• Anonym (elak)
    Äldre 10 May 12:49
    37929 visningar
    240 svar
    240
    37929

    Tycker ni jag ska avslöja min svåger fru???

    Min svågers fru är sjukskriven pga påhittad orsak vill inte gå in på det för att avslöja henne eller mig här, men nu när hon är sjukskriven så jobbar hon på ett ställe svart och för att sedan eventuellt börja jobba där heltid och säga upp sig på det andra stället.

    Jag tycker att det är moraliskt fel och tyvärr så känner jag ingen empati för en människa som henne som kan hitta på en sån otrolig historia för att förstöra en annans människa och bli sjukskriven.

    Vad anser ni???

    Jag tänkte ta kontakt med försakringskassa anonymt

    Ja jag kanske är elak men ni har inte hela historian så döm inte , för det hon har gjort är väldigt elakt och fult för att bli sjukskriven. 

  • Svar på tråden Tycker ni jag ska avslöja min svåger fru???
  • Irina m
    Äldre 12 May 10:29

    ANMÄL

  • Anonym (Cance­r)
    Äldre 12 May 11:48

    Jag tänker så här:

    Det finns så många som faktiskt är i behov av de pengar, som en del människor bara slumpar bort genom att bedra såväl försäkringskassan som skattesystemet.  T.ex. min cancersjuka mamma hade inte kunnat fira julen hemma ifall vi inte betalat skatt, inte heller hade hon fått den utomordentliga vård hon hittills fått med mediciner som kostar femsiffrigt.

    Jag är ödmjukt tacksam till alla er som är ärliga! Fuskarna avskyr jag som pesten...

  • björn 51
    Äldre 12 May 12:09
    Anonym (elak) skrev 2011-05-10 12:49:50 följande:
    Min svågers fru är sjukskriven pga påhittad orsak vill inte gå in på det för att avslöja henne eller mig här, men nu när hon är sjukskriven så jobbar hon på ett ställe svart och för att sedan eventuellt börja jobba där heltid och säga upp sig på det andra stället.

    Jag tycker att det är moraliskt fel och tyvärr så känner jag ingen empati för en människa som henne som kan hitta på en sån otrolig historia för att förstöra en annans människa och bli sjukskriven.

    Vad anser ni???

    Jag tänkte ta kontakt med försakringskassa anonymt

    Ja jag kanske är elak men ni har inte hela historian så döm inte , för det hon har gjort är väldigt elakt och fult för att bli sjukskriven. 
    anmäl och visa civilkurage!!! det enda rätta!!!!!
  • Anonym (what)
    Äldre 12 May 12:14

    Du ska helt klart anmäla den fula lilla fisken. 
    Sånt här gör mig förbannad.

    Jag själv är sjukskriven och får aktivitetsersättning. Jag har fått det pga mina sjukdomar, ADHD och emotionell instabil personlighetsstörning, plus kronisk inflammation i händer. 
    Jag har testat att arbeta, plugga, gå på praktik. Men jag fixar inget sånt.
    Jag skulle ge allt för att kunna jobba med det jag drömmer om.  Men min verklighet ser ut så här och det måste jag acceptera. 

  • Melise
    Äldre 12 May 12:49

    Anonymt tips, bra idé. Håller med de andra avslöja henne. Det finns människor som behöver dom pengarna hon just nu stjäl.

  • Anonym
    Äldre 12 May 19:53
    Anonym skrev 2011-05-12 07:34:17 följande:
    Så med andra ord inkompetensförklarar du alla de som uteslutande jagar fuskare och att de rapporterar helt fel. Det är just attityden att fusket som är utbrett som ska ändras eftersom den är lika rätt som attityden att alla invandrare är kriminella.

    Jag talade om för dig var du kan hitta bevis att du tycker att det är ett angrepp att du inte får allt utpekat för dig visar på attitydsproblem.
    Härligt att du slänger in ett wild card som "alla invandrare är kriminella". Som att dra in "alla homosexuella är egentligen bara sjuka och behöver rätt vård för att komma på rätt köl igen". Vad har det med saken att göra?
    Om det är ditt enklaste av artilleri så ser jag nästan fram emot de tyngre ännu mer sakliga argumenten låter.

    Det måste vara bekvämt att hänvisa till "någon sida här i tråden" och sedan handfast fastslå hur gedigen din källhänvisning är. EOD
  • Anonym
    Äldre 12 May 20:17
    Anonym skrev 2011-05-12 19:53:49 följande:
    Härligt att du slänger in ett wild card som "alla invandrare är kriminella". Som att dra in "alla homosexuella är egentligen bara sjuka och behöver rätt vård för att komma på rätt köl igen". Vad har det med saken att göra?
    Om det är ditt enklaste av artilleri så ser jag nästan fram emot de tyngre ännu mer sakliga argumenten låter.

    Det måste vara bekvämt att hänvisa till "någon sida här i tråden" och sedan handfast fastslå hur gedigen din källhänvisning är. EOD
    Läs hela sammanhanget innan du kommer med åsikter. Du missar skogen för alla trän.
  • Nuts
    Äldre 13 May 11:42

    Hur menar du din svågers fru!? Är inte svåger ens 'systers make'? Tycker inte du ska lägga dig i allt för mycket. Visst, det personen gör är fel men det kommer säkert ikapp denne tids nog ändå. Jag tycker i allmänhet att folk ska "mind their own business" lite mer (om inte andra kommer till skada så klart). Det är väldigt fel men sköt du ditt..

  • Äldre 13 May 17:43
    Nuts skrev 2011-05-13 11:42:16 följande:
    Hur menar du din svågers fru!? Är inte svåger ens 'systers make'? Tycker inte du ska lägga dig i allt för mycket. Visst, det personen gör är fel men det kommer säkert ikapp denne tids nog ändå. Jag tycker i allmänhet att folk ska "mind their own business" lite mer (om inte andra kommer till skada så klart). Det är väldigt fel men sköt du ditt..
    Hur tänker en del!?? Det är ju MITT - min business - om någon fuskar till sig mina skattepengar som JAG betalat för att det ska gå till sjuka i behov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Anonym
    Äldre 13 May 17:45
    Choko skrev 2011-05-13 17:43:24 följande:
    Hur tänker en del!?? Det är ju MITT - min business - om någon fuskar till sig mina skattepengar som JAG betalat för att det ska gå till sjuka i behov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
    Gnöla då över allt skattefiffel av de tunga elefanterna istället. Där handlar det om stooooora pengar.
    Bestämmer du över vart dina skattepengar ska gå??
  • Äldre 13 May 17:56
    Anonym skrev 2011-05-13 17:45:40 följande:
    Gnöla då över allt skattefiffel av de tunga elefanterna istället. Där handlar det om stooooora pengar.
    Bestämmer du över vart dina skattepengar ska gå??
    Skillanden är kanske att de gör allt för att slippa betala in mer  miljoner/miljarder i skatt mot vad de redan gör. De försöker inte att fuska till sig olika skattefinansierade bidrag.
    Och bryter de mot lagen ska de straffas precis lika väl som den som felaktigen lurar till sig någon form av ekonomiskt bistånd som är skattefinansierat.

    Varför ska kampen rikta in sig på bara en grupp? Varför inte slå ned mot alla fuskare och sätta dit dem?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym
    Äldre 13 May 18:20
    Melise skrev 2011-05-12 12:49:43 följande:
    Anonymt tips, bra idé. Håller med de andra avslöja henne. Det finns människor som behöver dom pengarna hon just nu stjäl.
    Menar du allvar? Anonymt anmäla en släkting. Hur ska ts kunna träffa henne efter det?
  • Anonym
    Äldre 13 May 18:22
    Mandel skrev 2011-05-13 17:56:30 följande:
    Skillanden är kanske att de gör allt för att slippa betala in mer  miljoner/miljarder i skatt mot vad de redan gör. De försöker inte att fuska till sig olika skattefinansierade bidrag.
    Och bryter de mot lagen ska de straffas precis lika väl som den som felaktigen lurar till sig någon form av ekonomiskt bistånd som är skattefinansierat.

