• Anonym
    Äldre 14 Jun 12:03
    3909 visningar
    6 svar
    6
    3909

    SNÄLLA behöver tips och råd på hetta upp vardagstråkiga sexet!!!

    Vi har hamnat i ett mönster, som vi har varit i lääänge, vi har sex någon gång i veckan, vissa veckor nästan varje dag och andra veckor kan det vara bara 1 gång i veckan. Vi har varit tillsammans i 3 år, har inga barn och är unga. Har dock genomgått 2 aborter, dessa graviditeter gjorde så att min sexlust försvann helt och hållet, fick dåligt samvete gentemot sambon och ställde upp på sex trots ingen lust, litegrann har det blivit en riktigt dålig vana för mig.. Känner sällan lusten, blir självklart kåt om han slickar och håller på med förspel men har svårt att vara den som egentligen tar initiativet till sex och verkligen är kåt. Och sen har det blivit "vanligt" sex, alltid samma i sängen.. Sååå jag vill ha alla era tips och råd på detta, och vill poängtera att jag tänder på min karl MEN det har blivit ett mönster och jag tror det är lite som en spärr i mitt huvud, för när jag inte KAN ha sex pga mens osv så kan jag bli jätte kåt utan att  "tänka " på det..

    Och jag är lite mer "blyg" i sängen, annars kan jag prata om verkligen ALLT men när det kommer till sex tar det lixom stopp.. så lite "lättare" tips till mig om hur jag får bort den sablarns spärren i huvudet och även på hur jag får igång "sexlivet" så att säga, lite nyare saker och nya platser? men måste inte vara jättevågat direkt men ändå så att man känner att det är lite nya grejer och inte alltid det vanliga :) Anser att sexet är grymt viktigt att det fungerar bra, vi har haft bra sex innan aborterna, och vi har det super bra i våran relation osv men just sexet behöver VERKLIGEN kryddas om jag säger så!! Och som sagt, det är nog mycket att jag inte har den där riktiga sexlusten som jag hade innan aborterna, och den senaste aborten är över 1 år sedan nu och äter inga hormonpreventivmedel som kan minska min sexlust.

    Detta blev lång men vore verkligen glad och tacksam om någon orkar ta sig tiden att läsa och verkligen försöka komma med alla tips man kommer på !! :))

    Mvh

  • Svar på tråden SNÄLLA behöver tips och råd på hetta upp vardagstråkiga sexet!!!
  • Äldre 14 Jun 13:08
    #1

    köp dig sexiga underkläder och en snyhgg negligé fixa till håret å sminket och raka bena så du känner dig snygg å fräsch bara det kan göra att man blir modigare i sängen. vet du själv att du är sexig så kommer han också märka det.

    sen kan du knuffa in honom i duschen och ge honom lite oralnjutning gör spontana kinky grejer så smittar det snart av sig på honom också å då blir det kryddigt värre i erat sexliv :) 

  • Lollo3­6
    Äldre 14 Jun 13:11
    #2

    "ställde upp på sex trots ingen lust, litegrann har det blivit en riktigt dålig vana för mig."

    Där tror jag ett problem ligger. Om det fortfarande är så tror jag ni behöver prata om det och komma överens om att avhålla er under en period. För det blir lätt en dålig spiral annars där du förknippar sex med något som du bara ställer upp på men inte känner så stor lust efter själv. Mannen kan ju ta hand om sig själv ett tag, det tror jag inte är något problem särskilt om han inser att det kan leda till att du får ökad lust och att sexlivet blir bättre.

    När du väl känner lusten igen tror jag att du egentligen inte har problem med hur ni ska göra för att få lite variation på det. Lycka till! Solig{#emotions_dlg.flower}


    When women go wrong, men go right after them. (Mae West)
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Jun 13:38
    #3

    tack så mycket för era svar!

    Men jag tycker det känns svårt att "ta upp" detta ämne med sambon om att jag oftast har sex bara för att man borde och för att jag vet att han vill, jag menar det är skönt för mig också men från början är jag inte sugen och kan ta ett tag innan jag blir kåt om jag blir det dessutom. Och jag känner mig så dum om jag säger detta till sambon på något sätt, är rädd för att han ska tro att det är något fel med/ på honom osv och tror han kanske har svårt att förstå detta med "spärr" i mitt huvud. Känns jätte jobbigt och vet inte alls hur eller vad man kan säga, vill inte kapa hans självförstroende i sängen heller känns det som, för även om jag kommer säga att det inte är honom det beror på kommer han säker känna sig "dålig" osv.. Usch så hemskt detta känns..

    Men ja jag vet inte alltså kanske är det enda man borde göra just att prata om det, men som sagt har JÄTTEsvårt för det alltså.

  • Lollo3­6
    Äldre 14 Jun 15:15
    #4

    Mm, tänk igenom det ordentligt. Det är ju du som känner honom bäst så bara du tänker igenom det bra tror jag säkert att du hittar ett sätt att lägga upp det på så att han inte tar det fel. Men jag tror att det är viktigt att inte bara "ställa upp", det tär på din egen lust som sagt.

    Ett annat sätt kan kanske vara att ladda mentalt, i och med att du ju tycker det är skönt när spärren väl släpper så kanske du ska tänka på just det, hur skönt det är egentligen, och göra tiden innan sexet (till och med hela dagen om du kan och vill) till ett långt "förspel" i huvudet innan det är dags att genomföra det. Dvs på ett busigt sätt fundera på vad du skulle kunna göra för honom eller vad du tycker är skönast att han gör på dig etc. Kanske till och med gå ut och äta middag, vara lite småromantiska på olika sätt.

    Nåja snabbt ihopskrivet då jag måste iväg nu men kanske något att fundera på?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Jun 16:02
    #5
    Lollo36 skrev 2011-06-14 15:15:50 följande:
    Mm, tänk igenom det ordentligt. Det är ju du som känner honom bäst så bara du tänker igenom det bra tror jag säkert att du hittar ett sätt att lägga upp det på så att han inte tar det fel. Men jag tror att det är viktigt att inte bara "ställa upp", det tär på din egen lust som sagt.

    Ett annat sätt kan kanske vara att ladda mentalt, i och med att du ju tycker det är skönt när spärren väl släpper så kanske du ska tänka på just det, hur skönt det är egentligen, och göra tiden innan sexet (till och med hela dagen om du kan och vill) till ett långt "förspel" i huvudet innan det är dags att genomföra det. Dvs på ett busigt sätt fundera på vad du skulle kunna göra för honom eller vad du tycker är skönast att han gör på dig etc. Kanske till och med gå ut och äta middag, vara lite småromantiska på olika sätt.

    Nåja snabbt ihopskrivet då jag måste iväg nu men kanske något att fundera på?
    Ja du nog rätt, måste tänka igenom och på något sätt "få fram det" rätt. Och som du säger, ladda mentalt! Helt klart ska jag "testa" de också, kanske gäller att kämpa lite för att få den där lusten tror jag. tack så jättemycket för att du tog dig tid med så bra svar mycket tacksam!!

    Mvh
  • rednec­k girl
    Äldre 14 Jun 16:32
    #6

    jag anser nog att det är viktigt att prata om det om det blev så där efter aborterna. vad tror du han skulle göra ? förmodligen lyssna på dig och försöka förstå. det med sexet är som du säger...det är i huvudet ditt det sitter. nu är det sommar så gör det ute. för det man vill uppnå kan man få kämpa för.


    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
Svar på tråden SNÄLLA behöver tips och råd på hetta upp vardagstråkiga sexet!!!