• LyckligaLee

    40+ som äntligen är gravida - igen

    Startar denna tråden idag. Kanske lite tidigt då jag plussat svagt igår och i morse. Risken för att det inte blir nåt är ju större nu när man är "lastgammal". Men jag tänker ändå vara glad och tacksam och våga tro på att det kommer att ordna sig... Vi som följts åt genom äl och BIM och allt... häng på. Och ni andra är mer än välkomna. Kan tillägga att jag inte ens berättat för min man... inte för någon faktiskt  -  förutom er då förstås... Den här karamellen vill jag suga på ett tag. Det är ju sista gångenHjärta...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 13:36
    MPson, 41 år, tredje barnet, BF 2 oktober (pojke)
    Tina,41, fjärde barnet BF 10 Oktober (pojke)
    Halmstadsmamma,41, fjärde barnet (två bonusbarn) Bf 11Oktober (pojke)
    Hammarby, 40 år, tredje barnet, BF (snittas den) 13:e dec (flicka)
    Sagatula, 40 år, andra barnet (tre bonusbarn), BF 25 januari
    Loppelina, 41 år, tredje barnet, BF 20 mars
    Charlotta1 41 år, tredje barnet Bf 30april
    Nellie50, 44 år, fjärde barnet BF 14 april-12
    HugOlle, 41 år, tredje barnet BF 22 april
    LyckligaLi, 42 år, tredje barnet
    BF 24 maj-12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 18:19
    jamtlandstaus, 40år, andra barnet, BF 7 juli 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:39
    Nilam, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 12:46
    Sagatula fick en Ellen 13/1-2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 14:01
    Wimlan, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 11:46
    Aglars 41 år, tredje barnet, BF 30 april

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-22 19:40
    m1nn13 - 42 år - tredje barnet BF 7:e juni 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 16:49
    Aaglars 41 år; nytt datum för bf: 120506, tredje barnet (en pojk)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 15:27
    Aaglars, 42år, tredje barnet bf 6/5. Födde pojke, Gustav, 7/5

    Lyckliga Lee, 42 år, tredje barnet bf 24/5. Födde pojke, Theo, 26/5

    Flannery, 43 år, andra barnet bf 4/7

    Stor och liten 41 år, tredje barnet bf 7/8 (eventuellt ks runt den 24-25.7)

    Wimlan, 41 år, bf 10/8

    Snart7, 40 år, femte barnet, bf 11/8

    Astro, 43 år, sjunde barnet - bf 13/8 men det blir KS, troligen 2-3/8.

    Erofila, 43, tredje barnet, bf 17/11

  • Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen
  • Aaglars
    LyckligaLee skrev 2013-07-13 11:59:52 följande:
    Underbara bilder. En härlig tid nu att ha smått. Theo ute från morgon till kväll om han får välja. Sitter vid ytterdörren med sandalerna i handen redan i gryningen. Nu sover han bara en gång om dagen så det är enklare att vara ute dessutom. Hemma klättrar han på ALLT, så man måste vakta hela tiden. Tiden springer iväg och jag börjar förbereda mej mentalt på att börja jobba igen. Blandade känslor. Kram på er!
    Haha, Gustav är likadan. Ute hela dagarna Skrattande.Vi har en trädgård som är i stort sett "rymingsomöjlig" och därmed kan Gustav faktiskt vara ute nästan hur mkt som helst.
    Vi har åkt till havet några ggr i sommar, och strunt samma att det är kallt. Gustav SKA bada. Han fullkomligt älskar det!.

    Här sovs det också bara en gång per dag, vilket vi tycker underlättar en hel del och gör dagarna mer fria och flexibla. 

    Gustav sover sen tre veckor tillbaka i egen säng och det går hyfsat... Vi hoppade över spjälsängen och han sover i en växasäng :)
  • LyckligaLee

    Ja spjälsängen.... Vem uppfann den? Har aldrig varit något för oss. Här samsover vi och planerar fortsätta så. Mellankillen sov hos oss till han var 6, och äldsta pojken fick egen säng när han var 2. Jag vill gärna ha Theo hos mig i sängen ett bra tag till. Att avsluta amningen var tillräckligt stor förändring att hantera på ett tag.

  • Stella7303

    Åh Herreguuuuud vilken lång tråd :)! 

    Jag är 40,5 och arbetar för fullt för att bli gravid (har en tioåring sedan tidigare, nu ny man). Tre missfall, inklusive 1 st missed abortion nu senast, sista 10 månaderna. På IVF kliniken säger de att det är "gamla" ägg. Jag har blivit gravid spontant alla gånger. Vi kommer göra IVF till hösten för att optimera chanserna att hitta någon bra ägg. 

    Det jag nu är nyfiken över: Hur många av de som var med i tråden fick barn också (alltså inte bara var gravida)? Allt jag ser hela tiden på internet är bara alla som försöker bli gravida men inte blir gravida, eller blir gravida men som får missfall. 

    Jag hoppas att jag får lite gladare nyheter ifrån denna tråd jämfört mot de andra :D! 

  • Aaglars
    Stella7303 skrev 2013-07-24 22:11:00 följande:
    Åh Herreguuuuud vilken lång tråd :)! 

    Jag är 40,5 och arbetar för fullt för att bli gravid (har en tioåring sedan tidigare, nu ny man). Tre missfall, inklusive 1 st missed abortion nu senast, sista 10 månaderna. På IVF kliniken säger de att det är "gamla" ägg. Jag har blivit gravid spontant alla gånger. Vi kommer göra IVF till hösten för att optimera chanserna att hitta någon bra ägg. 

    Det jag nu är nyfiken över: Hur många av de som var med i tråden fick barn också (alltså inte bara var gravida)? Allt jag ser hela tiden på internet är bara alla som försöker bli gravida men inte blir gravida, eller blir gravida men som får missfall. 

    Jag hoppas att jag får lite gladare nyheter ifrån denna tråd jämfört mot de andra :D! 
    Välkommen! Skrattande

    Jag blev gravid med barn1 när jag var 37 år. Födde när jag var 38 år. 
                                     barn2                    39 år                               40 år
                                     barn3                     41år                                42 årSolig

    Har fått ETT missfall. Men det var tidgare - när jag var "ung" 
  • Aaglars
    Aaglars skrev 2013-07-25 08:57:07 följande:
    Välkommen! Skrattande

    Jag blev gravid med barn1 när jag var 37 år. Födde när jag var 38 år. 
                                     barn2                    39 år                               40 år
                                     barn3                     41år                                42 årSolig

    Har fått ETT missfall. Men det var tidgare - när jag var "ung" 
    Spontant gravid varje gångGlad
  • Wimlan

    Välkommen hit! Jag har tre stora barn som jag fick som ung. Fick ett missfall, MA partiell mola, när jag var 40. Och min efterlängtade gosse strax innan jag fyllde 42. Han är snart 1 år och har kommit till med hjälp av donator. Hade många ägg för min ålder, ansåg läkaren men ingen har kollat "kvaliteten", men blev gravid på första försöken bägge gångerna. Kanske säger mer om spermierna än om äggen, jag är inte så insatt

  • tuschpenna

    Nyss fyllda 40 och gravid med andra barnet. Gick på första försöket, och jag som trodde att det inte skulle gå alls.

    Reflekterar över att allt verkar gå i ultrafart, magen växer redan nu, brösten började ömma innan jag ens plussat, illamående innan plusset osv. Hade en nidblödning den här gången.     

  • Polisa

    Hejsan! Ansluter till denna tråd. Jag är 41 och väntar mitt andra barn i september. Fick det första när jag var 37. Vi fick försöka ett tag innan det blev något denna gång, men nu rullar det på och jag är i vecka 32, BF 26 september. Kan tillägga att vi blev gravida utan hjälp i 6:e försöksmånaden. Hade det inte blivit då, så hade vi sökt hjälp för utredning och IVF. Mkt mer orolig denna graviditet dock, vilket känns lite jobbigt. Nu vet man vilken guldklimp som man har och att det kan bli en till. :)

  • Aaglars
    Polisa skrev 2013-07-29 13:58:06 följande:

    Hejsan! Ansluter till denna tråd. Jag är 41 och väntar mitt andra barn i september. Fick det första när jag var 37. Vi fick försöka ett tag innan det blev något denna gång, men nu rullar det på och jag är i vecka 32, BF 26 september. Kan tillägga att vi blev gravida utan hjälp i 6:e försöksmånaden. Hade det inte blivit då, så hade vi sökt hjälp för utredning och IVF. Mkt mer orolig denna graviditet dock, vilket känns lite jobbigt. Nu vet man vilken guldklimp som man har och att det kan bli en till. :)


    GRATTIS till graviditeten.

    Vi som var med från början i tråden födde våra barn för ca 1 år sedan :) Min lille Gustav är nu 14,5 månader. Han föddes när jag var 42 år. Mina två andra när jag var 38 år resp. 40 år :) 
Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen