• LyckligaLee

    40+ som äntligen är gravida - igen

    Startar denna tråden idag. Kanske lite tidigt då jag plussat svagt igår och i morse. Risken för att det inte blir nåt är ju större nu när man är "lastgammal". Men jag tänker ändå vara glad och tacksam och våga tro på att det kommer att ordna sig... Vi som följts åt genom äl och BIM och allt... häng på. Och ni andra är mer än välkomna. Kan tillägga att jag inte ens berättat för min man... inte för någon faktiskt  -  förutom er då förstås... Den här karamellen vill jag suga på ett tag. Det är ju sista gångenHjärta...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 13:36
    MPson, 41 år, tredje barnet, BF 2 oktober (pojke)
    Tina,41, fjärde barnet BF 10 Oktober (pojke)
    Halmstadsmamma,41, fjärde barnet (två bonusbarn) Bf 11Oktober (pojke)
    Hammarby, 40 år, tredje barnet, BF (snittas den) 13:e dec (flicka)
    Sagatula, 40 år, andra barnet (tre bonusbarn), BF 25 januari
    Loppelina, 41 år, tredje barnet, BF 20 mars
    Charlotta1 41 år, tredje barnet Bf 30april
    Nellie50, 44 år, fjärde barnet BF 14 april-12
    HugOlle, 41 år, tredje barnet BF 22 april
    LyckligaLi, 42 år, tredje barnet
    BF 24 maj-12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 18:19
    jamtlandstaus, 40år, andra barnet, BF 7 juli 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:39
    Nilam, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 12:46
    Sagatula fick en Ellen 13/1-2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 14:01
    Wimlan, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 11:46
    Aglars 41 år, tredje barnet, BF 30 april

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-22 19:40
    m1nn13 - 42 år - tredje barnet BF 7:e juni 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 16:49
    Aaglars 41 år; nytt datum för bf: 120506, tredje barnet (en pojk)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 15:27
    Aaglars, 42år, tredje barnet bf 6/5. Födde pojke, Gustav, 7/5

    Lyckliga Lee, 42 år, tredje barnet bf 24/5. Födde pojke, Theo, 26/5

    Flannery, 43 år, andra barnet bf 4/7

    Stor och liten 41 år, tredje barnet bf 7/8 (eventuellt ks runt den 24-25.7)

    Wimlan, 41 år, bf 10/8

    Snart7, 40 år, femte barnet, bf 11/8

    Astro, 43 år, sjunde barnet - bf 13/8 men det blir KS, troligen 2-3/8.

    Erofila, 43, tredje barnet, bf 17/11

  • Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen
  • LyckligaLee

    Jaha, första dagen som halvtids-sjukskriven. Jösses, inte mycket man hinner på en dag när orken tar slut. Lyxigt värre att åka och storhandla ensam, i lugn och ro, på en förmiddag när butiken är nästa tom. Känner att jag kan vänja mig vid detta. Åter till jobbet imorgon och det blir tufft. En massa jobb som måste delegeras eller ombokas pga min sjukskrivning. Det lär bli sura miner, men det får jag stå ut med. Får försöka hålla fokus på vad som är viktigt nu känner jag. Och så vill jag ha ork att njuta av denna sista, härliga graviditet. Magen är rejäl nu. Har svårt att böja mig redan känner jag. Barnen säger att jag omöjligt kan bli större, haha... med 19 veckor kvar. Mina killar är överlyckliga över att bli hämtade från fritids tidigt nu när jag blir hemma en del, så visst finns det fördelar. Och så känner jag hur oerhört trött jag är. Nästan otäckt hur energin helt tvärt tar slut, mitt i en aktivitet, och jag måste vila, ibland i flera timmar. Jag hoppas verkligen att detta går över när lillkillen kommit ut, annars blir det riktigt tufft. Ja tjejer, nu skall jag ta en halvtimme i soffan innan jag hämtar barnen. Tänker vägra att städa idag. Också nytt för mig.
    Sagatula - hur går det för dig????? 

