• LyckligaLee

    40+ som äntligen är gravida - igen

    Startar denna tråden idag. Kanske lite tidigt då jag plussat svagt igår och i morse. Risken för att det inte blir nåt är ju större nu när man är "lastgammal". Men jag tänker ändå vara glad och tacksam och våga tro på att det kommer att ordna sig... Vi som följts åt genom äl och BIM och allt... häng på. Och ni andra är mer än välkomna. Kan tillägga att jag inte ens berättat för min man... inte för någon faktiskt  -  förutom er då förstås... Den här karamellen vill jag suga på ett tag. Det är ju sista gångenHjärta...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 13:36
    MPson, 41 år, tredje barnet, BF 2 oktober (pojke)
    Tina,41, fjärde barnet BF 10 Oktober (pojke)
    Halmstadsmamma,41, fjärde barnet (två bonusbarn) Bf 11Oktober (pojke)
    Hammarby, 40 år, tredje barnet, BF (snittas den) 13:e dec (flicka)
    Sagatula, 40 år, andra barnet (tre bonusbarn), BF 25 januari
    Loppelina, 41 år, tredje barnet, BF 20 mars
    Charlotta1 41 år, tredje barnet Bf 30april
    Nellie50, 44 år, fjärde barnet BF 14 april-12
    HugOlle, 41 år, tredje barnet BF 22 april
    LyckligaLi, 42 år, tredje barnet
    BF 24 maj-12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 18:19
    jamtlandstaus, 40år, andra barnet, BF 7 juli 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:39
    Nilam, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 12:46
    Sagatula fick en Ellen 13/1-2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 14:01
    Wimlan, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 11:46
    Aglars 41 år, tredje barnet, BF 30 april

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-22 19:40
    m1nn13 - 42 år - tredje barnet BF 7:e juni 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 16:49
    Aaglars 41 år; nytt datum för bf: 120506, tredje barnet (en pojk)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 15:27
    Aaglars, 42år, tredje barnet bf 6/5. Födde pojke, Gustav, 7/5

    Lyckliga Lee, 42 år, tredje barnet bf 24/5. Födde pojke, Theo, 26/5

    Flannery, 43 år, andra barnet bf 4/7

    Stor och liten 41 år, tredje barnet bf 7/8 (eventuellt ks runt den 24-25.7)

    Wimlan, 41 år, bf 10/8

    Snart7, 40 år, femte barnet, bf 11/8

    Astro, 43 år, sjunde barnet - bf 13/8 men det blir KS, troligen 2-3/8.

    Erofila, 43, tredje barnet, bf 17/11

  • Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen
  • Strix

    Lyckliga Li - jag tror att den som gav dig beskedet borde gå en kurs i pedagogik. Jag tolkar dig så här - du tar 25 enheter om dagen pga lite högt TSH-värde? Jag tror jag kan lugna dig. 25 enheter är den lägsta möjliga dosen och man höjer med 25 till om det behövs. Det låter mycket med en dubblering, men är egentligen inte det. Det är fortfarande en låg dos och om du har så låg dos kan inte dina värden vara så dåliga att det är fara för fostret. fostret tar det som finns och om det vlir över något får du ;). När jag väntade min kille fick jag samma besked, fast hade lite högre inledningsdos och många missfall i historiken. Blev väldigt orolig och läste på. Man brukar testa tsh igen var 4-6 vecka under graviditeten, men efter min första höjning var nivån konstant och då blev det längre mellan gångerna. // Var på ultraljud idag och fick veta att vi har ett nytt pågående missfall. Det är ju vanligt vid vår ålder men tre på raken efter sonens födelse och nio totalt är inte normalt. Trodde att vi hade hittat problemet och tror inte jag orkar slåss en vända till med läkarkåren för att få ta prover. Säger i alla fall adjö för denna gången och Lycka till till er andra!

  • gosensgos
    Aaglars skrev 2011-11-22 11:39:21 följande:
    Välkommenhit!{#emotions_dlg.flower}

    Jag vänta mitt tredjebarn, vilket är det andra barnet som jag kommer föda som 40+. Bf 30/4.

    Hur mår din son med hjärtfelet?
    Tack!

    Min son med hjärtfelet mår förhållandevis bra.  Han har opererat sitt hjärta 3 ggr under sina 7 månader så det är en härdad lite prins. Han har 1 (planerad) operation kvar att göra, den görs vid ca 1½ -2 års ålder.
  • LyckligaLee

    Strix-beklagar verkligen. Jättetråkiga nyheter.
    Jamtlandstaus-du gör helt rätt som inväntar fvp tycker jag. Jag går in i v 15 imorgon.
    Charlotta1-låter härligt att allt är prima hos digGlad

  • LyckligaLee

    Gjorde privat ul igår. Helt underbart. Vi gjorde det bra för nöjes skull, men jag måste säga att jag blev väldigt imponerad under besöket. Vilken service! Frukt, choklad, gott kaffe i urmysig miljö. Stooooor platt-tv på väggen så man kunde se bebben ordentligt. Gott om tid, massor av tid. Kollade alla organ, navelsträng, mått... ja allt. Skrev ut en drös bilder och fick dom dessutom brända på cd. Utskrift på fiiiint papper om alla uppgifter. Blir ju himla kul att spara till lillen. Jätteglad att jag gjorde detta!

  • gosensgos
    LyckligaLee skrev 2011-11-25 07:48:19 följande:
    Gjorde privat ul igår. Helt underbart. Vi gjorde det bra för nöjes skull, men jag måste säga att jag blev väldigt imponerad under besöket. Vilken service! Frukt, choklad, gott kaffe i urmysig miljö. Stooooor platt-tv på väggen så man kunde se bebben ordentligt. Gott om tid, massor av tid. Kollade alla organ, navelsträng, mått... ja allt. Skrev ut en drös bilder och fick dom dessutom brända på cd. Utskrift på fiiiint papper om alla uppgifter. Blir ju himla kul att spara till lillen. Jätteglad att jag gjorde detta!
    WOW!  Undrar var du fick detta trevliga bemötande?!
     
  • LyckligaLee
    gosensgos skrev 2011-11-28 08:14:37 följande:
    WOW!  Undrar var du fick detta trevliga bemötande?!
     
    Emma Ultraljudsklinik. Finns i Gbg och MalmöGlad. 600 kr. Värt varenda krona. Kolla deras hemsida. Nu kan jag lugnt se fram emot rul om några veckor, helt utan oro. Bara njuta. Känner dessutom sprattel därinne nu. Började nu i v 15, precis som under min andra graviditet. Helt underbart att få uppleva detta igen.
Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen