• CarolinW

    McDonalds mat till barn

    Jag personligen är helt anti allt  vad McDonalds, Burger King och sånt heter till min 3-åring.
    Detta beror nog på att jag själv jobbade på McDonalds när jag var gravid och 1 år efter min mammaledighet.
    Det var avskräckande för mig då jag fick se barn runt 5 månader som fick äta McDonaldsmat, dricka läsk och juice.

    Självklart är jag inte perfekt utan jag har vid enstaka tillfällen låtit min son äta på McDonalds, dock äter han inte hamburgare lr nuggets. Så det blir fruktpåsar och mjölk/vatten och att man delar på en pommes.

    Så jag är nyfiken på hur ni ser på snabbmat.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden McDonalds mat till barn
  • Matillin

    Jag förstår inte varför pommes skulle vara mer ok än hamburgare jag tycker tvärt om? Dessutom undrar jag varför Mc donalds hamburgare skulle vara onyttigare än Max hamburgare eller Burger king? Tillagas dom olika och hur skiljer sig isf köttet i hamburgarna från falukorv mamma scans köttbullar eller dylikt?

  • Kaxtaqoy
    Kaxtaqoy skrev 2011-05-10 22:32:38 följande:
    Nej, dem får inte på några villkor äta på McDonalds eller liknande. Vi är veganer och det finns inte mycket som är veganskt där, utom möjligen pommes. Min äldsta som blir 9 i år har aldrig ätit där och hon verkar inte vilja det heller, som tur är.
    Och åker vi långt så att man behöver stanna och äta, så har vi alltid med oss nyttig matsäck, mycket bättre.
    Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • Villimey

    Jag förstår inte alls hur en delad pommes skulle vara nyttigare än en delad hamburgare med bröd?
    Jag tillhör också dem som inte gillar smaken på McDonalds, vid enstaka tillfällen, kanske 8 gånger på ett år äter vi på Max. Restaurangmat är ju inte heller alltid så nyttig så jag tycker att det är helt okej med Max ibland.

  • Lilia

    Jag ser inte McDonald´s som nödmat, utan som något som man noga planerar innan.Man kanske äter påMcDonalds efter bio t.ex. Så jag visste inte vad jag skulle svara, ja ibland passade inte pga nödmaten och svarar jag något annat låter det ju som att jag tycker det är okej att göra varje dag.

    Jag har också jobbat på en hamburgekedja kan jag tillägga och jag tyckte det var hemskt då föräldrarna förbjöd sina barn att dricka läsk, medan de själva beställde en cola. Ska inte barnen få läsk ska man inte dricka själv heller.

  • Pissetuss

    Ibland i nödfall, svarade jag. Vår son har aldrig ätit på hamburgerrestaurang och han är snart 4 år. Det beror inte på att vi är fanatiker utan vi brukar över huvudtaget väldigt sällan äta ute. Gör vi ändå det föredrar vi andra ställen än Gyllene Måsen. Det finns andra hak som gör bättre mat, tycker vi.

  • kaosfuralles

    Mitt barn får inte äta på Mcdonalds för jag skulle aldrig äta på Mcdonalds själv. Det är dock snarare av politiska skäl än det faktum att maten är onyttig som satan...

  • Aakashan

    Japp, nån gång ibland så äter vi där, ingen av mina barn är förtjusta i pommes, men dom äter ett par stycken och läsk får dom om det är helg, annars blir det mjölk. Händer dock väldigt sällan att vi skulle äta där mitt i veckan, då är det om man har varit tvungen att besöka läkare eller dylikt. Just nu klarar min son som är 3,8 att äta där, pizza hut eller vanlig pizzeria men snart ska han få besöka en kina krog... Och det handlar mest om bordsskicket Vi avancerar upp på restaurang kartan!!

  • astro
    Lilia skrev 2011-05-10 23:10:49 följande:
    Jag ser inte McDonald´s som nödmat, utan som något som man noga planerar innan.Man kanske äter påMcDonalds efter bio t.ex. Så jag visste inte vad jag skulle svara, ja ibland passade inte pga nödmaten och svarar jag något annat låter det ju som att jag tycker det är okej att göra varje dag.

    Jag har också jobbat på en hamburgekedja kan jag tillägga och jag tyckte det var hemskt då föräldrarna förbjöd sina barn att dricka läsk, medan de själva beställde en cola. Ska inte barnen få läsk ska man inte dricka själv heller.
    Håller med, annars blir det orättvist - läsk är ju onyttigt oavsett ålder.
    Vi har alltid kört med "samma regler för alla" i min familj. (utom alltså för saker som rent praktiskt inte är samma för alla, som t ex alkohol) 
Svar på tråden McDonalds mat till barn