• Äldre 13 Apr 19:11
    44517 visningar
    90 svar
    90
    44517

    Sjuksköterskor: Hur mycket får ni i lön??

    Hade varit intressant att se hur mycket det skiljer sig i lönen för sjuksköterskor.

    skriv:

    -Var ni bor
    -hur många år ni har varit färdig utbildade
    -jobbar ni komunalt, landsting eller privat
    -lönen
    -heltid/deltid

    Jag börjar

    Bor Halmstad
    4år
    landsting
    22700kr
    heltid

    Vad har ni??

  • Svar på tråden Sjuksköterskor: Hur mycket får ni i lön??
  • Äldre 13 Apr 19:17
    #1

    Bor i Hällefors kommun.
    Har snart varit färdig ett år.


    Jobbar heltid i min hemkommun inom hemsjukvård, fick tillsvidareanställning igår Glad
    Höjde lönen med en tusenlapp från o med idag vilket innebär 24500:-
    Jag jobbar en del obekväma tider med kvällar, nätter o var 3:e helg, så ob-tillägg tillkommer ju!

  • Anonym
    Äldre 13 Apr 19:19
    #2

    Östergötlands Landsting.

    Utbildad klar 2006 (arbetat 5 år)

    80 %, 3-skift.
    22 500 kr

  • Äldre 13 Apr 19:20
    #3

    det var ju bra lön..funderar starkt på att gå över till kommunen. Dem har bättre lön och kanske bättre tider och mindre stress.

    Stort Grattis till anställningen!!! Skrattande

  • En Åsa
    Äldre 13 Apr 19:25
    #4

    Bor i Uppsala
    Jobbar i landstinget.
    Har varit färdig i 4 år.
    Har 22500 i lön.
    Jobbar heltid.

  • Äldre 13 Apr 19:33
    #5

    Hahaha... Jaaa, det beror på vart i kommunen man jobbar.


    På ett boende/sjukhem är det ju lugnare, men i hemsjukvården har vi häcken full hela dagarna.
    Många får jobba övertid för att hinna dokumentera.
    All kontakt med VC, lasaretten via Meddix och annat pappersarbete tar enormt mycket tid o den tiden finns knappt.

  • Äldre 13 Apr 19:35
    #6

    Vi får ta många snabba beslut själva oftast, då vi inte alltid har någon att fråga.

  • Kathis
    Äldre 14 Apr 00:15
    #7

    -Var ni bor I en stor stad -hur många år ni har varit färdig utbildade 2 år -jobbar ni komunalt, landsting eller privat Landsting, vuxenpsykiatrin (akutavdelning) -lönen 23 400k exl ob-tillägg, jobbar 3-skift. -heltid/deltid 100% (anställs bara på 100% inom vuxenpsykiatrin där jag bor)

  • Kathis
    Äldre 14 Apr 00:16
    #8

    Glömde, har haft tillsvidareanställning från första dagen och får betald psykiatrivubb till hösten.

  • Anonym (Melod­y)
    Äldre 14 Apr 00:25
    #9

    Måste bara säga att fy satan vad låga löner ni har jämfört med er utbildning, jobbar själv som ganska nyutbildad habiliteringspersonal och har ungefär en tusenlapp mindre än er =(

  • Kathis
    Äldre 14 Apr 00:28
    #10

    Anonym (Melody): Grattis till dig. Men jag vill inte jobba som habiliteringspersonal. Då hade jag läst till det. Har en rätt bra lön för att vara nyfärdig. Dessutom får jag upp min lön till 28 000 efter vubben, som jag får betalt.

Svar på tråden Sjuksköterskor: Hur mycket får ni i lön??