• amanda h

    Favoriträtt UK?

    Ni som bor i UK - vilken är er favoriträtt? Alltså en rätt som inte är så vanlig i Sverige, t.ex shepards pie, cottage pie, mice & tatties, haggis? :p Skulle vara så kul att höra (och kanske få lite inspiration haha).


  • Svar på tråden Favoriträtt UK?
  • MamaPapa
    Sunniva skrev 2011-07-05 21:54:13 följande:
    Nån som testat en chip buttie? Helknäppt, en fralla med smör och pommes, känner man sig lite vild och galen kan man även ösa på vinäger * huga * Rätt poppis i Glasgow.
    Jajamensan. Ganska gott konstigt nog. Vinäger är ett måste på den. Har sett de som äter med vanliga crisps i också....
  • Sunniva

    Oh nej, testat chip buttie en gång, huuaa , därimot håller jag med om att vinäger kan vara gott på vissa grejer tex Chips and cheese!:)

  • MamaPapa
    YokohamaNr2 skrev 2011-07-05 16:35:56 följande:
    Vad de inte gör likabra som i Sverige är en god billig svensk flottig pizza .... det kan jag sakna faktiskt
    Det kan jag också sakna - ända tills jag har ätit en  (under årliga sverigebesöket) och bara känner mig flottig i munnen. Skrattande
  • amanda h
    MamaPapa skrev 2011-07-05 22:19:58 följande:
    Ha ha - jo, i min sons klass går en son till Lescott från Manchester City. Och hos min GP häromdagen (vanlig GP, inte privat) när jag skulle vaccinera min son så satt Rio Ferdinand från ManUnited i väntrummet med sin familj.  Och så bodde jag i samma village som Beckham när han spelade i ManUnited så honom såg man någon gång. Jag är rätt dålig på fotbollsspelare ska erkännas - det finns säkert de jag stött på fast inte fattat.... Glad Rooney bor också i närheten kom jag på.
    OMG DU SKOJAR? Jag hade skämt ut mig totalt och säkert skrikit "I love u RIO!" och bett om en kram :p Älskar fotbollsspelare :p Enda fotbollsspelaren jag träffat är Fredrik Ljungberg och han är ju ingen höjdare direkt, mkt coolare med Rio och Rooney! :D (och Beckham!)
  • MamaPapa

    Sitter o matar bebisen nu mitt i natten och är hungrig! Som LenoraH skrev så är britterna duktiga på lamm ... lamb shanks eller slow roasted lamb ... mmmmmm

    Förresten är mitt användarnamn på FL en curry ... jag var hungrig när jag signade upp

    Amanda - jag fattade inte det var Rio först efter en kvart eller så Tyckte jag kände igen honom och när barnets namn ropades ut i högtalarna så trillade poletten ned. De hade en bebis och en ca 4år pojke med. Pojken pratade jag med för han var så fascinerad av selen jag hade min bebis i.

    Nä nu måste jag sluta tänka på mat innan jag går ner i köket o käkar upp alla biscuits! Det är nåt annat som görs bra i UK förresten.

  • YokohamaNr2

    Kom på en annan grej vi brukade äta på väg hem från krogen när vi var unga och fattiga och inte hade råd med en kebab. Vi köpte Chips and salad in Pitta. Så det var ett pita bröd stoppat med pommes, sallad och kebabsås! Väldigt gott!

  • mamma201107

    Kan säga en annan sak.. min mamma brukade ha chips i smörgåsen.. alltså crisps..

    Måste fråga er en annan sak, hur har ni det med barnomsorgen innan infant school?

    Vi funderar nämligen på att flytta tillbaka till England, men jag har bara gått i primary och senior school själv.

    Förlåt ts om jag kapar din tråd...

  • YokohamaNr2
    mamma201107 skrev 2011-07-06 12:11:49 följande:
    Kan säga en annan sak.. min mamma brukade ha chips i smörgåsen.. alltså crisps..

    Måste fråga er en annan sak, hur har ni det med barnomsorgen innan infant school?

    Vi funderar nämligen på att flytta tillbaka till England, men jag har bara gått i primary och senior school själv.

    Förlåt ts om jag kapar din tråd...
    Min kollega har alltid crisps i sin smörgås!

    Angående barnomsorg så har vi haft dagmamma och nu nanny, tycker nanny har funkat bättre iom att de är i sin hemmiljö! Men det är jävligt dyrt med alla alternativen tyvärr. De får sen gratis dagis i tre timmar per dag (lite beroende på var du bor, ibland fler timmar) när de fyller 3 år.
  • Karinski

    Jag forstod inte hur nagon kunde klamma i sig en engelsk frukost innan klockan 9 pa morgonen nar jag jobbade pa B&B utanfor Newcastle for laaaaangesen. Men nu staller jag sjalv klockan for att inte missa den...och ber garna om extra bacon Till det vill jag helst ha en mugg slotslikig PG-te med mjolk. Mums!

Svar på tråden Favoriträtt UK?