  • Nilam

    Undrar hur det går för sagatula och hoppas att de inte blir irriterade på ditt jobb Lyckliga Li. De ska vara glada att du åtminstone kan arbeta halvtid och att ditt tillstånd är ofarligt och kommer gå över. Tänk om män väntade barn, då tror jag synen på graviditeter sett helt annorlunda ut på jobben.
    När det gäller barnvagn är jag faktiskt lite bekymrad. Jag tycker de nya vagnarna med tre hjul verkar instabila och jag som bor på landet med gamla grusvägar vill ha nåt stabilare men jag har bara en Nissan micra. Vad gör man då? Har funderat på två vagnar. En stor att ha hemma och en smidigare till bilen men jag vet inte...

  • Aaglars

    Lyckliga Li

    Lyckliga Li

    Vi behöver syskonvagn med tanke på tre småttingar. Men den vagnen har vi sen innan

    Den andra vagnen däremot var utsliten. Så nu har vi köpt en beg. BRIO kombi med lufthjul och vändbart handtag till bebisen. Älskar den!

  • Sagatula

    Här är det jobbigt och tungt som bara den. Slemproppen har inte helt släppt men delar. Värkar till och från sedan i lördags och ont precis hela tiden i fogarna. Önskar det händer något snart. Vi kommer använda samma vagn som vi hade för tre år sedan. En Brio nova tror jag den heter. Älskade den och bäst att det går byta håll på handtaget. LuckligaLi strunta i sura miner. Du och magen är viktigast. Men jag förstår dig. Va där för några månader sedan även jag. Men lärde mig ganska fort att det inte fungerade och blev då lite ego för att få den tid för vila jag behövde. Jobbet fick andra ta hand om. Min chef sa visserligen att jobbet finns kvar när jag är åter efter mammaledigheten så jag skulle se till att vila.

  • kikkilina

    idag har jag varit på inskrivning så nu är man säker på att man är gravid.11+5.senare i veckan ska jag få besked om jag ska gå på spec mödra.detta blir en högriskgrav pga av 4 tidigare snitt + min ålder.bebisen beräknad 24/7

  • Svarta katten
    LyckligaLee skrev 2012-01-09 13:24:58 följande:
    Jaha, första dagen som halvtids-sjukskriven. Jösses, inte mycket man hinner på en dag när orken tar slut. Lyxigt värre att åka och storhandla ensam, i lugn och ro, på en förmiddag när butiken är nästa tom. Känner att jag kan vänja mig vid detta. Åter till jobbet imorgon och det blir tufft. En massa jobb som måste delegeras eller ombokas pga min sjukskrivning. Det lär bli sura miner, men det får jag stå ut med. Får försöka hålla fokus på vad som är viktigt nu känner jag. Och så vill jag ha ork att njuta av denna sista, härliga graviditet. Magen är rejäl nu. Har svårt att böja mig redan känner jag. Barnen säger att jag omöjligt kan bli större, haha... med 19 veckor kvar. Mina killar är överlyckliga över att bli hämtade från fritids tidigt nu när jag blir hemma en del, så visst finns det fördelar. Och så känner jag hur oerhört trött jag är. Nästan otäckt hur energin helt tvärt tar slut, mitt i en aktivitet, och jag måste vila, ibland i flera timmar. Jag hoppas verkligen att detta går över när lillkillen kommit ut, annars blir det riktigt tufft. Ja tjejer, nu skall jag ta en halvtimme i soffan innan jag hämtar barnen. Tänker vägra att städa idag. Också nytt för mig.
    Sagatula - hur går det för dig????? 

    Njut och vila så ofta du kan. Visst är det lustigt att man ändå känner att man "borde" städa osv, fast man "medvetet" försöker strunta i det. Man är ju sjuskriven för att man behöver vila. Så se till att inte göra för mycket där hemma utan vila!

    Vilka reaktioner fick du på jobbet när de förstod att du är gravid?  
  • Svarta katten
    kikkilina skrev 2012-01-09 20:43:43 följande:
    idag har jag varit på inskrivning så nu är man säker på att man är gravid.11+5.senare i veckan ska jag få besked om jag ska gå på spec mödra.detta blir en högriskgrav pga av 4 tidigare snitt + min ålder.bebisen beräknad 24/7

    Åh vad roligt! Jag hoppas få tid snart så att jag får komma och diskutera mina gamla graviditeter och kub osv. Är ju bara i 5+0 men man behöver ju tidigt tala om det här med tester osv. Vet fortfarande inte hur jag ska göra med fvp od, men kub vill jag ju ta och sen besluta efter det. Egentligen vill jag ju veta, men jag är lite rädd för fvp.

    Ska du göra några tester?  
Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen