• Anonym (hur länge)
    Äldre 1 Jun 21:25
    42882 visningar
    41 svar
    41
    42882

    Hur länge innan man blir avhyst vid vräkning?

    Hur lång tid tar det innan man blir avhyst på egen bekostnad från den dagen man fått meddelande om att man blivit vräkt och omgående ska flytta ut?

    Finns det någon "Regelmässig" tidsfrist eller är det närsomhelst?
    Fick mitt besked om vräkning idag, och jag kom hem sent så jag såg inte brevet förrän vid kl 17.30 då ALLA  man kan kontakta i frågan redan har stängt fram till tisdag nu..

    Har småbarn om det har någon betydelse i såna här fall, det vet jag inte. Det är inte på grund av störande beteende utan på ofta sen hyresbetalning samt en utebliven. Jag ska naturligtvis ta på mig att jag blivit vräkt och ordna annan bostad men jag skulle vilja veta hur lång tid jag har på mig att packa och ordna boende hos någon bekant eller andrahandskontrakt etc.

  • Svar på tråden Hur länge innan man blir avhyst vid vräkning?
  • Anonym (hur länge) Trådstartaren
    Äldre 1 Jun 21:28
    #1

    ursäkta att jag puffar men jag är ganska uppriven just nu och känner att jag skulle behöva ha svar på min fråga om de är nån som vet?? :(

  • Anonym
    Äldre 1 Jun 21:28
    #2

    Jag har ingen aning men vill ge dig en stor styrkekram. Jag hoppas verkligen, verkligen att det ordnar upp sig.

  • Anonym (I samma sits)
    Äldre 1 Jun 21:31
    #3

    Du får ett brev där det står vilket datum som gäller och sociala underrättas med då det är barn med i bilden. Sedan kan de inte vräka någon när man ligger efter med en hyra utan där jag bor så måste man ligga efter med 2 hyror innan de lämnar in ansökan för vräkning. Kontakta kontakt personen på fredag eller måndag. Hoppas att det löser sig.

  • Anonym
    Äldre 1 Jun 21:32
    #4

    Jag har egentligen inte heller någon aning. Men det är ju 1 idag, du kanske rimligtvis har den här månaden på dig?

  • Anonym (hur länge) Trådstartaren
    Äldre 1 Jun 21:36
    #5

    tack för era svar, jag ska självklart kontakta dem så fort de har öppet men eftersom måndag är en röd dag och fredag är en klämdag så har min kommun inte öppet förrän på tisdag, samma gäller med hyresvärden som inte är nåbar förrän på tisdag. Jag kommer kontakta dem å det snaraste så fort det går men jag har redan mailat på en massa andrahandskontrakt och lagt ut annons på blocket om att jag söker att hyra i andra hand. Jag är ensamstående mamma, och det är inte alltid lätt att få allt att gå ihop, även om det såklart är mitt eget fel att det blivit som det blivit..

    Jag skulle bara vilja veta vilket det senaste datumet jag måste vara ute är på, och det stod inte i brevet jag fick utan det stod bara "omgående". Jag kommer såklart flytta härifrån omedelbart så snart jag bara kan, men man tycker ju att man borde få iallafall 2 veckor eller något på sig, det tar ju sin lilla tid att packa och flyttstäda och hitta nytt.. :( :( :(

    tack för styrkekramen, den behövs, just nu känns allting som ett enda stort svart hål.

  • Anonym (I samma sits)
    Äldre 1 Jun 21:38
    #6

    Nu vet jag inte vart du bor eller men lycka till.
     

  • Anonym (Ida)
    Äldre 1 Jun 21:39
    #7

    Hoppas verkligen att du hittar nått annat! Å hoppas att dom inte frågar alltför mycket.....jag menar så dom får veta att du blivit vräkt! Flyttstädning kan jag aldrig tror att du behöver tänka på!
    Lycka till!

  • Äldre 1 Jun 21:40
    #8

    Soc har en tak över huvudet garanti då barn är inblandat så jag tänker att det kommer att ordna sig. Dom måste lämna besked om när om det föreligger en vräkning. Lycka till!

  • Äldre 1 Jun 21:42
    #9
    Anonym (hur länge) skrev 2011-06-01 21:36:09 följande:
    tack för era svar, jag ska självklart kontakta dem så fort de har öppet men eftersom måndag är en röd dag och fredag är en klämdag så har min kommun inte öppet förrän på tisdag, samma gäller med hyresvärden som inte är nåbar förrän på tisdag. Jag kommer kontakta dem å det snaraste så fort det går men jag har redan mailat på en massa andrahandskontrakt och lagt ut annons på blocket om att jag söker att hyra i andra hand. Jag är ensamstående mamma, och det är inte alltid lätt att få allt att gå ihop, även om det såklart är mitt eget fel att det blivit som det blivit..

    Jag skulle bara vilja veta vilket det senaste datumet jag måste vara ute är på, och det stod inte i brevet jag fick utan det stod bara "omgående". Jag kommer såklart flytta härifrån omedelbart så snart jag bara kan, men man tycker ju att man borde få iallafall 2 veckor eller något på sig, det tar ju sin lilla tid att packa och flyttstäda och hitta nytt.. :( :( :(

    tack för styrkekramen, den behövs, just nu känns allting som ett enda stort svart hål.
    Prova att ringa socialtjänsten på fredag. Dom får inte enligt lag stänga ner för att det är klämdag, någon måste ha jour.
  • Äldre 1 Jun 21:43
    #10

    Min granne har blivit vräkt! Hon fick vräkningen i september förra året och bor fortfarande kvar. Hon överklagade vräkningsbeslutet och min hyresvärd kan inget göra innan han får besked/beslut på domen fr tingsrätten. Enligt värden så tar det tid att vräka någon i sverige och man får räkna med minst 6 månader. Bör kanske tillägga att min granne inte har betalat hyra sedan förra sommaren =S ...

    Jag vet inte hur det är i ditt fall men lite tid borde du åtminstone ha på dig!

    Håller mina tummar för att det ordnar sig för er!

Svar på tråden Hur länge innan man blir avhyst vid vräkning?