• mitt liv
    Äldre 12 Mar 10:01
    4947 visningar
    57 svar
    57
    4947

    varför vill ni se mig gråta?

    Inte bokstavligt då.

    Startade en tråd igår om ett relationsproblem som jag har, men allt jag får höra är att jag är en barnunge och att det är lönslöst att skriva till mig. Massor av sidor har skrivits i natt om hur dum jag är.

    Jag har verkligen gjort allt för att hålla god ton och vara trevlig mot alla, även de som varit rent oförskämda mot mig, men ändå är jag inte värd någon respekt tillbaka.

    Idag är jag bakisdeppig och har mycket att tänka på från alla de bra inlägg jag fick igår, men jag blir så himla ledsen av alla påhopp som jag varken bett om eller förtjänat.

    Jag är ledsen om jag har tyngt ner erat sinne på något vis så att ni var tvungna att hemnas på mig eller varför ni nu skriver elaka saker till mig. Förlåt.

    Jag trodde att syftet med FL var att få råd, stötta varandra och hjälpa varandra med inputts av olikaslag? jag förstod att jag skulle få förklara mig, men inte att jag skulle få värja mig mot så mycket skit.

    Vilken typ av inlägg är ok att skriva? hur skall man formulera sig? vilka ämnen bör jag undvika? jag är ju så ny här så jag har faktiskt ingen aning. Jag behöver få veta så att jag kan slippa vara såhär ledsen i framtiden då jag läser svaren i mina trådar.

  • Svar på tråden varför vill ni se mig gråta?
  • prinse­sstårt­an
    Äldre 12 Mar 10:08
    #1

    Fy... Blir jätte ledsen när jag läser din tråd.nu har jag inte läst din andra tråd så jag har ingen aning om vad den handlar om men självklart ska man bli bemött med respekt!

    Tyvärr så är det ganska poppis här inne att gadda i hop sig och köra lite anonym vuxenmobbning!!!

    Du får trösta dig med att de med största sannolikhet är små rädda människor som behöver gömma sig bakom en ip adress för att våga......

  • mitt liv
    Äldre 12 Mar 10:13
    #2
    prinsesstårtan skrev 2011-03-12 10:08:47 följande:
    Fy... Blir jätte ledsen när jag läser din tråd.nu har jag inte läst din andra tråd så jag har ingen aning om vad den handlar om men självklart ska man bli bemött med respekt!

    Tyvärr så är det ganska poppis här inne att gadda i hop sig och köra lite anonym vuxenmobbning!!!

    Du får trösta dig med att de med största sannolikhet är små rädda människor som behöver gömma sig bakom en ip adress för att våga......
    ja, det känns lite så, för ofta är det ju inet ens välformulerade inlägg utan bara just påhopp. Jag kan ta om någon verkligen har något att säga där det ingår att jag är barnslig och naiv, men även då tycker jag att man kan skippa elaka nedverderande ord. Jag gör ju inte så mot andra, så jag tycker att jag borde få slippa höra sådant själv.
  • Anonym (Julie­)
    Äldre 12 Mar 10:15
    #3

    I din andra tråd handlar det om att du vill normalisera ett beteende från en kille till dig, där det enligt dig ska vara okej att killen ger dig blåmärken, ligger runt och visar aggressiva tendenser, medan du ligger bara med honom, städar hos honom och bara tar hans beteende med en klackspark. Att du blir dåligt behandlad och vid varje sextillfälle riskerar att få massor av olika könssjukdomar som i förlängningen kan leda till att du blir steril, mår mycket dåligt eller kanske till och med dör är inget du överhuvudtaget vill höra på.
    Dessutom är killen 18, har redan ett barn som han inte tar hand om och knappt ens får träffa (varfördå kan man ju undra), har en trasig bakgrund och går varken i skolan eller jobbar och gör ingenting för att förbättra sin situation.

    Om folk har gjort dig ledsen så är det jättetråkigt, men jag måste säga att din envishet i att normalisera det här beteendet som din Bästa Knullkompis har, inte är okej någonstans.

