• facepr­imer
    Äldre 4 Jul 18:49
    1201619 visningar
    24826 svar
    24826
    1201619

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Äldre 6 Jul 11:25
    #41

    Hej alla! Jag plussade för några dagar sedan efter TVÅ ÅRS längtan!! :)

  • Äldre 6 Jul 11:30
    #42

    ~ * ~ * I väntan på bebis.... Gravid 


    faceprimer: 20 år
    ÄL: 23 juni. Plussade: 4/7-2011
    BF: 14 mars 2012
    Symptom: Ytterst lite illamående till och från. Molvärk.
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är första barnet.

    LadyaA01: 24 år, Malmöregionen
    ÄL: 24 juni. Plussade 4/7 -2011
    BF: 15 mars 2012
    Symptom: Allt möjligt, men det är nog mest från progesteronkrämen :)
    Övrigt: 3 mf i bagaget sedan aug 2010, nu ska den lill* stanna! :) Första barnet.


     Agnesmamma: 30 år
    ÄL: kommer inte ihåg i skrivandets stund;). Plussade: 30/6-2011
    BF: 11 mars 2012
    Symptom: Molvärk i magen, ryggen, i ljumskarna, lite lätt illamående, springer och kissa stupalöst, trött som attan.
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är andra barnet.

    camamill: 26år, stockholm
    ÄL: 19 juni
    BF:10 mars 2012
    Symptom: lite värk i nedremagen, kissar HELA tiden, lite yr.
    Övrigt: Första försöket, har en dotter på 2 år.

    Beby
    : 24 år
    ÄL:13 Juni. Plussade 27/6 2011 
    BF: 4 mars 2012
    Symptom: hade molvärk i början men nu inget..hoppas det håller i sig :)
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är tredje barnet.Har en flicka född 08 och pojke född 09

    Skogsälvan: 34 år
    ÄL:Ingen aning.
    Plussade: 4/7 2011 
    BF: vet ej, början av mars 2012Symptom: kissnödig
    Övrigt: Har PCO, försökt länge för denna graviditet. Har en son med autism född -97

    MEW: 26 år
    ÄL: typ 10/6
    BF: 1-3 mars
    Symptom: molvärk i ryggen/bäckenet, spänd mage, ökad hunger, enorm trötthet, kissar oftare, sug på salt, illamående morgon och sen kväll (inga spyor än dock).

    Tindra81: 30 år, Stockholm - Södermalm
    ÄL: Positivt ÄL-test 23-25/6
    Plussade: 4/7
    BF:  ca 10 mars
    Övrigt: Dotter född sept -10, har PCO och blev gravid på andra Pergotimebehandlingen denna gång.
    Symptom: Hade  extremt mkt  graviditetssymptom med dottern, mycket mildare nu. Bara extremt trött, tunga bröst, lite illamående men ingen molvärk alls.


     


    Mixy: 25 år


    ÄL: typ 15/6


    Plussade: 4/7


    BF: 6 mars 2012 (Enligt kalendern här på FL)


    Övrigt: Har en son född 18/8-03 och en dotter född 10/1-06.


    Symptom: Trött, förändrade bröst, molvärk i ryggslut och lätt illamående samt är lättretlig.


     


    Ponja 24 år


    Äl: ca 18 Juni


    Plussade: 29/6


    BF: 9 Mars


    Symptom: Kissnödig, otroligt trött vissa dagar. "växtverk" i magen.


    Övrigt: Har försökt i över 2 år utan resultat fram tills nu. Är sjukt orolig över att något ska gå fel.

  • Morkul­la
    Äldre 6 Jul 11:36
    #43

    Grattis Ponja! :)

     Har du fått hjälp på traven för att bli gravid nu, eller tog det sig spontant?

  • Äldre 6 Jul 11:42
    #44
    Morkulla skrev 2011-07-06 11:36:00 följande:
    Grattis Ponja! :)

     Har du fått hjälp på traven för att bli gravid nu, eller tog det sig spontant?
    Tack!
    Vi skulle börjat vår undersökning imorgon, så det var ju ett himla sammanträffande :)
    Däremot åt jag rosenrot denna månaden, så jag misstänker ju absolut att det kan ha haft något med plusset att göra :)
  • Agnes mamma
    Äldre 6 Jul 11:46
    #45
    Morkulla skrev 2011-07-06 11:07:49 följande:
    Javisst..Personligen, av erfarenhet, var det inte bra för mig.. Men det är mig det. Har fått två MA och tyckte det var otroligt jobbigt att förklara sig att man inte längre var gravid. För mig är det nog bättre att hålla tyst, och sen, OM det inte skulle gå bra, så kan man berätta vad som hänt. Men som sagt.. Alla fungerar vi olika, jag tror att det är vad som passar mig/oss. Sambon är med på detta.
    Visst är det så. Alla gör man så som det känns bäst förFlört. Tur att det finns valmöjligheter i den fråganTungan ute
  • Äldre 6 Jul 20:51
    #46

    Hej tjejer! Nu har jag också hittat hit från BIM i juli-tråden :) Kan någon lägga till mig i listan? Jag har bara telefonen... :( Stinis83, 28 år - Stockholm ÄL: 19 juni BF: 10 mars enl kalendern på FL Symtom: Illamående, lite ont i brösten och växtvärk i magen. Får sitta på toaletten om jag ska dricka något, det rinner rätt igenom ;) Övrigt: Första riktiga försöket till andra barnet, har en dotter född i dec -09. Jag kan bara inte fatta att jag är gravid! :)

  • Äldre 6 Jul 20:57
    #47

    LadyA01: Jag hade absolut behållit båda tiderna, det är inget du ska ha dåligt samvete över. Dumma bm! Jag glömde säga att mitt BF förmodligen kommer flyttas fram ca 2 veckor. Det blir planerat snitt den här gången eftersom min förlossning var väldigt komplicerad. Men jag kanske kan få vara med i den här tråden ändå? :)

  • Äldre 6 Jul 21:47
    #48

    Hejsan! hoppas gärna med här. efter snart 3års kämpande å ett mf så har vi vårat plus.hoppas hoppas att det går bra denna gång.vet inte om jag orka kämpa så mycker mer!

    Ågrattis till alla plus:)

  • Äldre 6 Jul 21:52
    #49

    Glömde några symtom, eller så har jag bara haft en "sämre" graviditetsdag. Idag har jag knappt kunnat äta för jag har mått så illa. Men inget kräks :) Jag somnade som en stock i två timmar direkt efter frukost, och har haft lite ondare i magen idag.

    Jag känner konstiga lukter och smaker, och min absoluta favorit choklad smakar äckligt :( Men det är bara bra, förra graviditeten gick jag upp 21 kg... ;)

    Vi har bara berättat för två personer ännu, men kommer berätta när vi träffar de vi vill berätta för :) Ååhh, vad jag längtar tills det börjar synas! Det känns så overkligt :)

  • Äldre 6 Jul 21:59
    #50

    ~ * ~ * I väntan på bebis.... Gravid 


    faceprimer: 20 år
    ÄL: 23 juni. Plussade: 4/7-2011
    BF: 14 mars 2012
    Symptom: Ytterst lite illamående till och från. Molvärk.
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är första barnet.

    LadyaA01: 24 år, Malmöregionen
    ÄL: 24 juni. Plussade 4/7 -2011
    BF: 15 mars 2012
    Symptom: Allt möjligt, men det är nog mest från progesteronkrämen :)
    Övrigt: 3 mf i bagaget sedan aug 2010, nu ska den lill* stanna! :) Första barnet.


     Agnesmamma: 30 år
    ÄL: kommer inte ihåg i skrivandets stund;). Plussade: 30/6-2011
    BF: 11 mars 2012
    Symptom: Molvärk i magen, ryggen, i ljumskarna, lite lätt illamående, springer och kissa stupalöst, trött som attan.
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är andra barnet.

    camamill: 26år, stockholm
    ÄL: 19 juni
    BF:10 mars 2012
    Symptom: lite värk i nedremagen, kissar HELA tiden, lite yr.
    Övrigt: Första försöket, har en dotter på 2 år.

    Beby
    : 24 år
    ÄL:13 Juni. Plussade 27/6 2011 
    BF: 4 mars 2012
    Symptom: hade molvärk i början men nu inget..hoppas det håller i sig :)
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är tredje barnet.Har en flicka född 08 och pojke född 09

    Skogsälvan: 34 år
    ÄL:Ingen aning.
    Plussade: 4/7 2011 
    BF: vet ej, början av mars 2012Symptom: kissnödig
    Övrigt: Har PCO, försökt länge för denna graviditet. Har en son med autism född -97

    MEW: 26 år
    ÄL: typ 10/6
    BF: 1-3 mars
    Symptom: molvärk i ryggen/bäckenet, spänd mage, ökad hunger, enorm trötthet, kissar oftare, sug på salt, illamående morgon och sen kväll (inga spyor än dock).

    Tindra81: 30 år, Stockholm - Södermalm
    ÄL: Positivt ÄL-test 23-25/6
    Plussade: 4/7
    BF:  ca 10 mars
    Övrigt: Dotter född sept -10, har PCO och blev gravid på andra Pergotimebehandlingen denna gång.
    Symptom: Hade  extremt mkt  graviditetssymptom med dottern, mycket mildare nu. Bara extremt trött, tunga bröst, lite illamående men ingen molvärk alls.


     


    Mixy: 25 år
    ÄL: typ 15/6
    Plussade: 4/7
    BF: 6 mars 2012 (Enligt kalendern här på FL)
    Övrigt: Har en son född 18/8-03 och en dotter född 10/1-06.
    Symptom: Trött, förändrade bröst, molvärk i ryggslut och lätt illamående samt är lättretlig.


     


    Ponja 24 år
    Äl: ca 18 Juni
    Plussade: 29/6
    BF: 9 Mars
    Symptom: Kissnödig, otroligt trött vissa dagar. "växtverk" i magen.
    Övrigt: Har försökt i över 2 år utan resultat fram tills nu. Är sjukt orolig över att något ska gå fel

    faringe 28år
    ÄL: vet ej
    Plusade: 28/6
    BF:11mars
    Symptom: Kissnödig, molvärk i magen å bruna flytningar, lite ömma bröst
    Övrigt:Har försökt i snart 3 år så vi är så glada.Ett MF i januari.Nu är det bara å hoppas att det går vägen denna gång!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)