• Äldre 13 Apr 11:10
    15482 visningar
    6 svar
    6
    15482

    Tänkte stå på loppis, vad säljer bra?

    Ge mig förslag på saker jag kan ta med till loppisen!

    Behöver både rensa och få in en liten slant.
    Är det lönt att ta med kläder? Jag har massor med kläder i strl 34-38, i fint skick, men frågan är om folk vill köpa kläder?
    Och skor?

    Grytor? Tallrikar? Glas?
    Tavlor? Krukor?

    Har en del ljushållare från partylite som jag också tänkte sälja.

    Ge mig gärna förslag!

  • Svar på tråden Tänkte stå på loppis, vad säljer bra?
  • Izap
    Äldre 13 Apr 11:16
    #1

    Kläder får man bara nån tia för så det är inget man blir rik på!
    Lite udda saker i fint skick får man ganska bra för! Typ nån cool pall med lädersits!?
    Skor var ett helvete att bli av med, fick i princip slänga dem på folk! :) likaså vhs:er! INGEN vill ha vhs:er! ;)
    Hellyhansen-tröjor och kånkenväskor går som smör!
    Men sen spelar det ju stor roll var du ska stå! Vilka folk som kommer dit mm! Lycka till och ha skoj!!

  • Äldre 13 Apr 11:23
    #2
    Izap skrev 2011-04-13 11:16:31 följande:
    Kläder får man bara nån tia för så det är inget man blir rik på!
    Lite udda saker i fint skick får man ganska bra för! Typ nån cool pall med lädersits!?
    Skor var ett helvete att bli av med, fick i princip slänga dem på folk! :) likaså vhs:er! INGEN vill ha vhs:er! ;)
    Hellyhansen-tröjor och kånkenväskor går som smör!
    Men sen spelar det ju stor roll var du ska stå! Vilka folk som kommer dit mm! Lycka till och ha skoj!!
    Tack för tipsen!

    Min tanke är nog egentligen inte att bli rik utan mest slippa kasta grejer, vill hellre se att de kommer till användning! Men en tia plagget är bättre än inget

    Haha, VHS är nog inte ens lönt nä
  • Äldre 5 May 09:19
    #3

    Jag ska stå på loppis i helgen och undrar också vad som det säljs bra av.
    Har en hel svart soppsäck fylld med barnkläder 50-110 vad kan man ta för styck pris på dom?
    Sen läste jag någonstans att hembakat säljer bra är det lönt att stå och baka och vad ska man ta för pris på sånt.
    Tack för alla tips jag kan få Solig

  • Äldre 5 May 11:34
    #4
    jeniii88 skrev 2011-05-05 09:19:15 följande:
    Jag ska stå på loppis i helgen och undrar också vad som det säljs bra av.
    Har en hel svart soppsäck fylld med barnkläder 50-110 vad kan man ta för styck pris på dom?
    Sen läste jag någonstans att hembakat säljer bra är det lönt att stå och baka och vad ska man ta för pris på sånt.
    Tack för alla tips jag kan få Solig
    Det beror nog på var du ska stå på loppis nånstans. Vissa loppisar förbjuder nämligen försäljning av förbrukningsvaror och livsmedel, och då ingår nog bakverk i det
    bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • Äldre 5 May 12:30
    #5

    Ahha men då hoppar jag över bakningen,
    Har du några mer bra tips?

  • Äldre 5 May 13:24
    #6
    jeniii88 skrev 2011-05-05 12:30:11 följande:
    Ahha men då hoppar jag över bakningen,
    Har du några mer bra tips?
    Barnkläderna är nog bra, har hört att de säljer fint! Men ta inte mer än 10 kr plagget, kanske en tjuga för nåt lite finare plagg.

    Udda saker generellt säljer nog ganska bra. Många idag vill ju vara unika, och då är det bra med udda saker. Även gamla grejer, vintage-stil.

    Ljuslyktor, väskor, tavlor, böcker (i fint skick), spel
    bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
Svar på tråden Tänkte stå på loppis, vad säljer bra?