• 0rion
    Äldre 29 Mar 21:34
    5461 visningar
    9 svar
    9
    5461

    bajsar 10 ggr om dagen

    på föräldraträffen berättade en mamma om hur hennes son hade bajsat 10 ggr om dagen innan de kom på att hajn var mjölkallergiker och alla utbraste: OJJ!!

    men vafan, min dotter bajsar ofta upp emot 10 ggr om dagen. Skulle detta vara onormalt? har inte sett några symptom på mjölkallergi som magknip etc.

  • Svar på tråden bajsar 10 ggr om dagen
  • Äldre 29 Mar 22:11
    #1

    Min pojke bajsar 10gånger om dagen. Tror inte det är något fel på honom. Han är nöjd och växer som han ska.

  • Äldre 29 Mar 22:14
    #2

    Min son bajsade 10-13 ggr per dag när han var runt 5 månader gammal och det var inte heller någon normal konsistens på avföringen och han led ju av detta, efter varje litet intag av maten så kom det ut igen.. Så vi kom fram till att han inte klarade av babysemp 2 lemolac, så fick gå över på majsvälling som fungerar bra. Han är nu 7 månader..

    Men det beror nog också på hur bajset ser ut!


  • Äldre 29 Mar 22:16
    #3

    Vissa bebisar bajsar en gång i veckan och vissa bajsar hela tiden.. Inget konstigt eller onaturligt...

    Min son bajsade hela tiden när han va liten..

  • merenw­en
    Äldre 29 Mar 22:21
    #4

    Min son är också en bajsbebis! Skrattande

    Han bajsade 8-12 bajsblöjor om dagen de första 3 månaderna. Nu är han 5 månader och nu nöjer han sig med 2-4 bajsblöjor om dagen...

  • 0rion
    Äldre 29 Mar 22:21
    #5

    ja alltså jag hade fått för mig att de flesta bebisar bajsar lika mycket som min dotter och blev undrande när alla sa oj.

  • Äldre 30 Mar 21:21
    #6

    Albin ger oftast en bajsblöja per dag, oftast vid samma tid på morgonen haha..


  • 0rion
    Äldre 31 Mar 18:41
    #7
    Knasiga morsan skrev 2011-03-30 21:21:13 följande:
    Albin ger oftast en bajsblöja per dag, oftast vid samma tid på morgonen haha..



    haha :D snacka om attman blir avundsjuk :D skulle vara skönt om det var så här hemma med. Något som min dotter tycker om att göra, det är att bajsa ner sina kläder så fort man är på besök hos någon, haha
  • Äldre 31 Mar 18:46
    #8

    När vår tös var bebis sket hon ungefär en miljon ggr/dag. Eller det kändes i alla fall så. Vi bytte blöja mest hela tiden. ALLTID hade hon bajsat.
    Allt har då varit helt normalt och OK med henne, ingen allergi eller sånt vad vi vet. Nu fyller hon två.
    Det blev färre och färre bajsblöjor ju äldre hon blev. Efter 6 månader sket hon 1-3 ggr per dag bara

  • IsaCMo­Js
    Äldre 31 Mar 19:18
    #9

    Jag har också en bajsmaskin här hemma ;)

Svar på tråden bajsar 10 ggr om dagen