• Anonym (Förky­ld!)
    Äldre 14 Mar 20:17
    111079 visningar
    10 svar
    10
    111079

    Ska man lägga på grader på en muntermometer?

    Jag kommer inte ihåg sånt,men börjar undra eftersom min normaltemp enligt den är 36,4 vilket låter väldigt lågt. Hur mycket ska man lägga på i så fall? Har gått med feber till och från i flera dar och undrar hur länge en vanlig förkylning kan hålla på egentligen. Less och orkeslös...

  • Svar på tråden Ska man lägga på grader på en muntermometer?
  • Anonym (Förky­ld!) Trådstartaren
    Äldre 14 Mar 21:32
    #1

    Ingen som vet? Ingen som brukar tempa med en sån alltså?

  • Äldre 14 Mar 22:51
    #2

    Har hört att man ska lägga på 0,3 på muntermometer.

  • Anonym (Förky­ld!) Trådstartaren
    Äldre 15 Mar 19:56
    #3

    Aha,tack! Innebär 37,5 nyss mot normala 36,7. Feber...

  • Äldre 15 Mar 19:57
    #4

    På vår ska man lägga till 0,3

  • Anonym
    Äldre 15 Mar 20:00
    #5

    Rektalt - 0.0
    Oralt - 0.3
    Axillär - 0.5

  • Äldre 17 Mar 21:44
    #6
    -1
    Anonym (Förkyld!) skrev 2011-03-15 19:56:25 följande:
    Aha,tack! Innebär 37,5 nyss mot normala 36,7. Feber...
    Fast feber är det inte förrän det är 38+ oavsett vad ens "normala" temperatur är.
  • Anonym
    Äldre 17 Mar 23:13
    #7

    o,5g ska vi lägga till på vår muntermometer lika med örontempen

  • Siw
    Äldre 16 Dec 16:35
    #8

    Så här "enkla" frågor går inte längre att få svar på i det galna samhälle som skapats! Jag har själv suttit och ringt runt med samma fråga....Hur mycket måste man lägga till när man tar tempen med en muntermometer? INGEN VET! Du blir kopplad hit och dit för att få svar. Till slut hamnade jag på "läkemedelsupplysningen" som ansåg att det var konstigt att frågan hänförts till dem! Damen som svarade skulle ta upp det med sin chef, eftersom det ju handlade om en teknisk produkt. Frågan borde INTE ligga hos dem!
    Vad är det för galen värld vi har fått där man ska ägna timmar åt att få svar på en så enkel fråga??? Du kan ringa om snart vad som helst så får du svar "ta 1 för...."  "ta 2 för...." etc i all oändlighet. Efter en timme har du skickats runt, runt och förmodligen kopplats bort.....men något svar på din fråga har du inte fått!!!

  • Äldre 19 Dec 00:21
    #9

    Har man en termometer för munnen så ska man inte behöva lägga till något (står det i bruksanvisningen på min i alla fall)


    En blogg om psykisk ohälsa - saramodigh.bloggplatsen.se/
  • Anonym (Annel­i)
    Fri 3 Jul 2020 20:33
    #10
    karet skrev 2011-03-17 21:44:03 följande:
    Fast feber är det inte förrän det är 38+ oavsett vad ens "normala" temperatur är.
    Fast JO det är feber om det är en grad högre än det normala Med vänlig hälsning från en ssk
Svar på tråden Ska man lägga på grader på en muntermometer?