• Äldre 24 May 21:05
    31161 visningar
    72 svar
    72
    31161

    kattungar Kön???

    Hej!
    Vi har  fyra små kattungar som nu är två veckor gammla.
    Nu är jag mycket nyfiken på vad var och en har för kön och jag har iaf konstaterat att tre måste vara av samma sort. eller? eftersom katten på den första bilden till vänster har längre mellanrum mellan anus och urinrör.   Annars tycker jag dom ser precis likadana ut. 

    Men nu är frågan vad är vad??? :/
    någon som  vet? :)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

  • Svar på tråden kattungar Kön???
  • Äldre 24 May 21:08
    #1

  • Äldre 24 May 21:24
    #2

    Längst upp till vänster har du en hane. Resten är honor.

  • Äldre 24 May 21:28
    #3

    Stämmer. Vad fint att du har avlat fram lite fler huskatter, behövdes faktiskt!

  • Äldre 25 May 12:43
    #4

    tack! det var de jag ana :)

  • Äldre 25 May 14:14
    #5

    Se till att kastrera din katt nu. Vill du ha små söta kattungar så kan du få låna ett gäng av mig, 10 stycken som skulle avlivas!!!!! Usch vad trött jag är på denna huskattsavel!

  • Vill inte ha barn
    Äldre 25 May 17:27
    #6
    nemo1 skrev 2011-05-25 14:14:42 följande:
    Se till att kastrera din katt nu. Vill du ha små söta kattungar så kan du få låna ett gäng av mig, 10 stycken som skulle avlivas!!!!! Usch vad trött jag är på denna huskattsavel!
    Är du dum i huvudet? Skulle du ha avlivat ditt barn om det visade sig vara ett "gummit-som-sprack"-barn?
  • Äldre 25 May 18:09
    #7
    Vill inte ha barn skrev 2011-05-25 17:27:30 följande:
    Är du dum i huvudet? Skulle du ha avlivat ditt barn om det visade sig vara ett "gummit-som-sprack"-barn?
    Vilken bra jämförelse. Det var värst, gummit sprack på pappakatt? Eller oj honan råkade bli dräktig. 
  • pluppf­amilje­n
    Äldre 25 May 18:10
    #8

    Nu vill jag se resten av katterna också...
     


    Blivande 6 barns mamma
  • Moa och Daniel
    Äldre 25 May 18:13
    #9
    lennartsdotter skrev 2011-05-24 21:24:18 följande:
    Längst upp till vänster har du en hane. Resten är honor.

    Instämmer :)


     


    Vi har haft våra kullar vi med... ljuvligt, dock mycket städa kattsand och blomkrukor!

  • Vill inte ha barn
    Äldre 25 May 18:47
    #10
    nemo1 skrev 2011-05-25 18:09:22 följande:
    Vilken bra jämförelse. Det var värst, gummit sprack på pappakatt? Eller oj honan råkade bli dräktig. 
    Nej, menar om du skulle plocka bort ett oönskat barn?

    Även katter genomgår  - tro det eller ej -  svåra och jobbiga förlossningar. Att bara avliva ungarna visar på ett dåligt omdöme och att du är ordenligt körd i huvudet. Ta det som det kommer och kastrera ungarna istället.
Svar på tråden kattungar Kön???