• Ddd2
    Äldre 21 Jun 13:27
    22399 visningar
    19 svar
    19
    22399

    Bra faktureringsprogram?

    Är lite vilsen nu. Jag ska starta städfirma och jag kommer att få hjälp av revisor för bokföring. Men jag måste skicka fakturer själv så jag letar nu efter bra men billigt faktureringsprogram.


     


    Några förslag?

  • Svar på tråden Bra faktureringsprogram?
  • Äldre 23 Jun 08:22
    #1

    http://www.frifaktura.se/ kanske kan vara något


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Äldre 24 Jun 08:04
    #2

    Du kan göra fakturor i typ excel eller word, bara dom uppfyller Skatteverkets krav på utformande. Men ska du sälja hushållsnära tjänster är det bra med ett riktigt faktureringsprogram som kan hantera detta "automatiskt".
    www.vismaspcs.se har jämförelsevis billiga program som fyller alla krav.

  • Äldre 24 Jun 08:19
    #3

    SPCS, många småföretagare använder det

  • Ddd2
    Äldre 24 Jun 11:27
    #4

    Tack  för alla svar! Jag ska kika lite nu.

  • Äldre 30 Jun 10:30
    #5

    Det finns flera gratisprogram som dock visar reklam längst ner på varje faktura. Googla så bör du hitta flera alternativ. Det finns också sådana du kan prova gratis ett tag och sedan betala för om du gillar dem.

  • Äldre 1 Jul 20:35
    #6
    Draken22 skrev 2011-06-24 08:04:50 följande:
    Du kan göra fakturor i typ excel eller word, bara dom uppfyller Skatteverkets krav på utformande
    Du kan inte göra dem i excel eller word och samtidigt uppfylla skatteverkets krav. ett av kraven är ex att man måste kunna påvisa en obruten nummerserie och det kan du inte när du numrerar själv utan det ska vara automatisk numrering eller tryckta fakturor med nummerserie.

    http://www.skatteverket.se/rattsinformation/stallningstaganden/2009/stallningstaganden2009/13193214009111.5.6a6688231259309ff1f800028340.html
  • Äldre 1 Jul 23:36
    #7
    Bolaget skrev 2011-07-01 20:35:45 följande:
    Du kan inte göra dem i excel eller word och samtidigt uppfylla skatteverkets krav. ett av kraven är ex att man måste kunna påvisa en obruten nummerserie och det kan du inte när du numrerar själv utan det ska vara automatisk numrering eller tryckta fakturor med nummerserie.

    www.skatteverket.se/rattsinformation/stallnin...
    Jo det kan man göra. Man anger själv en obruten nummerserie. Det finns inget krav på att dom måste ställas ut via ett faktureringsprogram som anger löpnummer.
    Man kan även köpa fakturablock på bokhandel och använda detta.

    http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/faktureringsregler/vadskaframgaavfakturan.4.58d555751259e4d66168000409.html
  • Rullst­olen
    Äldre 13 Sep 14:44
    #8

    Hejsan!
    Vet att jag är lite sen men för alla andra som kanske inte hittat något bra faktureringsprogram har jag sammanställt en lista på dessa:

    Faktureringsprogram

    Vill du pröva kolla här då!

    Gratis faktureringsprogram

    Eller vill du göra allt själv men bara vill veta hur allt ska se ut kolla här då!

    Faktura

    Listorna är fyllda med information som varit rätt jobbig att sammanställa, nu hoppas jag verkligen att de kan vara till någon hjälp!

  • Äldre 7 Jan 15:42
    #9

    Hej!

    Jag använder Billogram som Faktureringsprogram

    och jag kan säga att det är ett mycket enkelt och smidigt Faktureringsprogram.

    De har nu offert med 30 dagar gratis online fakturering

    Lycka till!

  • Äldre 28 Apr 14:05
    #10

    Jag använder Zenconomy Fakturering. Man kan skicka fakturor som brev och e-post och de har stöd för återkommande fakturering. Det är smidigt om man säljer prenumerationer eller som jag, support-avtal.

    De har jättefina försäljningsdiagram också! ;)

  • Elin 885
    Äldre 28 Apr 14:07
    #11

    När jag läse bokföring så använde vi en träninsgversion av visma, så jag får nog säga att jag gillar visma bäst ;)


    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Äldre 29 Apr 17:45
    #12

    Här är två gratis faktureringsprogram där du snabbt och enkelt skapar fakturor via webben. 

    Gratis program för fakturering

    Lycka till!   

  • awebso­l
    Äldre 17 Oct 09:03
    #13

    Om du och dina anställda är  intresserad av att kunna rapportera arbetad tid . Rekommenderar jag Chronox tidrapportering

  • Äldre 3 Nov 18:58
    #14

    Tack för alla bra tips! Har också letat efter bra program.

  • Äldre 18 Dec 16:44
    #15

    Jag använder Faktura24 (www.faktura24.se) och det är oerhört enkelt och lättanvänt, och inte alls dyrt.

  • Äldre 18 Nov 23:10
    #16
    +1

    Vad gäller faktureringsprogram så tycker jag Billecta är bäst. Billigare och bättre än Billogram. Jämför du med Billogram så slipper man använda deras klientmedelskonto utan kunden betalar till mitt konto. Billecta kan ändå läsa kolla av inbetalningarna, uppdatera mitt Fortnoxprogram och automatiskt skicka ut påminnelser.

  • Äldre 18 Dec 23:28
    #17

    Kör Visma, bäst och enklast att använda!

  • Äldre 3 Aug 16:35
    #18

    Hej!
    Jag är mycket nöjd med Amako Fakturering. Superlätt att komma igång med och superlätt att använda. Fakturan kan man skicka som vanlig pappersfaktura (som brevpost), som PDF via e-post (som jag själv föredrar) eller som edi-faktura (Svefaktura).

    amako.se/produkter/amakofakturering.html

    Det finns en demoversion så man kan testa innan köp.

    Lycka till! Glad

  • Äldre 19 Jan 09:08
    #20

    Jag använder EconExact (econexact.com) för avtalsfakturering och den finns i två versioner, varav en är gratis. Gratis-versionen har inga begränsningar i antal kunder, fakturor osv så det är väl det bästa med den. Sen har den en del extra funktioner för att hantera kunder osv.

Svar på tråden Bra faktureringsprogram?