• Äldre 1 Jul 10:46
    44815 visningar
    15 svar
    15
    44815

    Erbjudande Liseberg: entré/åkpass/familj?

    Någon som känner till om det finns något paketerbjudande eller annat rabatterbjudande för Liseberg? Inte intresserad av boende, bara besök på nöjesparken.

    Vi är två vuxna samt två barn över 110 cm (+ en 1-åring). Barnen kommer nog att få åkpass. Huruvida vi vuxna också bör ha åkpass vet jag ej. Själv åker jag inget "otäckt" Maken kan nog offra sig och åka med barnen där vi anser att det behövs en vuxen. Ni som besökt Liseberg - hur ofta "behövs" en vuxen för att åka med en 6-åring och en 8-åring? Tänker nog att 6-åringen till viss del nöjer sig med barnkarusellerna, men knappast 8-åringen.

    Hoppas på rabatt på åkpass eller biljetthäften. Vet att föräldratidningarna ibland har sådana här erbjudanden, men jag har inte sett något ännu (inte läst alla heller...)

    Tipsa mig!

  • Svar på tråden Erbjudande Liseberg: entré/åkpass/familj?
  • Äldre 1 Jul 12:40
    #1

    Ingen som läst nåt om erbjudanden i någon tidning?


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Äldre 1 Jul 18:26
    #2

    coop har erbjudanden men jag vet ingen tidning.

    Hur långa är barnen. Det är länggräsner som gäller

  • Extram­oster
    Äldre 1 Jul 21:57
    #3

    Boka och betala iförväg på www.liseberg.se så får ni dessutom gå in genom en annan ingång och slipper stå i långa köer bara för att komma in

  • Äldre 1 Jul 23:16
    #4

    Tack för svaren. Har kollat Coop och Ica men då är det bara rabatt inkl boende. Även kollat Lisebergs egen rabatt, men det var ju inte så mycket att orda om... 365 kr x 4 personer är mycket när man dessutom ska spendera pengar därinne på mat, lotterier etc.


    Är ju ute efter någon form av familjerabatt eller rabatt på åkband/åkhäften.


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Äldre 2 Jul 07:01
    #5
    Justess skrev 2011-07-01 23:16:09 följande:

    Tack för svaren. Har kollat Coop och Ica men då är det bara rabatt inkl boende. Även kollat Lisebergs egen rabatt, men det var ju inte så mycket att orda om... 365 kr x 4 personer är mycket när man dessutom ska spendera pengar därinne på mat, lotterier etc.


    Är ju ute efter någon form av familjerabatt eller rabatt på åkband/åkhäften.


    Coop har haft på inträde och åkband för hela familjen, fast det var visst för tvådagarsbesök
    www.coop.se/MedMera-kortet/Aktuella-erbjudanden/Sverige/Liseberg-sommar/
  • Äldre 2 Jul 11:03
    #6

    Jag ser sällan, MYCKET sällan, erbjudanden för besök på Liseberg, jämfört med t ex Grönan där jag fått erbjudanden via Coop, ICA, mfl.. dessvärre får ni nog räkna med att betala fullpris.. De har även tagit bort de rabatterade åkhäftena som man kunde köpa förr, så nu återstår bara enkelbiljetter (= superdyrt, 20kr per biljett o de flesta attraktionerna till iallafall 8 åringen kostar mellan 2-3 kuponger) samt då åkpassen. Så mitt tips är nog att ändå köpa åkpass o hellre "spara in" på något annat, t ex ta med drickor etc så ni slipper köpa sånt.


    ★Stolt mamma till Alexander 2008 & bebis 2011★
  • Äldre 14 Jul 23:59
    #7

    TAck för era svar. Det ser med andra ord mörkt ut på rabattfronten Jaja, till Liseberg ska vi ju i vilket fall som helst, så det är väl bara att betala.

    Tror ni det lönar sig att som åkrädd förälder köpa ett åkpass? Jag kommer att åka max 5 attraktioner, min man kanske motsvarande.


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Äldre 15 Jul 05:59
    #8
    Justess skrev 2011-07-14 23:59:24 följande:
    TAck för era svar. Det ser med andra ord mörkt ut på rabattfronten Jaja, till Liseberg ska vi ju i vilket fall som helst, så det är väl bara att betala.

    Tror ni det lönar sig att som åkrädd förälder köpa ett åkpass? Jag kommer att åka max 5 attraktioner, min man kanske motsvarande.

    kommer kosta mellan 200-300 kr ca för er att åka om ni köper lösa biljetter, beroende om ni åker attraktioner som kostar två eller tre kuponger..
    ★Stolt mamma till Alexander 2008 & bebis 2011★
  • Äldre 15 Jul 05:59
    #9
    AochJsMamma skrev 2011-07-15 05:59:10 följande:

    kommer kosta mellan 200-300 kr ca för er att åka om ni köper lösa biljetter, beroende om ni åker attraktioner som kostar två eller tre kuponger..

    per person
    ★Stolt mamma till Alexander 2008 & bebis 2011★
  • Carism­a95
    Äldre 15 Jul 09:40
    #10
    Justess skrev 2011-07-14 23:59:24 följande:
    TAck för era svar. Det ser med andra ord mörkt ut på rabattfronten Jaja, till Liseberg ska vi ju i vilket fall som helst, så det är väl bara att betala.

    Tror ni det lönar sig att som åkrädd förälder köpa ett åkpass? Jag kommer att åka max 5 attraktioner, min man kanske motsvarande.
    Nej det tror jag inte lönar sig. Kolla upp lilla- eller stora häftet istället.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Äldre 15 Jul 09:51
    #11
    Carisma95 skrev 2011-07-15 09:40:07 följande:
    Nej det tror jag inte lönar sig. Kolla upp lilla- eller stora häftet istället.

    finns inte längre, de har bara lösa biljetter eller åkpass numera
    ★Stolt mamma till Alexander 2008 & bebis 2011★
  • Carism­a95
    Äldre 15 Jul 11:19
    #12
    AochJsMamma skrev 2011-07-15 09:51:47 följande:
    finns inte längre, de har bara lösa biljetter eller åkpass numera
    Jaså, inget mellanläge? Kass...
    Men ok, tror ändå inte att ni tjänar på det TS. Som sagt MAX 5 attraktioner och åkpasset kostar 310 kr för vuxen.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Carism­a95
    Äldre 15 Jul 11:19
    #13

    Om ni nu inte åker dessa 5 attraktioner FLERA GÅNGER vill säga?


    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Äldre 27 Jul 00:57
    #14
  • Äldre 22 May 12:29
    #15

    Detta är en gammal tråd, men jag hittade den när jag själv letade efter erbjudanden till Liseberg... så jag tänkte att jag skulle tipsa alla som hittar hit till tråden och är ute efter ett Lisebergserbjudande.

    Vi håller nämligen på att skapa just en sida för Familjeerbjudande till Liseberg.

    Det är som alla säger i denna tråden inte jätte gott om erbjudanden till Liseberg, men vi har i alla fall hittat 3 stycken än så länge, med Scandic, Best Western och Choice hotels.

    Skulle ni hitta ett eget erbjudande blir jag glad om ni vill tipsa oss. Det kan ni t.ex. göra nederst på sidan med Familjeerbjudande genom att lämna en kommentar på sidan. Solig

    Trevlig sommar på Liseberg!

Svar på tråden Erbjudande Liseberg: entré/åkpass/familj?