• Äldre 29 Jun 21:15
    51855 visningar
    12 svar
    12
    51855

    Radera meddelanden på facebook?

    Facebook har de senaste dagarna krånglat, så alla konversationer genom chatten har sparats som separata meddelande, i meddelandekorgen, hur får man bort dem?

    Jag har letat efter en radera-knapp, men hittar ingen.
    Är det totalt omöjligt att radera privata meddelanden?!

  • Svar på tråden Radera meddelanden på facebook?
  • butter­flower
    Äldre 29 Jun 21:17
    #1

    Tror bara att man kan "arkivera" dom? 
    Chattfönstret kan du ju välja "rensa" i .

    Har faktiskt inte tänkt på det.. ska kolla. 

  • Äldre 29 Jun 21:18
    #2

    Ta fram ett meddelande och välj delete under Actions.

  • butter­flower
    Äldre 29 Jun 21:21
    #3
    Så här tar du bort ett eller flera meddelanden inom en tråd:Öppna tråden. Öppna menyn Åtgärder. Välj "Ta bort meddelanden..." Vid varje meddelande i tråden visas kryssrutor. Du kan markera de meddelanden som du vill ta bort. Klicka på knappen "Ta bort markerade" längst ned i tråden. Observera att om du klickar på "Ta bort alla" tas alla meddelanden bort från samtalstråden.
  • butter­flower
    Äldre 29 Jun 21:21
    #4
    När du arkiverar en tråd döljs den bara från meddelandevyn. En borttagen tråd raderas helt tillsammans med historiken. 

    Om du vill arkivera en tråd klickar du på "x" bredvid tråden. Historiken behålls så att du kan hitta den senare. Om samma person skickar en nytt meddelande senare visas den arkiverade tråden och det nya meddelandet läggs till. 

    Om du vill ta bort en tråd permanent öppnar du den och väljer "Ta bort meddelanden..." från menyn Åtgärder. 

    Om du klickar på "Ta bort alla" längst ned på sidan kommer hela samtalshistoriken att rensas permanent från dina meddelanden. Du kan också markera rutorna bredvid enskilda meddelanden och klicka på "Ta bort markerade" för att permanent ta bort delar av tråden.
  • butter­flower
    Äldre 29 Jun 21:22
    #5
    Hannah76 skrev 2011-06-29 21:18:38 följande:
    Ta fram ett meddelande och välj delete under Actions.
    "Händelser" heter det på min FB. Uppe till höger.
  • Äldre 29 Jun 21:24
    #6
    butterflower skrev 2011-06-29 21:21:52 följande:
    När du arkiverar en tråd döljs den bara från meddelandevyn. En borttagen tråd raderas helt tillsammans med historiken. 

    Om du vill arkivera en tråd klickar du på "x" bredvid tråden. Historiken behålls så att du kan hitta den senare. Om samma person skickar en nytt meddelande senare visas den arkiverade tråden och det nya meddelandet läggs till. 

    Om du vill ta bort en tråd permanent öppnar du den och väljer "Ta bort meddelanden..." från menyn Åtgärder. 

    Om du klickar på "Ta bort alla" längst ned på sidan kommer hela samtalshistoriken att rensas permanent från dina meddelanden. Du kan också markera rutorna bredvid enskilda meddelanden och klicka på "Ta bort markerade" för att permanent ta bort delar av tråden.
    OT; gillar människor som orkar hjälpa andra med såna här saker, skönt att ni finns, vi andra bara kollar och tänker att det där kan man ta reda på men jag orkar inte just nu
  • butter­flower
    Äldre 29 Jun 21:25
    #7
    mina1 skrev 2011-06-29 21:24:24 följande:
    OT; gillar människor som orkar hjälpa andra med såna här saker, skönt att ni finns, vi andra bara kollar och tänker att det där kan man ta reda på men jag orkar inte just nu
    Hihi =) 
  • Äldre 29 Jun 21:26
    #8
    butterflower skrev 2011-06-29 21:25:11 följande:
    Hihi =) 
  • Äldre 29 Jun 21:55
    #9

    Åh, tusen tack alla, och speciellt butterflower för mycket bra och utförliga instruktioner så till och med en teknisk idiot som jag fattade och kunde radera alldeles själv!

  • butter­flower
    Äldre 29 Jun 23:28
    #10
    Venna skrev 2011-06-29 21:55:41 följande:
    Åh, tusen tack alla, och speciellt butterflower för mycket bra och utförliga instruktioner så till och med en teknisk idiot som jag fattade och kunde radera alldeles själv!
    Haha. Vassegod. 
    Intruktionerna kan jag inte ta åt mig äran för iof, det är FB egna=) 
  • Äldre 29 Jun 23:42
    #11

    Sparar :D

  • Äldre 6 Sep 13:30
    #12

    Åh vilka bra svar!! =D MEN nu är min fråga.. Nu när man råkat radera de privata medelanderna från chatten, finns det någon chans att hitta dom igen??

Svar på tråden Radera meddelanden på facebook?