  • mitt liv
    Äldre 12 Mar 10:46
    #4
    Anonym (Julie) skrev 2011-03-12 10:15:13 följande:
    I din andra tråd handlar det om att du vill normalisera ett beteende från en kille till dig, där det enligt dig ska vara okej att killen ger dig blåmärken, ligger runt och visar aggressiva tendenser, medan du ligger bara med honom, städar hos honom och bara tar hans beteende med en klackspark. Att du blir dåligt behandlad och vid varje sextillfälle riskerar att få massor av olika könssjukdomar som i förlängningen kan leda till att du blir steril, mår mycket dåligt eller kanske till och med dör är inget du överhuvudtaget vill höra på.
    Dessutom är killen 18, har redan ett barn som han inte tar hand om och knappt ens får träffa (varfördå kan man ju undra), har en trasig bakgrund och går varken i skolan eller jobbar och gör ingenting för att förbättra sin situation.

    Om folk har gjort dig ledsen så är det jättetråkigt, men jag måste säga att din envishet i att normalisera det här beteendet som din Bästa Knullkompis har, inte är okej någonstans.
    Nä, jag förstår att ni  tycker så, jag förstår vad ni säger och jag svarar på kritiken på ett vänligt (enligt mig iaf) sätt och jag skriver flera ggr att jag tartill mig och lyssnar på det ni skriver, men jag mste ju få försvara mig också.

    Det jag blir så ledsen för är de inlägg där det bara står "skärpdig nu din dumma barnrumpa, jag skiter väl i dig, skyll dig själv!" vem mådde bättre av det inlägget, författaren till det kanske, inte jag iaf, jag blir bara jätte ledsen och helt utan något konkret dessutom. Det är ju bara elkat, varför väljer dom att vara elaka mot mig?
  • Cahn
    Äldre 12 Mar 10:53
    #5
    mitt liv skrev 2011-03-12 10:46:16 följande:
    Nä, jag förstår att ni  tycker så, jag förstår vad ni säger och jag svarar på kritiken på ett vänligt (enligt mig iaf) sätt och jag skriver flera ggr att jag tartill mig och lyssnar på det ni skriver, men jag mste ju få försvara mig också.

    Det jag blir så ledsen för är de inlägg där det bara står "skärpdig nu din dumma barnrumpa, jag skiter väl i dig, skyll dig själv!" vem mådde bättre av det inlägget, författaren till det kanske, inte jag iaf, jag blir bara jätte ledsen och helt utan något konkret dessutom. Det är ju bara elkat, varför väljer dom att vara elaka mot mig?
    Antagligen för att folk egentligen vill dig väl. De önskar att du själv kunde se vilken skitstövel rent ut sagt (ursäkta) du har fastnat med. De vill så gärna läsa att du ser vad resten ser och bryter dig loss och blir fri att leva som en lycklig människa, utan blåmärken.

    Jätteonödigt med påhopp men jag tror att de låter frustrationen ta över när de tolkar dina svar som att du är ok med allt du utsätts för. Inte alla förstår varför man blir hemmablind, även när man blir jätteilla behandlad. De tror att det bara är att dumpa när det kan vara en lång process att ta sig igenom. De vill dig säkerligen egentligen väl men ser att du inte tänker lämna och blir irriterade. Sedan låter de irritationen lysa igenom i soga inlägg och de blir till onödiga påhopp.

    Så tror jag. 
  • Äldre 12 Mar 11:00
    #6

    De hoppas väl att du ska inse att du har problem och göra nåt åt det.

    Men man kan inte rädda den som vägrar se verkligheten och då blir man frustrerad. Frustrerade människor är ofta elaka.

    Den som uppenbart visar att de inte har någon som helst självrespekt eller mänsklig värdighet medverkar till att män beter sig som din kille. Vi andra vill inte att det ska vara ett okej beteende och därför blir vi upprörda och arga på dig som inte markerar.

    För varje tjej som beter sig som du blir ytterligare någon illa behandlad eftersom killarna lär sig att tjejerna är offer som man kan göra vad som helst med.

    Är det det du vill lära dem? Är det så din dotter ska bli behandlad i framtiden? Vill du bli ihågkommen som "hon den där skumma dörrmattan med blåmärken" socialt?

