• Anonym (snål?­)
    Äldre 6 Mar 18:40
    44432 visningar
    584 svar
    584
    44432

    400 kr i kuvertavgift?

    Är inte det ganska mycket? (Det gäller alltså ett bröllop)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-06 22:39
    Med kuvertavgift menas alltså det vi som gäster ska betala för att få gå på middagen, inte vad brudparet egentligen betalade. Men om jag förstått saken rätt så "ska" den avgift man kräver av gästerna bara täcka en del av maten?

  • Svar på tråden 400 kr i kuvertavgift?
  • Bumbi6­666
    Äldre 6 Mar 18:42
    #1

    Jag personligen skulle aldrig ha en kuvertavgift på mitt bröllop och skulle det vara så illa tvunget så JA alldeles för mycket med 400 kr.


    ♥♥♥♥ Elias är mitt allt ♥♥♥♥
  • Anonym (varfö­r)
    Äldre 6 Mar 18:42
    #2

    Är det du som tänker ta ut det ist för att önska presenter? El är det både kuvertavgift o presenter? Är det någon annans bröllop?

  • Anonym (snål?­) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 18:43
    #3

    Det är någon annans bröllop, så alltså 800 kr för mig och min man. Jag tyckte att det var mycket pengar, men jag kan inte mycket om sånthär. Det kanske är en vanlig summa?

  • Äldre 6 Mar 18:45
    #4

    Lite väl saftigt kanske?!
    250 eller max 300 hade jag tyckt var okej!
    Antar att det är istället för bröllopspresent och det hade vi ändå som par lagt 5-600kr på.

  • Amazin­a
    Äldre 6 Mar 18:46
    #5

    Tycker kuvertavgift över huvud taget är ett märkligt system! Om man absolut vill ha ersättning till bröllopet låter det i alla fall betydligt bättre att önska sig pengar till typ någon grej eller bröllopsresan... Men då ska summan vara frivillig och det ska även vara helt ok att ge någonting annat.

    Så, ja, jag tycker det låter mycket!

  • Anonym (varfö­r)
    Äldre 6 Mar 18:46
    #6
    Anonym (snål?) skrev 2011-03-06 18:43:56 följande:
    Det är någon annans bröllop, så alltså 800 kr för mig och min man. Jag tyckte att det var mycket pengar, men jag kan inte mycket om sånthär. Det kanske är en vanlig summa?
    Jag har aldrig betalat kuvertavgift på bröllop.Inte några lyxiga dyra gåvor heller
  • Anonym (snål?­) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 18:47
    #7

    Det står iofs uttryckligen att de inte vill ha några presenter, men vi hade verkligen inte tänkt lägga 800 kr på en present!

  • Äldre 6 Mar 18:48
    #8

    Skulle aldrig betala för kuvertavgift. Sen spelar det ingen roll att det är i stället för present.

  • aglili
    Äldre 6 Mar 18:49
    #9

    Tycker det är lite mycket

  • Indill­ia
    Äldre 6 Mar 18:52
    #10

    Alldeles för mycket enligt mig. Egentligen är jag emot kuvertavgift, men vill man tvunget ha det så tycker jag högst 250-300:- är okej.

Svar på tråden 400 kr i kuvertavgift?