• Svar på tråden Sommardäck dags!
  • Parenthood

    Då passar jag på att varna för ett bolag som säljer "däck online", som egentligen kommer från tyskland, men med svensk hemsida. Jag köpte däck därifrån, fick en uppsättning som inte gick att balansera, förskte flera gånger. Reklamarede, de skulle skicka nya, men jag fick aldrig  några, till sist skulle mina skickas tillbaka, men jag fick aldrig några pengar i retur, de skyllde på de inte fått däcken, men det hade de. Sedan fick jag pengar tillbaka efter flera månader, men strax därefter började dom kräva mig på betalning igen, de har hotat med massa och nu senast fick jag inkasso som jag fick bestrida. Däcken har kollats av tillverkaren och UNDERKÄNTS av tillverkaren. Ändå får jag inkasso på mig. Dessutom krävde dom att jag skulle skriva under ett avtal på tyska får att få reklamera däcken, vilket jag tvärvägrade eftersom det strider mot lagen på flera punkter. Massa strul och obehag så köp handla inte däck av däck online. Jag fick bättre däck till samma pris inkl. montering hos samma lokala däckverkstad. Kollar man bara lite finns ingen anledning köpa däck på nätet, för det är lika billigt hos många lokala däckverkstäder. Risken att bli lurad är stor då nät-bolagen ofta tar sina däck från tvivelaktiga källor,s.k. parallellimport. De GoodYear-däcken jag beställde hade tillverkats i syd-afrika, och det sa en däck-kille, att det är INTE samma som goodyear-däck tillverkade i väst, vilket märktes! Handla lokalt, då e de lättare å reklamera å man får bättre service,till samma pris!De är i alla fall min erfarenhet!

  • jonassss

    Rekommenderar annars nordendäck, dem har billiga sommardäck, beställde där för några år sedan. Snabb leverans direkt till däckgubben på byn.


    Finns mycket läsvärd info med.


    Däck online kan vara billiga också, men är lite längre leveranstider.


    /jonas

Svar på tråden Sommardäck dags!