• gbgkil­le
    Äldre 18 Jun 17:36
    64758 visningar
    27 svar
    27
    64758

    Wandas Swing

    Någon som varit på Wandas Swing här i gbg? Hur var det och vad är det för besökare, ålder etc?

    Någon tjej som vill ta sällskap med mig, tror det är svårt att komma in som ensam kille. Skicka meddelande isåfall så stämmer vi av personkemin sedan innan vi går ihop :)

  • Svar på tråden Wandas Swing
  • Anonym (Herr salt)
    Äldre 23 Jun 13:20
    #1

    Hej

    Jag och min fru ha varit där flera gånger och tycker om det. Nu har vi bara varit på ungkvällarna, men på de är det en trevlig och varm stämning.

    Om du är under 35 tycker jag att du ska kontakta min fru på BodyContact.se där hon har starta en grupp för yngre personer som är intresserade av swingerfester för yngre. Sök på "Swinga Ungt Gbg". Hälsa från mig

  • Anonym (nyfik­en)
    Äldre 23 Jun 13:25
    #2

    Har varit nyfiken på det här en tid nu...men vet inte hur man gör el hur det går till...
    Kan du inte berätta?
    Bor utanför sthlm så det är väl inte lätt att rekomendera nån klubb kanske...

  • Anonym (Herr salt)
    Äldre 23 Jun 13:41
    #3

    Jag har inte varit på några swingerklubbar i Stockholmstrakten, men Adam och Eva (www.clubadamoeva.se) i Norrköping är sveriges största swingersklubb.

    Varje fest är olika, beroende på vad för människor som är där och vad det är för tema. Men normalt bruka alla med kläderna på sitta och prata några timmar innan någonting alls händer. Det är bra för att lära känna folket lite innan nästa fas av kvällen inleds. Då bruka folk byta om till lättare klädsel (handduk eller/eller underkläder) och röra sig mot lekutrymmerna.

    Viktigt är att ett nej ALLTID måste respekteras. När man gör ett närmande kanske man bara lägger sin hand på en ICKE erotisk zoon och se vad man får för reaktion. Om personen inte vill visar denna det. Man ska inte heller störa de som håller på, såvidare de inte tydligt ger en invit. Men att stå och titta på på lämpligt avstånd är helt ok (på vissa klubbar kan man dra för ett draperi, och då vill de där inne vara ifred).

    Mycket förhållningsregler, men de är till för att alla ska få en trevlig och trivsam kväll. Stämningen på en Swingerklubb är oftast mycket mer öppnare och acepterande än i vanliga livet som jag upplevt det (är inte direkt jätteerfaren själv vill jag inte påstå).

  • Anonym (nyfik­en)
    Äldre 23 Jun 14:56
    #4

    Verkligen tack för svaret. Häftigt att det finns såna ställen... Synd att man är så blyg bara... hade gärna testat...
    Bra ändå att det finns en del regler. Det är ju viktigt att den som inte vill, ska slippa...och att det är ok med ett nej.
    Är du där m din sambo då el som singel?
    Förstått det som så att det finns många par... Skum känsla o se sin sambo ha sex m nån annan... men jag skulle nog helst försöka va så upptagen själv så jag slipper se*s*

  • Anonym (Herr salt)
    Äldre 23 Jun 15:06
    #5

    Jag är själv gansk blyg, innan jag träffade min fru hade jag knppt någon sexerfarnhet alls. Men på en swingerklubb är det som att lämn verkligheten, man går in i en helt annn roll. Allt är mer tillåtande och man vågar mer. Även om jag är ganska blyg och gärna håller mig i bakgrunden bruka jag får till det med någon eller några tjejer varje kväll.


    Jag och min fru bruka normalt gå dit tillsammans, men väl där bruka vi hålla oss från varandra. För om vi är med varandra anstränger man sig inte så mycket för att träffa andra, och andra vågar inte göra närmanden. Sedan tycker jag om att se min fru att mysa med andra. Otroligt upphetsande. Men alla är vi olika.

