• LyckligaLee

    40+ som äntligen är gravida - igen

    Startar denna tråden idag. Kanske lite tidigt då jag plussat svagt igår och i morse. Risken för att det inte blir nåt är ju större nu när man är "lastgammal". Men jag tänker ändå vara glad och tacksam och våga tro på att det kommer att ordna sig... Vi som följts åt genom äl och BIM och allt... häng på. Och ni andra är mer än välkomna. Kan tillägga att jag inte ens berättat för min man... inte för någon faktiskt  -  förutom er då förstås... Den här karamellen vill jag suga på ett tag. Det är ju sista gångenHjärta...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 13:36
    MPson, 41 år, tredje barnet, BF 2 oktober (pojke)
    Tina,41, fjärde barnet BF 10 Oktober (pojke)
    Halmstadsmamma,41, fjärde barnet (två bonusbarn) Bf 11Oktober (pojke)
    Hammarby, 40 år, tredje barnet, BF (snittas den) 13:e dec (flicka)
    Sagatula, 40 år, andra barnet (tre bonusbarn), BF 25 januari
    Loppelina, 41 år, tredje barnet, BF 20 mars
    Charlotta1 41 år, tredje barnet Bf 30april
    Nellie50, 44 år, fjärde barnet BF 14 april-12
    HugOlle, 41 år, tredje barnet BF 22 april
    LyckligaLi, 42 år, tredje barnet
    BF 24 maj-12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 18:19
    jamtlandstaus, 40år, andra barnet, BF 7 juli 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:39
    Nilam, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 12:46
    Sagatula fick en Ellen 13/1-2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 14:01
    Wimlan, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 11:46
    Aglars 41 år, tredje barnet, BF 30 april

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-22 19:40
    m1nn13 - 42 år - tredje barnet BF 7:e juni 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 16:49
    Aaglars 41 år; nytt datum för bf: 120506, tredje barnet (en pojk)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 15:27
    Aaglars, 42år, tredje barnet bf 6/5. Födde pojke, Gustav, 7/5

    Lyckliga Lee, 42 år, tredje barnet bf 24/5. Födde pojke, Theo, 26/5

    Flannery, 43 år, andra barnet bf 4/7

    Stor och liten 41 år, tredje barnet bf 7/8 (eventuellt ks runt den 24-25.7)

    Wimlan, 41 år, bf 10/8

    Snart7, 40 år, femte barnet, bf 11/8

    Astro, 43 år, sjunde barnet - bf 13/8 men det blir KS, troligen 2-3/8.

    Erofila, 43, tredje barnet, bf 17/11

  • Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen
  • Nilam

    Grattis Sagatula Vad underbart att allt gått bra, ser fram emot att få höra mer om den lilla Ellen!
    Anna i Hult:
    Jag väntar min fjärde i aug, är 41 år och mina stora pojkar blir 25, 20 och 15 i år, så lite känns det nästan som första barnet.

  • Svarta katten
    Sagatula skrev 2012-01-13 09:12:32 följande:
    Klockan 01:30 kom vi in till förlossningen. Då va värkarna fyra minuter isär och varade över en minut. Då öppen knappt två cm. Klockan 03:19 öppen tre cm och vattnet går. Vill börja krysta men det går ju inte. Har lustgas bara. Vid 04:00 öppen fem cm och vill fortfarande krysta . Börjar prata om epidural är helt slut. BM råder och peppar att fortsätta. Klockan 04:40 får jag äntligen börja krysta. 04:58 kom en välskött fin Ellen till världen. Vi väntar nu på barnläkare som ska undersöka vid 11 om allt bra då så åker vi hem. Jag mår fint men vill hem och sova, sprack inget alls vilket är skönt.

    Åh vad härligt! Grattis! Mys ordentligt nu med bäbisen! Njut! Kram!
  • Sagatula

    Ellen vägde 3600 g och är 50 cm lång. Större än vad storebror var när han kom. Hon sov väldigt mycket hela dagen igår och var därför vaken massor inatt. Maken sov då så hat jag sedan fått sova nu på förmiddagen. Pumpade ut mjölk och sen somnade jag. Var orolig att det var lite mjölk bara men så var det inte. Vi åkte hem sju timmar efter att hon kom ut och för en stund sedan ringde BB på väg och de kommer. Imorgon. BM sa att jag har mycket mjölk, de flesta som pumpar nu får ut en tesked medan jag får ut 20 ml varje gång så det behöver jag inte tänka på. Jag mår bra förutom ganska kraftiga eftervärkar, väder en del men inte onormalt mycket. Känns bara bra. Sonen är hos mormor och morfar en vecka nu och vi får chansen att må bra och komma ikapp i lugn och ro vilket är mycket skönt nu efter allt som varit. Maken blir piggare och piggare för varje dag som går och styrkan kommer i samma takt det som är kvar är det invärtes och det är ju det stora, han ska få sitt immunförsvar tillbaka.

  • LyckligaLee
    Sagatula skrev 2012-01-14 11:39:01 följande:
    Ellen vägde 3600 g och är 50 cm lång. Större än vad storebror var när han kom. Hon sov väldigt mycket hela dagen igår och var därför vaken massor inatt. Maken sov då så hat jag sedan fått sova nu på förmiddagen. Pumpade ut mjölk och sen somnade jag. Var orolig att det var lite mjölk bara men så var det inte. Vi åkte hem sju timmar efter att hon kom ut och för en stund sedan ringde BB på väg och de kommer. Imorgon. BM sa att jag har mycket mjölk, de flesta som pumpar nu får ut en tesked medan jag får ut 20 ml varje gång så det behöver jag inte tänka på. Jag mår bra förutom ganska kraftiga eftervärkar, väder en del men inte onormalt mycket. Känns bara bra. Sonen är hos mormor och morfar en vecka nu och vi får chansen att må bra och komma ikapp i lugn och ro vilket är mycket skönt nu efter allt som varit. Maken blir piggare och piggare för varje dag som går och styrkan kommer i samma takt det som är kvar är det invärtes och det är ju det stora, han ska få sitt immunförsvar tillbaka.
    Jätteglad för er skull. Verkligen. Blir så nyfiken på lilla Ellen. En fråga bara... dum kanske... men varför pumpar du?
  • Sagatula

    Pumpar dels så jag kan sova men så är det också för att maken ska få några mysiga stunder av matning. Jag vill att han ska vara delaktig i så mycket som möjligt. Dessutom måste jag så jag inte får ont och problem. Har en del mjölk för mycket tycks det... Att ha maken delaktig härrör sig i en annan väldigt lång historia som är väldigt komplicerad och handlar om hans barn från ett tidigare äktenskap där problem finns med en mamma som gör allt hon kan för att förstöra barnens relation med sin pappa och hon får medhåll från myndigheter för att hon är ju mamma och står närmast barnen bara för att hon haft barnet i magen nio månader och sedan ammat och därför vet bäst...

  • LyckligaLee

    Sagatula,låter som ni har en genomtänkt strategi för att njuta tillsammans. Jag tänkte mest på det där med sugteknik och att bebisen kan rata bröstet om hon får flaska tidigt. Men det kanske inte stämmer. Jag pumpade med första men han vägrade konsekvent flaskan. Bara bröstet dög. Så han fick svälta i ett helt dygn när jag opererades akut när han var fem dagar. Hoppas nu att allt flyter på för er utan komplikationer.

  • Nilam

    Åh, vad mysigt det låter Sagatula, med bebis, mjölk och allt . Jag vågar ännu inte riktigt tro på att jag ska få uppleva det igen. Två veckor kvar till det kritiska v 12 är passerat. Stort grattis igen!

Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen