• Äldre 10 May 08:12
    45250 visningar
    480 svar
    480
    45250

    McDonalds mat till barn

    Jag personligen är helt anti allt  vad McDonalds, Burger King och sånt heter till min 3-åring.
    Detta beror nog på att jag själv jobbade på McDonalds när jag var gravid och 1 år efter min mammaledighet.
    Det var avskräckande för mig då jag fick se barn runt 5 månader som fick äta McDonaldsmat, dricka läsk och juice.

    Självklart är jag inte perfekt utan jag har vid enstaka tillfällen låtit min son äta på McDonalds, dock äter han inte hamburgare lr nuggets. Så det blir fruktpåsar och mjölk/vatten och att man delar på en pommes.

    Så jag är nyfiken på hur ni ser på snabbmat.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden McDonalds mat till barn
  • Själva­Jag
    Äldre 10 May 08:14
    #1

    äter välendast där om det skulle bli nödfall. Läsk dricker han inte ens så de alternativen gick bort.
    Han gillar inte heller hamburgare, utan bara köttet. Så det blir kött och pommes, äppelbitar och mjölk.
    Aldrig nuggets! Friterat plus friterat , nej tack! Kräks

  • La Lola
    Äldre 10 May 08:17
    #2

    Nä, här äter vi inte på McD.

    Här gillar vi hamburgare som är goda så därför väljer vi Max eller Sibylla.
    O såklart äter vi strips till och dricker cocacola.
    Jag lovar, vi dör inte av att äta och dricka det en gång i månaden.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kazeer
    Äldre 10 May 08:19
    #3

    Varför inte? Det är ju mat.

    Därmed inte sagt att vi hänger på McDonalds för jämnan. Just McDonalds undviker vi och väljer Max i stället de få gånger per år vi äter på hamburgerställen. Och läsk dricker inget av barnen.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • iolant­he
    Äldre 10 May 08:28
    #4

    Absolut får dom det. Och så förstår jag inte vad du menar, dina barn äter inte på mcdonalds, bara vid enstaka tillfällen? Hur menar du då? Dom allra flesta äter väl skräpmat bara vid enstaka tillfällen, eller känner du många barnfamiljer som har mcdonalds på matsedeln varje vecka.

    Jag gissar på att vi äter där 1 gg varannan mån ungefär. Då får dom hamburgare eller nuggets, pommes och mjölk. Stora tycker inte om läsk, lillan dricker allt, men eftersom hon inte kan säga att hon vill ha läsk får hon mjölk . Jag skulle aldrig neka dom pommes, det är ju supergott.

  • Toddes mamma
    Äldre 10 May 08:29
    #5

    Vi äter så sällan på dessa snabbmats-ställen så jag tycker inte att det skadar. Sonen är fyra år..

  • Äldre 10 May 08:31
    #6

    Ibland. Det har hänt fem ggr och han är snart två så det är inte så att det händer alltid. Vi äter nyttigt och hemmalagat två gånger om dagen annars så jag tror inte det görnågon skillnad att vi äter skitmat ibland.


    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Äldre 10 May 08:35
    #7

    Vi äter så sällan på McDonalds så barnen tycker att det är jättekul att få åka dit.
    De älskar att leka där

    Och de får äta vad de vill när vi är där. Nu har de inte varit där sen i somras så jag ser inte hur det skadar. Vi bor på en ö långt ut i skärgården och är väldigt sällan iland överhuvudtaget. Så när vi väl är iland så får de välja vad de vill äta.


    Viggo & Gry & Veras mamma
  • Äldre 10 May 08:37
    #8

    här sker det 1-2 ggr om året så det är vad jag menar med enstaka tillfällen. Kanske borde ha formulerat om frågan om barnen får läsk till maten. Men det är som sagt var efter min tid på McDonalds som jag är anti det. Maten är en sak men när man ger det till barn som knappt lärt sig sitta mår jag illa och läsk ovanpå det.

  • enny signat­ur
    Äldre 10 May 08:39
    #9

    McD? Mja inte direkt. Max ja, BK har hänt. Men McD är inget jag gärna sväljer så nej är nog svaret... 

  • iolant­he
    Äldre 10 May 08:41
    #10
    CarolinW skrev 2011-05-10 08:37:40 följande:

    här sker det 1-2 ggr om året så det är vad jag menar med enstaka tillfällen. Kanske borde ha formulerat om frågan om barnen får läsk till maten. Men det är som sagt var efter min tid på McDonalds som jag är anti det. Maten är en sak men när man ger det till barn som knappt lärt sig sitta mår jag illa och läsk ovanpå det.


    Jag tycker det är lika illa att ge bebisar läsk oberoende om det sker på mcdonalds eller på stans finaste restaurang. Det är alltid mcdonalds som hamnar i skottgluggen när det gäller skräpmat, men hamburgare och pommes finns ju på barnmenyn på dom flesta restauranger.
Svar på tråden McDonalds mat till barn