  • Anonym (nyfik­en)
    Äldre 23 Jun 15:21
    #6

    Vad härligt att höra. Att det funkar trots man är blyg =)
    Har tagit upp det här lite försiktigt m min kille och jag tror inte han är helt ointresserad... däremot verkar han tro att ingen kommer vilja ha honom  och bara jag kommer ha sex... vilket jag tror han har heelt fel i.
    Ja, det är nog helt rätt att hålla sig ifrån varann...
    Jag vet inte hur jag reagerar om jag ser han m en annan tjej...förmodligen lite svartsjuk i början*s*
    Men man får påminna sig om varför man är där då.

  • Anonym (Herr salt)
    Äldre 23 Jun 15:47
    #7

    Självklart är det så att tjejer har det betydligt lättare. Det är normalt fler killar än tjejer (men inte alltid), så konkoransen är naturligtvis lite högre. Men å andra sidan kan tjejer komma fler gånger en en kille så det jämnar ut sig. Men jag förstår hans känsla, jag är nog lite lika dan där. Men om man går dit med rätt inställning så behöver hans inte oroa sig. Det finns en del killar gett upp redan när de kommer dit och ligger hela kvällen och glo på porrfilm och inte ens anstränger sig...och naturligtvis är det ingen tjej som bryr sig om dem. Men om man kommer dit med inställningen att träffa någon eller några så kommer man göra det.

    Men om man kommer dit som nybörjare skulle jag rekomendera att inte vara med någon annan de första gångerna. Bara att titta på andra ha sex är väldigt upphetsande. Sedan får man ta små steg och tala med varandra efter varje steg för att stämma av om någon känner obehag. Man ska inte tänja på gränserna för mycket på en gång. Och om någon känner för mycket obehag så är det lätt att backa.

    PS. Om ni vill tala med mig och min fru på BodyContact heter vi "Sött och Salt" där. Min fru har även ett nätverk för yngre swingare i Göteborg som heter "Swinga Ungt Gbg"

  • Anonym (nyfik­en)
    Äldre 23 Jun 17:29
    #8

    Skulle inte klara en hel kväll bland lekande människor o bara få titta*s*
    Bra att det finns filmer o bås.
    Hur gör man m skydd....använder alla kondom?

  • Anonym (Herr salt)
    Äldre 23 Jun 21:17
    #9
    Anonym (nyfiken) skrev 2011-06-23 17:29:54 följande:
    Skulle inte klara en hel kväll bland lekande människor o bara få titta*s*
    Bra att det finns filmer o bås.
    Hur gör man m skydd....använder alla kondom?
    Första gången jag och min fru var på en swingerklubb hade vi sex med varandra. Var uphetsande att andra tittade på.

    Det är väldigt olika på olika klubbar med filmer och bås. Vissa vi varit på har avskilda rum man kan stänga sig om, ett annat vi varit på är en stor sal med massa sängar.

    Användning av kondom rekomendras starkt av klubbarna och det bruka vara en skål med kondomer vid varje säng
  • Anonym (nyfik­en)
    Äldre 23 Jun 22:18
    #10

    ah...men det var ju bra. Dels för att det ÄR bra att skydda sig och smidigt m skålar...man har kanske inte direkt några fickor o stoppa dem i =)

    Det är både läskigt o pirrigt att tänka på att andra skulle titta på när man har sex...
    Tror iofs jag skulle kunna slappna av mer om jag inte hade sambon med... det sitter väl lite i skallen att man inte ska va m andra...

    Skulle va häftigt att ha flera killar samtidigt... har läst ett par berättelser på bc om träffar och det låter så avslappnat o moget. Folk verkar så säkra i sig själva. Måste finnas många olika varianter på kroppar

Svar på tråden Wandas Swing