till småbarn, vad behövs?
  • MissOs­bourne
    Äldre 22 Jun 22:27
    #0

    Jag håller också på med pass till lillan och vad jag förstår så är det kort och det att båda vårdnadshavarna ska vara med samt bebisen.Var tar du kort?Jag menar min lilla Felicia är ju bara 2 månader-hur tar man ett kort på henne?Hur ska kortet se ut?

  • Kaninm­amma
    Äldre 22 Jun 22:47
    #0

    Jag går in på Expert, de tar passkort... de har digitalt, så de tar till bilden blir bra... funkade jätte bra när michell var 2 månader. Nu ska vi ta nya, för att de tog snabbt slut

  • Bennie
    Äldre 22 Jun 22:53
    #0

    Har för mig att man ska ha ett personbevis också...

    Man behöver väl egentligen inget pass till barn under 5 år, som kan tydligen resa på mammans. Men för att kunna intyga att det är ens eget barn så är det väl bäst. Vi fixade vårt pass hos skattemyndigheten.

  • Kaninm­amma
    Äldre 22 Jun 23:05
    #0

    vad beställer man personbevis?

  • MissOs­bourne
    Äldre 22 Jun 23:07
    #0

    Jo man MÅSTE ha pass nu till barn.Personbevis behövs bara om det har skett ett namnbyte=)

  • Bennie
    Äldre 22 Jun 23:13
    #0

    Kaninmamma: På www.skatteverket.se

  • Kaninm­amma
    Äldre 22 Jun 23:17
    #0

    så om vi går imorrn med foto, så behövs inget personbevis på Michell?

  • MissOs­bourne
    Äldre 22 Jun 23:25
    #0

    Nej det ska inte behövas=)Vad kostar det på expert att få foto taget på lillan?

  • Kaninm­amma
    Äldre 22 Jun 23:31
    #0

    99 kr och garanterat BRA bilder. I alla fall hos oss är de jätte hjälpsamma

  • Äldre 22 Jun 23:31
    #0

    Man ska ha en blankett där båda föräldrarna skriver på samt deras namnteckningar bevittnas. Den kan hämtas här: www.polisen.se/inter/nodeid=3596&pageversion=1.html

    Sen ska man ta med foto som ni skriver ovan. Det är vad som behövs.

    Ha det!

  • jessic­ka
    Äldre 26 Jun 17:04
    #0

    Jag tog ett kort som jag hade hemma på min lilla dotter när hon var 3 mån. det gick jättebra att ha til passet sa polisen.

  • Telus
    Äldre 26 Jun 17:50
    #0

    MissOsbourne: Jag ska resa till egypten i April med min då 2 månaders gamla bebis, tänkte höra var du ska resa (blir det till värmen?) med din lilla och om du har några bra tips som du hört.

  • teresa­n
    Äldre 26 Jun 20:39
    #0

    jag har nyss skaffat pass tillmin 17 månaders kille. du behöver bara foto, och att båda föräldrarna är med + bebisen INGA andra papper så krångla inte till det

  • Äldre 26 Jun 23:15
    #0

    Vi var tvungna att komma tillbaka med personbevis på våran son som då var två månader. Det borde ju vara samma regler överallt??!!

  • MissOs­bourne
    Äldre 27 Jun 17:18
    #0

    Sunmaid:Skumt!På polisens hemsida står det inget om personbevis...!

    Telus: Vi ska inte till värmen och inte så långt-det blir till Polen bara så hon ska få åka båt för första gången...*hehe*

  • Äldre 2 Jul 10:28
    #0

    tänk att de ska ha passen i 5 år.. tycker dte låter lite roligt :)

  • AA aa
    Äldre 2 Jul 10:34
    #0

    Det behöver inte vara passfoton. Det går bra med två stycken liknande "vanliga" kort. De klipper ut ansiktet om man tar med vanliga foton man tagit hemma. Tänk bara på att barnet inte får ha napp eller mössa. Storleken får ju passa hyfsat, Axels huvud samt halva överkroppen är med på hans foto, det ser lite roligt ut för han han ingen tröja på sig.

Svar på tråden Pass till småbarn, vad behövs?