• LyckligaLee

    40+ som äntligen är gravida - igen

    Startar denna tråden idag. Kanske lite tidigt då jag plussat svagt igår och i morse. Risken för att det inte blir nåt är ju större nu när man är "lastgammal". Men jag tänker ändå vara glad och tacksam och våga tro på att det kommer att ordna sig... Vi som följts åt genom äl och BIM och allt... häng på. Och ni andra är mer än välkomna. Kan tillägga att jag inte ens berättat för min man... inte för någon faktiskt  -  förutom er då förstås... Den här karamellen vill jag suga på ett tag. Det är ju sista gångenHjärta...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 13:36
    MPson, 41 år, tredje barnet, BF 2 oktober (pojke)
    Tina,41, fjärde barnet BF 10 Oktober (pojke)
    Halmstadsmamma,41, fjärde barnet (två bonusbarn) Bf 11Oktober (pojke)
    Hammarby, 40 år, tredje barnet, BF (snittas den) 13:e dec (flicka)
    Sagatula, 40 år, andra barnet (tre bonusbarn), BF 25 januari
    Loppelina, 41 år, tredje barnet, BF 20 mars
    Charlotta1 41 år, tredje barnet Bf 30april
    Nellie50, 44 år, fjärde barnet BF 14 april-12
    HugOlle, 41 år, tredje barnet BF 22 april
    LyckligaLi, 42 år, tredje barnet
    BF 24 maj-12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 18:19
    jamtlandstaus, 40år, andra barnet, BF 7 juli 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:39
    Nilam, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 12:46
    Sagatula fick en Ellen 13/1-2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 14:01
    Wimlan, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 11:46
    Aglars 41 år, tredje barnet, BF 30 april

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-22 19:40
    m1nn13 - 42 år - tredje barnet BF 7:e juni 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 16:49
    Aaglars 41 år; nytt datum för bf: 120506, tredje barnet (en pojk)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 15:27
    Aaglars, 42år, tredje barnet bf 6/5. Födde pojke, Gustav, 7/5

    Lyckliga Lee, 42 år, tredje barnet bf 24/5. Födde pojke, Theo, 26/5

    Flannery, 43 år, andra barnet bf 4/7

    Stor och liten 41 år, tredje barnet bf 7/8 (eventuellt ks runt den 24-25.7)

    Wimlan, 41 år, bf 10/8

    Snart7, 40 år, femte barnet, bf 11/8

    Astro, 43 år, sjunde barnet - bf 13/8 men det blir KS, troligen 2-3/8.

    Erofila, 43, tredje barnet, bf 17/11

  • Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen
  • Aaglars

    Ikväll somnade Gustav med pappa på 2 minuter :) Igår skrek han sig till sömns i tre TIMMAR :(
    Hoppas hoppas nu att det blir en lugn natt!

    Kram på er alla fina mammor

  • LyckligaLee

    Sitter och gömmer mej i gästrummet och väntar på att Theo skall bli trött. Stackars maken leker och härjar sig till en stroke snart. Räcker att jag visar mig i dörröppningen så blir lilleman hysteriskt ledsen. Uschamej så jobbigt detta är. Jag ber en bön för att det blir hos oss som hos Aaglars... Ja, hoppas, hoppas nu att det blir en lugn natt. Tack alla sköna mammor, för att ni finns och stöttar. Nu skall jag dricka mitt vin och förhoppningsvis somna själv snart. Kramar!

  • Aaglars

    Åh kära Lyckliga Lee. Jag känner så med dig. Det är så hemskt när de små gråter efter en och man "måste" säga nej :( Hur har det gått för dig/er i natt?

    Här har det gått jättebra. Maken och Gustav sover fortf och jag har bara hört Gustav gråta en gång - och det gick fort över YES! Tänk om vi äntligen kan få lite ordning på nätterna.

    Här blev det också ett par glas rött igår kväll. Men inte för sömnen - utan för att det är så gott ju :)

  • LyckligaLee

    Aaglars, Fy fasen rent ut sagt. En sån vidrig natt. Somna hos pappa går ju ok, men det är ju alla de tillfällen under natten som Theo vaknar och vill ha mamma/bröst. Även om jag ligger i annat rum så hör jag honom vid minsta lilla, låg och lyssnade efter att maken skulle agera snabbt och ömsint. Men det dröjde, och dröjde och dröjde... Han vaknar inte förrän Theo redan är riktigt ledsen. Sedan var det liksom kört. Han grät till han spydde en gång. Fyra såna episoder inatt. Mycket värre än förra veckan. Och sedan kl 6 har han klängt på mig desperat. Jag tjoar och skrattar och trixar när han vill under tröjan. Maken däremot är trött, grinig, suckar och ojar sej. Ändå har jag pratat med honom om att det underlättar för alla om man lägger 110% i ett par dygn Skrikandes. Han är sur och seg. Då hatar jag honom. Tog upp nattens beteende och han svarade bara "ja e ingen mamma". Skitgubbe!!!!!!!!!!! Jag är också helt slut, men ändå anstränger man sej för att det är lättast så. Till och med våra "stora" pojkar gullar extra, hjälper till och leker med Theo. Nä usch för karlar. Så känner jag nu. Men det går väl över. Skall vara borta hela fm, ärenden, bilbesiktning och tandläkare, så maken är extra ledig och hemma med Theo. Blir bra hoppas jag. Ha det fint nu. Kram!

  • Aaglars

    Lyckliga Lee!

    Så typiskt våra karlar!!!! Jag vet att det är en klen tröst att maken HAR betett sig likadant, men nu äntligen tagit ansvaret fullt ut nattetid. Däremot var han som ett vrak i morse, trots att Gustav sovit. Till skillnad mot din make  är Daniel mkt lättväckt och vaknar ofta eftersom Gustav är så rörlig och bökig på nätterna även när han sover.

    I går var det jag som kände son du att jag "hatar honom!!!". Igår natt skrek ju Gustav jättemkt och även jag, som låg i ett annat rum, låg vaken mestadels av natten. När jag berättar på morgonen för maken att jag också varit vaken säger han "Jaha, då är det ju meningslöst att jag tar Gustav, det var ju för att du ska få sova. Blir så trött på att du aldrig sover! Alltid är det nåt!"
    Haha, visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Men han lugnade sig i alla fall sen och sa förlåt. 

    Hur har du det idag Lee? Kan du lägga dig och vila när Theo sover? 

    Tänkte på en sak, det har ju gått ganska smärtfritt för Gustav att sluta amma medan Theo kanske det är lite svårare för(?) Kan det vara så att Theo också använder bröstmjölken för att bli mätt? Gustav äter ju som en häst ALLT och har "bara" haft bröstet som mys. Eller vad tror du?

    Tänker på dig. Kram Charlotta 

  • LyckligaLee

    Aaglars, tack för att du finnsHjärta

    Ja Theo har ju aldrig varit stor i maten, men numera äter han det han ska. Visst misstänkte vi att nattamning kunde vara orsaken till hans klena aptit, men så tänker vi inte längre. Nej, han har definitivt bröstet för mys, tröst och trygghet. Numera ligger han ju sällan i sängen och tömmer ett helt bröst. Han snurrar, står på alla fyra, står på huvudet, klättrar på mej... alltmedan bröstet är i munnen. Och när han sover, helst på dagen, vill han gärna ligga nära med bröstet i munnen hela tiden. På natten vaknar han, äter lite och släpper efter ett tag och ligger ofta ganska självständigt. Men han rör sej som en gymnast och vaknat 5-8 gånger/natt. Så har alla mina tre killar gjort, men de största pojken tog vällingflaskan vid 11 månader och nr 2 hade både välling och napp vid 6 månader. Lättare då, när man har nåt annat att erbjuda. Theo dricker ju bara vatten. Det löser väl sig till sist. Det är ju bara det att man går igång känslomässigt. Urdumt. Får försöka tänka logiskt och koppla bort känslan. Idag och inatt blir det väl en timme i taget. Hoppas att krisen därefter är över. 

    Det jag tänker på nu är fortsatt samsovning. Jag vill ju kunna erbjuda närheten om natten. Hur skall det gå utan bröstet? Vi får se... Nu skall jag rusa iväg och laga en trasig tand och hitta presenter till skolfröknarna inför avslutning. Theo är med pappa på öppna förskolan. Maken är superbra på sånt, men utan sömn funkar han inte. Blir värre med åren dessutom. Men, men. Vi visste väl hela tiden att kvinnan är det starkare könet, haha. 

  • Aaglars

    TAck för att du delar med dig.

    Jag tänker absolut samsova med Gustav igen. Men först ska han vara HELT avvand - även dagtid. Då är ju liksom jag och maken jämnlika på ett annat sätt. Dtte är tredje dagen utan amning och två nätter har gått. Gustav begär inte bröstet längre, men han har blivit lite mammigare och saknar liksom något...

    Lycka till med tanden 

  • Aaglars

    Hur går det med dina bröst Lee? Jag har så ont så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Sprängfyllda hårda som kokosnötter. Men jag vågar inte trycka ut för mkt mjölk, för då upphör ju aldrig produktionen.

  • flannery

    Jag håller också på att sluta amma, i morgon bitti är det sista amningen för då åker jag på träningsresa till Fuerteventura en vecka! Bokade ju den här resan för länge sedan för att det skulle bli i samband med att jag slutade amma. Nu känns set så där, jag skulle gärna fortsatt ett tag till. Det har ändå gått ganska bra att trappa ned för oss, från 4 till 3 till 2 och nu en amning per dygn. Morgonmålet kl 4. Det är det som är svårast att sluta med. Hon är SÅ arg och hungrig när hon vaknar den tiden. Somnar om och sover några timmar till efteråt. Set blir ju intressant att se hur det ska gå när jag är borta. Hon dricker ju inte välling heller utan äter gröt i stället. Inte så lockande att gå upp och fixa gröt kl 4.... Vi har kommit överens om att försöka få henne att somna lite längre i alla fall. Jag känner inte i gen det hysteriska ledsna som ni beskriver Aaglars och Lyckliga Lee. Det jag märker är att Ottilia blir småledsen och suger mer på tummen än tidigare. Jag är också smått orolig om min man ska vakna, han sover så djupt.
    Nej nu är det dags att fixa tvätten och börja packa! Ottilia sover middag med tummen i munnen.
    Hur har det gått med era bröst förresten? Mitt ena höll på att sprängas i morse, kommer nog att ta med en bröstpump om det blir olidligt. Inte så kul att pumpa dock för då fortsätter ju produktionen.
    Wimlan, håller med om att du måste försöka få en remiss för sätt kolla upp att det är ok med Valter.
    Måste avsluta, ha det så bra allihopa.

  • Aaglars
    flannery skrev 2013-06-10 12:30:01 följande:
     Jag känner inte i gen det hysteriska ledsna som ni beskriver Aaglars och Lyckliga Lee. 
    Kan tänka mig att det beror på att Theo och Gustav är äldre och mer medvetna.

    Vad spännande med träningsvecka! VAd är det du tränar? 
Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen