• challis777

    Blir alla negativa gravtest positiva om man läser av dem för sent???

    Undrar, eftersom en kompis testade med mina gamla tester, tre stycken under två dygn. Alla var negativa efter 5 min men när jag skulle slänga dem nu så är alla svagt positiva. Har inte sagt något till kompisen, vill ju inte ge falska förhoppningar.

    Därför undrar jag, blir alla test positiva efter ett tag, (de här var 1 timme-24 timmar senare avlästa.) '
    Testerna är från Tradera.

  • Svar på tråden Blir alla negativa gravtest positiva om man läser av dem för sent???
  • challis777

    Men de är jättesvaga streck, men de syns ju. Ska be henne testa igen med morgonurin då, hoppas på det bästa!

  • Petra b
    icadraget skrev 2011-05-13 22:57:49 följande:
    Men de är jättesvaga streck, men de syns ju. Ska be henne testa igen med morgonurin då, hoppas på det bästa!
    Har de färg, eller är de gråaktiga?
  • mammaNena

    jo det kan bli så. Beror lite på vilket märke testet är av. Finns olika kvalite på dem.
    Att dom är från tradera säger inte så mycket. måste ändå finnas ett namn/märke på dem.

  • pluvdo

    Ja, de kan bli falskt positiva när testtiden gått ut och det är därför man bara skall kolla under den angivna tiden. Ifall de inte förändrats efter de där tio minuterna så hade det ju inte varit någon skillnad mellan att kolla efter fem och att kolla efter 60 minuter. Men det är det...

  • pluvdo

    Jag har för övrigt varit med om det för några år sedan då jag använde clearblue. De blev negativa, men var positiva när jag tittade på dem efter några timmar.

  • aikidoaasa

    Jag har aldrig fått ett enda plus på någon sticka alls... varken under själva test tiden eller efter flera timmar/dagar... själv tror jag inte att det går att få ett till streck på dem...

Svar på tråden Blir alla negativa gravtest positiva om man läser av dem för sent???