    Varför ska kampen rikta in sig på bara en grupp? Varför inte slå ned mot alla fuskare och sätta dit dem?
    Just det undrar jag också. På bla FL är det en bidragsfuskhets utan dess lika men det talas mycket tyst om skattefifflandet.Det ligger ingen skillnad i de olika sakerna, fifflande som fifflande. Skillnaden är dock att det satsas många miljoner mot bidragsfusket och resurserna dras ner mot skattefifflandet. Man silar mygg o sväljer kameler.
  • Äldre 13 May 18:33
    Anonym skrev 2011-05-13 18:22:49 följande:
    Just det undrar jag också. På bla FL är det en bidragsfuskhets utan dess lika men det talas mycket tyst om skattefifflandet.Det ligger ingen skillnad i de olika sakerna, fifflande som fifflande. Skillnaden är dock att det satsas många miljoner mot bidragsfusket och resurserna dras ner mot skattefifflandet. Man silar mygg o sväljer kameler.
    Jag tycker oftare att det är kommentarer som sköt ditt eget och skit i andra när folk vill anmälla folk som de vet fuskar.

    Och vad är skattefiffel? Att utländska storföretag får olika bidrag ifrån den svenska staten bara för att de är verksamma i Sverige, men ibland inte ens skattar här? Export/importbidrag m.m.
    Att lagligt gör alla skatteplanering som man kan för att på så vis betala så lite skatt som möjligt?
    Att medvetet göra felaktiga momsavdrag? Eller andra medvetet felaktiga avdrag i ex deklarationen?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym
    Äldre 13 May 18:36
    Mandel skrev 2011-05-13 18:33:26 följande:
    Jag tycker oftare att det är kommentarer som sköt ditt eget och skit i andra när folk vill anmälla folk som de vet fuskar.

    Och vad är skattefiffel? Att utländska storföretag får olika bidrag ifrån den svenska staten bara för att de är verksamma i Sverige, men ibland inte ens skattar här? Export/importbidrag m.m.
    Att lagligt gör alla skatteplanering som man kan för att på så vis betala så lite skatt som möjligt?
    Att medvetet göra felaktiga momsavdrag? Eller andra medvetet felaktiga avdrag i ex deklarationen?
    Vad är det du undrar över egentligen? Om det är olagligt att göra lagliga avdrag. Jeesis. Du var inte rätt människa att diskutera seriöst med.
  • Nuts
    Äldre 14 May 14:36

    Visst, det är våra skattepengar, men fuskare kommer alltid att finnas och det är omöjligt att ändra någon annans beteende. Speciellt om det är TS mans brors fru. Ok om det var hans egen bror eller syster. Jag menar också att personen i fråga kommer ändå att straffas tids nog. Sanningen kommer säkerligen ikapp.

  • Melise
    Äldre 15 May 01:04

    Sant det bästa är att prata med henne direkt andra hand vara ärlig med att man anmäler. Även om det är en släkting. Bidragspengarna behövs till dom som har rätt till det. Det spelar väl ingen roll om det finns andra som gör det.

  • Anonym
    Äldre 15 May 07:04

    människor måste våga visa var de står själva så att andra skäms om de fuskar. tror inte på anonyma anmälningar

  • Köpenh­amn
    Äldre 21 May 10:37

    Din gubbes brorsas fru? Mamma till dina barns kusiner? Ska du anmäla henne till försäkringskassan anonymt? Låter extremkommunist à la Sovjet. Ligger tråden i Sandlådan?

  • Dannie
    Äldre 21 May 11:08

    Jag förstår verkligen knepigheten i din situation men jag anser att det är din skyldighet som medborgare att anmäla. Jag blir så trött på att höra sånt här när man vet hur mycket folk som verkligen behöver sjukförsäkring ändå står utan. Dessutom blir jag arg när jag vet att mina skattepengar finansierar hennes fuskande!

Svar på tråden Tycker ni jag ska avslöja min svåger fru???