    Du väljer nu. Ska du vara ett offer resten av livet eller inte? Är du med resten av världens kvinnor som inte har tiggt om att bli misshandlade och sexuellt illa behandlade i vanliga relationer, eller är du en som vi kan avskriva för att hon väljer att hellre bli hittad död en dag med ränder från elementet i bakhuvet?

    Fundera på det väldigt noga för det är inte ett skvatt synd om dig om du väljer att leva i det här istället för att söka hjälp, när flera hundra personer skriker åt dig hur lite lämpad du just nu är att ta beslut om den här relationen utan hjälp av terapeut. Är man inte villig att ta till sig vad en större grupp med livserfarna kvinnor skriver så varför skriva alls då?

  • mitt liv
    Äldre 12 Mar 11:03
    #7
    Cahn skrev 2011-03-12 10:53:50 följande:
    Antagligen för att folk egentligen vill dig väl. De önskar att du själv kunde se vilken skitstövel rent ut sagt (ursäkta) du har fastnat med. De vill så gärna läsa att du ser vad resten ser och bryter dig loss och blir fri att leva som en lycklig människa, utan blåmärken.

    Jätteonödigt med påhopp men jag tror att de låter frustrationen ta över när de tolkar dina svar som att du är ok med allt du utsätts för. Inte alla förstår varför man blir hemmablind, även när man blir jätteilla behandlad. De tror att det bara är att dumpa när det kan vara en lång process att ta sig igenom. De vill dig säkerligen egentligen väl men ser att du inte tänker lämna och blir irriterade. Sedan låter de irritationen lysa igenom i soga inlägg och de blir till onödiga påhopp.

    Så tror jag. 
    ja, det är säkert sant. Men då får man sitta på fingrarna då man läser och bara ta fram dem då man har något jätte viktigt att skriva om man är lagd åt det hållet att man bara kastar ur sig elakheter till folk.

    för helt alvarligt, han skulle aldrig, aldrig, aldrig kalla mig för sådana elka saker och tryckaner mig så som endel gjort i tråden. det får ju bara motsatt effekt då jag läser allt det där elaka också vänder jag mig åt sidan och tittar på honom som är min närmaste vän och vet att hade han bara vaknat så hade han iaf varit snäll mot mig.
  • mitt liv
    Äldre 12 Mar 11:07
    #8
    Themis skrev 2011-03-12 11:00:05 följande:
    De hoppas väl att du ska inse att du har problem och göra nåt åt det.

    Men man kan inte rädda den som vägrar se verkligheten och då blir man frustrerad. Frustrerade människor är ofta elaka.

    Den som uppenbart visar att de inte har någon som helst självrespekt eller mänsklig värdighet medverkar till att män beter sig som din kille. Vi andra vill inte att det ska vara ett okej beteende och därför blir vi upprörda och arga på dig som inte markerar.

    För varje tjej som beter sig som du blir ytterligare någon illa behandlad eftersom killarna lär sig att tjejerna är offer som man kan göra vad som helst med.

    Är det det du vill lära dem? Är det så din dotter ska bli behandlad i framtiden? Vill du bli ihågkommen som "hon den där skumma dörrmattan med blåmärken" socialt?

    Du väljer nu. Ska du vara ett offer resten av livet eller inte? Är du med resten av världens kvinnor som inte har tiggt om att bli misshandlade och sexuellt illa behandlade i vanliga relationer, eller är du en som vi kan avskriva för att hon väljer att hellre bli hittad död en dag med ränder från elementet i bakhuvet?

    Fundera på det väldigt noga för det är inte ett skvatt synd om dig om du väljer att leva i det här istället för att söka hjälp, när flera hundra personer skriker åt dig hur lite lämpad du just nu är att ta beslut om den här relationen utan hjälp av terapeut. Är man inte villig att ta till sig vad en större grupp med livserfarna kvinnor skriver så varför skriva alls då?
    det där inlägget skulle ha legat i den andra tråden då det handlade mer om dän än om denna, men ok.

    Jag fattar frustration, för som sagt så är det det som driver honom,han blir frutrerad och hårdhänt och jag tycker att det är ok, men det får jag inte. Däremot blir jag ledsen då folk blir frustrerade och verbalt elaka mot mig, men det skall jag bara fatta och ta till mig?
  • Äldre 12 Mar 11:16
    #9

    Nu har jag inte läst din andra tråd, men jag tycker det ändå är intressant att du tar så illa vid dig av det som skrivs av främlingar medan du står ut med psykisk och fysisk misshandel?

    Jag tycker inte att du behöver försvara dig mot folk som tycker det är dumt att du stannar kvar med honom. Varför ska du försvara dig? Lägg inte din energi att försvara dig, och inte på anonyma folk som är taskiga på internet utan på den situation du hamnat i och den kille som du förmodas ha en kärleksrelation med som behandlar dig ännu värre än ett antal anonyma tungor på internet.
     

  • Cahn
    Äldre 12 Mar 11:21
    #10
    mitt liv skrev 2011-03-12 11:03:27 följande:
    ja, det är säkert sant. Men då får man sitta på fingrarna då man läser och bara ta fram dem då man har något jätte viktigt att skriva om man är lagd åt det hållet att man bara kastar ur sig elakheter till folk.

    för helt alvarligt, han skulle aldrig, aldrig, aldrig kalla mig för sådana elka saker och tryckaner mig så som endel gjort i tråden. det får ju bara motsatt effekt då jag läser allt det där elaka också vänder jag mig åt sidan och tittar på honom som är min närmaste vän och vet att hade han bara vaknat så hade han iaf varit snäll mot mig.
    jo, men alla klarar inte alltid det. inte jag heller, kan tilläggas.

    min bästa vän har haft oturen att träffa två riktigt as till män, den ena försöker fortfarande bryta sig in hos henne och döda henne (japp). den andre "slog henne bara" och låter henne nu va.

    hela den pärsen höll på i över ett år och som vän som bara vill henne allt det bästa i hela världen blev man ibland fruktansvärt arg för att hon inte fattade och såg vad som hände så som vi så övertydligt såg det. vi var helt skräckslagna över att hon skulle bli mördad (var riktigt nära en gång) och ville bara att hon skulle göra som vi sa. hennes idéer om hur hon skulle tackla allt var helt uppåt väggarna (vilket hon ser nu) och man ville bara ta tag i henne, ruska om henne och samtidigt skrika allt vad man har för att förhoppningsvis få in NÅGOT vett i skallen på henne.

    då insåg man ju att det ju är precis det asen gör, ruskar, skriker och slåss. man fick ta några djupa andetag och vara lugn och förstående trots att man var så arg och frustrerad att man bara ville ta lagen i egna händer.

    har man inte sett misshandel på nära håll så förstår man inte varför folk stannar. min kompis första as var konstant otrogen, våldtog henne, slog henne, misshandlade henne psykiskt (gav henne svår anorexi som hon än idag kämpar med). trots det älskade hon honom sa hon, hon ville stanna. först nu kan jag förstå henne bättre, för det lät verkligen sinnessjuk när hon sa det första gången.

    jag tror att de som sagt blir så himla frustrerade av att du inte ger dig själv ett bättre liv att de bara vill ruska om dig (inte fysiskt men genom sina inlägg) i hopp om att du ska fatta om man är "hård". jag vet att det inte funkar så men jag blir också jättefrustrerad ibland när jag läser trådar som dina. för jag vet att man inget kan göra som utomstående, man kan bara lyssna och höra på allt det hemska och stötta. vill hon inte själv lämna kan inget få henne att göra det.

    nu är ju detta en annan tråd men jag vill bara säga att jag förstår dig. jag håller inte med dig och tycker inte att du gör rätt mot dig själv men jag förstår varför du gör som du gör. för att du ska orka ta dig ur det där och ge dig själv det liv du verkligen är värd måste ett ljus gå upp för dig helt på egen hand. det kan gå snabbt eller ta lång tid men jag (och alla andra) hoppas så klart på det första..

    försöka att inte bara se ilskan i dumma inlägg, se istället frustrationen de känner för att de inser att de inte kan hjälpa dig till ett bättre liv. svårt, men det är nog så det är, iaf för mig.

     
Svar på tråden varför vill ni se mig gråta?