• emchri­stina
    Äldre 28 Jun 00:34
    3866 visningar
    5 svar
    5
    3866

    Tror vi har fläskängrar! Vad göra?!

    Min pojkvän tog tag med tvätten tidigare idag och hittade då en äcklig bagge i tvättkorgen. Sen när jag duschade och torkade mig med handduken som hänger på kroken i badrummet så föll det ner ännu en bagge från den. Den såg ut som på bilden... Och ser att dom kallas för "fläskängrar". 

    Hur har vi fått dom och vad gör vi för att bli av med dom?? Sååå äckligt!! Kräks 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-28 00:35
    Vi bor i hyreslägenhet, kanske jag ska tillägga.

  • Svar på tråden Tror vi har fläskängrar! Vad göra?!
  • emchri­stina
    Äldre 28 Jun 00:34
    #1

  • Lykkor­us
    Äldre 28 Jun 01:03
    #2

    Anlita anticimex, har läst att de är väldigt svåra att bli av med så anticimex är nog bäst

  • Lykkor­us
    Äldre 28 Jun 01:06
    #3
    "Svåra att bli av med för gott då äggen är resistanta mot det mesta. Enormt mycket jobb: töm alla skåp, frys in det mesta, bär ut möbler till kylan, damsug, förstör matvaror... Anticimex med sina giftssprayer - flera gånger om! Några larv här och där kan man leva med. Deras liv går dessutom i cykler så att larvtillgången är inte altid god. Ängrar vanliga i naturen och vandrar gärna in i husen via fågelbon etc."
  • emchri­stina
    Äldre 28 Jun 01:31
    #4

    Men hur gör man då? Är det hyresföreningen som betalar för Anticimex eller är det vi själva? 

  • Lykkor­us
    Äldre 28 Jun 10:19
    #5
    emchristina skrev 2011-06-28 01:31:03 följande:
    Men hur gör man då? Är det hyresföreningen som betalar för Anticimex eller är det vi själva? 
    Beror nog på förening till förening men det borde vara föreningens ansvar. Om inte annat läste jag att många försäkringsbolag med hemförsäkring betalar.
Svar på tråden Tror vi har fläskängrar! Vad göra?!