• LyckligaLee

    40+ som äntligen är gravida - igen

    Startar denna tråden idag. Kanske lite tidigt då jag plussat svagt igår och i morse. Risken för att det inte blir nåt är ju större nu när man är "lastgammal". Men jag tänker ändå vara glad och tacksam och våga tro på att det kommer att ordna sig... Vi som följts åt genom äl och BIM och allt... häng på. Och ni andra är mer än välkomna. Kan tillägga att jag inte ens berättat för min man... inte för någon faktiskt  -  förutom er då förstås... Den här karamellen vill jag suga på ett tag. Det är ju sista gångenHjärta...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 13:36
    MPson, 41 år, tredje barnet, BF 2 oktober (pojke)
    Tina,41, fjärde barnet BF 10 Oktober (pojke)
    Halmstadsmamma,41, fjärde barnet (två bonusbarn) Bf 11Oktober (pojke)
    Hammarby, 40 år, tredje barnet, BF (snittas den) 13:e dec (flicka)
    Sagatula, 40 år, andra barnet (tre bonusbarn), BF 25 januari
    Loppelina, 41 år, tredje barnet, BF 20 mars
    Charlotta1 41 år, tredje barnet Bf 30april
    Nellie50, 44 år, fjärde barnet BF 14 april-12
    HugOlle, 41 år, tredje barnet BF 22 april
    LyckligaLi, 42 år, tredje barnet
    BF 24 maj-12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 18:19
    jamtlandstaus, 40år, andra barnet, BF 7 juli 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:39
    Nilam, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 12:46
    Sagatula fick en Ellen 13/1-2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 14:01
    Wimlan, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 11:46
    Aglars 41 år, tredje barnet, BF 30 april

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-22 19:40
    m1nn13 - 42 år - tredje barnet BF 7:e juni 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 16:49
    Aaglars 41 år; nytt datum för bf: 120506, tredje barnet (en pojk)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 15:27
    Aaglars, 42år, tredje barnet bf 6/5. Födde pojke, Gustav, 7/5

    Lyckliga Lee, 42 år, tredje barnet bf 24/5. Födde pojke, Theo, 26/5

    Flannery, 43 år, andra barnet bf 4/7

    Stor och liten 41 år, tredje barnet bf 7/8 (eventuellt ks runt den 24-25.7)

    Wimlan, 41 år, bf 10/8

    Snart7, 40 år, femte barnet, bf 11/8

    Astro, 43 år, sjunde barnet - bf 13/8 men det blir KS, troligen 2-3/8.

    Erofila, 43, tredje barnet, bf 17/11

  • Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen
  • LyckligaLee

    Jag håller med Aaglars där, att BVC litar på att jag kan min grej. Hade gärna blivit lite mer ompysslad. Efter 1-årsbesöket har vi inte ens fått en ny tid...
    Jodå, vi flyttade tre veckor för bf. Ett litet helvete. Men då flyttade vi till stor lägenhet för att komma närmre barnens skola. Vi trivs och har gott om utrymme, men längtan efter "eget" nu med tre ungar har blivit övertydlig. Så nu söker vi ett hem att stanna i. 
    Stackars Gustav! Hoppas han snart kryar på sej. Jag börjar jobba nästa vecka och nu när det är såpass nära vill jag bara komma igång. Det blir nog bra. 

  • Wimlan

    Jo, de är ju noggranna i överkant, kan jag tycka, och så klart funderar jag ju på varför. Man blir ju lite orolig Ser de något som inte jag ser? Han är ju bara ett år men de reagerar på att han inte förstår ett enda ord, inte förstår att titta dit man pekar (men kan dock härmas och peka samtidigt, åt ett annat håll då), inte kan vinka eller på annat sätt "prata". Men han jollrar fint, uttrycker tydligt olika känslor och är medveten om sin omgivning på ett högst "oautistiskt" vis. En mycket glad och trevlig kille är han, som kräver umgänge och att få vara i centrum. Så varför logoped? Och sjukgymnasten har koll på hans hypermobilitet och läkaren ville inte träffa honom förrän i december, så han fick ordentligt med tid att komma i kapp. Jag börjar ju undra om de misstänker nån kromosomskada eller något pga min ålder, för alltid annars tycker man att de säger att barn är såååå olika och att man inte ska jämföra och stirra sig blind på kurvor och diagram.

  • vargzaga

    Ska göra KUB test idag kl 9. Nervös men förväntansfull samtidigt, att få se om liten Min dotter följer med, för hon ville så gärna det, då min make har fått förhinder att följa med.

  • tuschpenna
    vargzaga skrev 2013-08-23 07:09:00 följande:
    Ska göra KUB test idag kl 9. Nervös men förväntansfull samtidigt, att få se om liten Min dotter följer med, för hon ville så gärna det, då min make har fått förhinder att följa med.

    Håller stenhårt i tummarna här! Solig
  • Aaglars
    Wimlan skrev 2013-08-22 22:50:13 följande:
    Jo, de är ju noggranna i överkant, kan jag tycka, och så klart funderar jag ju på varför. Man blir ju lite orolig Ser de något som inte jag ser? 
  • Aaglars
    Wimlan skrev 2013-08-22 22:50:13 följande:
    Jo, de är ju noggranna i överkant, kan jag tycka, och så klart funderar jag ju på varför. Man blir ju lite orolig Ser de något som inte jag ser? 
    Förstår att det måste kännas oroligt! Men är det inte bra att de är noggranna? Hellre det än att de "skiter i en " och släpper allt vind för våg. Det är ju ofta den kritiken sjukvården får. "Varför gjorde de inget?"
  • Charlie40
    vargzaga skrev 2013-08-23 07:09:00 följande:

    Ska göra KUB test idag kl 9. Nervös men förväntansfull samtidigt, att få se om liten smile1.gif Min dotter följer med, för hon ville så gärna det, då min make har fått förhinder att följa med.


    Lycka till och berätta gärna hur det går till sen. Får man veta könet då?
  • LyckligaLee
    Aaglars skrev 2013-08-23 08:40:46 följande:
    Förstår att det måste kännas oroligt! Men är det inte bra att de är noggranna? Hellre det än att de "skiter i en " och släpper allt vind för våg. Det är ju ofta den kritiken sjukvården får. "Varför gjorde de inget?"
    Håller med!!! Absolut vill jag att man tar i för mycket än för lite, särskilt när barnen är så små att de inte kan föra sin egen talan.
    Wimlan, kan du inte ta upp din oro med vårdpersonal och kanske få tydligare förklarat varför de gör vad de gör. Kopia på journal är ju oxå ett sätt att känna sej mer delaktig. Jag förstår och respekterar hur du resonerar, och visst är barn olika och unika små varelser. Men kanske just därför skall man behandla var och en av dom individuellt och inte generalisera eller gömma sej bakom att "allt är normalt" (menar nu sjukvården, inte dej). Vad säger din magkänsla?
    Här har vi lyckats få det ingen vill två dagar innan man börjar jobba igen.... Löss Rynkar på näsan... Har alltid lyckats undvika det, men nu åkte vi dit. Stora killen sov över hos en kompis för några veckor sedan och blev smittad där. Den familjen valde att inget säga och på så vis hann det gå långt här innan vi upptäckte. Dålig stil när man har små barn och allt.  Väldigt trevliga annars, men nu var vi tvungna att konfrontera då vi inte kunde fatta var man får löss mitt i sommaren... Blir både arg och besviken.

    Annars? Hur har ni det? 
  • Aaglars

    Åh fy, min värsta skräck. Vi har heller aldrig fått löss. Men tydligen kan man inte gå säker. Hoppas ni snabbt får bukt med dem. Hur många av er har fått de små odjuren?

    Här är det bra med oss alla. Gustav kryade på sig snabbt.

    Nästa vecka tar jag tåget upp till Stockholm/Gnesta med alla tre barnen för att fira en liten kusin som fyller 1år. 5 timmars tågresa....Wish me luck med mellansonen som är inne i värsta 3-årstrotset. Oj ursäkta, inne i självständighetsutvecklingsperiod Skrattande 

  • Charlie40

    Hej kan någon berätta om de tester Kub mm ni gjort? Vad bör man göra för tester och hur går dom till? Jag har bf 22 april och är nu i v 6 väger just nu 51.4 och har inte gått upp ett gram än, känner inget annat av graviditeten än att brösten ömmar lite. Inget illamående eller trötthet. Med mina andra tre har jag varit jätte trött och lätt illamående vid detta lag. Ny pappa till detta barn och hans mamma är tvilling samt att min äldsta skulle haft en tvilling när hon hon låg i magen ( missfall av denna i v 6). Skulle jag vara gravid med tvillingar borde jag nog känna av större mage och mer vikt kan jag tycka. Ville bara skriva av mig lite. Kram alla fina

Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen