• LyckligaLee

    40+ som äntligen är gravida - igen

    Startar denna tråden idag. Kanske lite tidigt då jag plussat svagt igår och i morse. Risken för att det inte blir nåt är ju större nu när man är "lastgammal". Men jag tänker ändå vara glad och tacksam och våga tro på att det kommer att ordna sig... Vi som följts åt genom äl och BIM och allt... häng på. Och ni andra är mer än välkomna. Kan tillägga att jag inte ens berättat för min man... inte för någon faktiskt  -  förutom er då förstås... Den här karamellen vill jag suga på ett tag. Det är ju sista gångenHjärta...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 13:36
    MPson, 41 år, tredje barnet, BF 2 oktober (pojke)
    Tina,41, fjärde barnet BF 10 Oktober (pojke)
    Halmstadsmamma,41, fjärde barnet (två bonusbarn) Bf 11Oktober (pojke)
    Hammarby, 40 år, tredje barnet, BF (snittas den) 13:e dec (flicka)
    Sagatula, 40 år, andra barnet (tre bonusbarn), BF 25 januari
    Loppelina, 41 år, tredje barnet, BF 20 mars
    Charlotta1 41 år, tredje barnet Bf 30april
    Nellie50, 44 år, fjärde barnet BF 14 april-12
    HugOlle, 41 år, tredje barnet BF 22 april
    LyckligaLi, 42 år, tredje barnet
    BF 24 maj-12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 18:19
    jamtlandstaus, 40år, andra barnet, BF 7 juli 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:39
    Nilam, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 12:46
    Sagatula fick en Ellen 13/1-2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 14:01
    Wimlan, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 11:46
    Aglars 41 år, tredje barnet, BF 30 april

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-22 19:40
    m1nn13 - 42 år - tredje barnet BF 7:e juni 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 16:49
    Aaglars 41 år; nytt datum för bf: 120506, tredje barnet (en pojk)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 15:27
    Aaglars, 42år, tredje barnet bf 6/5. Födde pojke, Gustav, 7/5

    Lyckliga Lee, 42 år, tredje barnet bf 24/5. Födde pojke, Theo, 26/5

    Flannery, 43 år, andra barnet bf 4/7

    Stor och liten 41 år, tredje barnet bf 7/8 (eventuellt ks runt den 24-25.7)

    Wimlan, 41 år, bf 10/8

    Snart7, 40 år, femte barnet, bf 11/8

    Astro, 43 år, sjunde barnet - bf 13/8 men det blir KS, troligen 2-3/8.

    Erofila, 43, tredje barnet, bf 17/11

  • Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen
  • LyckligaLee

    Hej och välkomna alla nya! Det var jag som startade tråden. Vårt tredje barn fyllde 1 år den 26 maj. Jag fyller 44 i augusti. Barn nr 1 kom när jag var nyss fyllda 34, barn nr 2 kom när jag var nyss fyllda 36. Har haft väldigt lätt att bli gravid alla tre gånger. 1-3 försök har behövts. Kollat ägglossning varje gång med sticka. Nu sista gången hade jag en "missed abortion" innan, men blev gravid direkt därefter. Finns att läsa om i början på tråden för den som vill.

    Aaglars... ja här samsovs det utan en tanke på avslut. Efter tio år med barn i sängen känner vi knappast till nåt annat. Ångrar ingenting, trots bökiga nätter och värkande kropp. Snart börjar jag jobba och maken blir hemma. Blandade känslor inför detta. Känns ok att komma tillbaka i arbete då jag har bra jobb och trivs gott, men jag har svårt att hantera hur tiden flugit förbi. Saknar t ex fortfarande amningen... Vi letar fortfarande hus och känner frustration över brist på objekt när vi äntligen bestämt oss och sitter med lånelöfte i handen.

    Efter flera dagar i rad i värmen, på badstrand och sedan vid grillen om kvällarna skulle jag nu välkomna svalare luft, regn och vind. Puh... den här värmen och solen är inte min grej och jag förfasas över hus snabbt hemmet överhopas av tvätt och allmän röra när man släpper på rutinerna. Men barnen är glada!  

  • Aaglars
    LyckligaLee skrev 2013-07-29 16:52:55 följande:
    Aaglars... ja här samsovs det utan en tanke på avslut. Efter tio år med barn i sängen känner vi knappast till nåt annat. Ångrar ingenting, trots bökiga nätter och värkande kropp. Snart börjar jag jobba och maken blir hemma. Blandade känslor inför detta. Känns ok att komma tillbaka i arbete då jag har bra jobb och trivs gott, men jag har svårt att hantera hur tiden flugit förbi. Saknar t ex fortfarande amningen... Vi letar fortfarande hus och känner frustration över brist på objekt när vi äntligen bestämt oss och sitter med lånelöfte i handen.

    Efter flera dagar i rad i värmen, på badstrand och sedan vid grillen om kvällarna skulle jag nu välkomna svalare luft, regn och vind. Puh... den här värmen och solen är inte min grej och jag förfasas över hus snabbt hemmet överhopas av tvätt och allmän röra när man släpper på rutinerna. Men barnen är glada!  
    Hjärta
  • Erofila

    Jag är 44 o min lilla ljuvliga är 8 mån. Spontant gravid och inget strul. Tacksam att det blev så, men vill skriva så andra hör att det kan va så också. Lycka till!! :)

  • LyckligaLee

    Erofila, hallå!!! Kul att du tittar in. Hur går det? Har sommaren varit fin och ser hösten ut för eran del? Berätta gärna Solig

  • vargzaga

    Jag är 42 år och gravid i vecka10 (9+1). Har en dotter som är 21år gammal, maken har en dotter på 16år. Vi har försökt att få barn i 11år nästan och även gjort IVF, som misslyckades. 

    Har svårt att fatta att jag är gravid efter alla dessa år, dessutom helt spontant med.    

  • Aaglars
    vargzaga skrev 2013-08-11 13:06:40 följande:

    Jag är 42 år och gravid i vecka10 (9+1). Har en dotter som är 21år gammal, maken har en dotter på 16år. Vi har försökt att få barn i 11år nästan och även gjort IVF, som misslyckades. 

    Har svårt att fatta att jag är gravid efter alla dessa år, dessutom helt spontant med.    


    UNDERBART!

    Grattis och välkommen till tråden 
  • Charlie40

    40 år och gravid för 4 ggn en riktig sladdis blir det lite orolig hur de stora barnen ska ta det. Är det fler som har stora barn och hur tog dom det när ni berättade? Mina är 11, 15 och 19..

Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen