• facepr­imer
    Äldre 4 Jul 18:49
    1203059 visningar
    24826 svar
    24826
    1203059

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Äldre 6 Jul 22:06
    #51

    Hej tjejer. Nu skriver jag in mig här i tråden. Jag plussade igår på RD 12 efter IVF/FET den 23/6. Är så lycklig <3 

    ~ * ~ * I väntan på bebis.... Gravid 


    faceprimer: 20 år
    ÄL: 23 juni. Plussade: 4/7-2011
    BF: 14 mars 2012
    Symptom: Ytterst lite illamående till och från. Molvärk. 
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är första barnet.

    LadyaA01: 24 år, Malmöregionen
    ÄL: 24 juni. Plussade 4/7 -2011
    BF: 15 mars 2012
    Symptom: Allt möjligt, men det är nog mest från progesteronkrämen :)
    Övrigt: 3 mf i bagaget sedan aug 2010, nu ska den lill* stanna! :) Första barnet.


     Agnesmamma: 30 år
    ÄL: kommer inte ihåg i skrivandets stund;). Plussade: 30/6-2011
    BF: 11 mars 2012
    Symptom: Molvärk i magen, ryggen, i ljumskarna, lite lätt illamående, springer och kissa stupalöst, trött som attan.
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är andra barnet.

    camamill: 26år, stockholm
    ÄL: 19 juni
    BF:10 mars 2012
    Symptom: lite värk i nedremagen, kissar HELA tiden, lite yr.
    Övrigt: Första försöket, har en dotter på 2 år.

    Beby
    : 24 år
    ÄL:13 Juni. Plussade 27/6 2011 
    BF: 4 mars 2012
    Symptom: hade molvärk i början men nu inget..hoppas det håller i sig :)
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är tredje barnet.Har en flicka född 08 och pojke född 09

    Skogsälvan: 34 år
    ÄL:Ingen aning. 
    Plussade: 4/7 2011 
    BF: vet ej, början av mars 2012Symptom: kissnödig
    Övrigt: Har PCO, försökt länge för denna graviditet. Har en son med autism född -97

    MEW: 26 år
    ÄL: typ 10/6
    BF: 1-3 mars
    Symptom: molvärk i ryggen/bäckenet, spänd mage, ökad hunger, enorm trötthet, kissar oftare, sug på salt, illamående morgon och sen kväll (inga spyor än dock).

    Tindra81: 30 år, Stockholm - Södermalm
    ÄL: Positivt ÄL-test 23-25/6
    Plussade: 4/7 
    BF:  ca 10 mars
    Övrigt: Dotter född sept -10, har PCO och blev gravid på andra Pergotimebehandlingen denna gång. 
    Symptom: Hade  extremt mkt  graviditetssymptom med dottern, mycket mildare nu. Bara extremt trött, tunga bröst, lite illamående men ingen molvärk alls.


     


    Mixy: 25 år


    ÄL: typ 15/6


    Plussade: 4/7


    BF: 6 mars 2012 (Enligt kalendern här på FL)


    Övrigt: Har en son född 18/8-03 och en dotter född 10/1-06.


    Symptom: Trött, förändrade bröst, molvärk i ryggslut och lätt illamående samt är lättretlig.


     


    Ponja 24 år


    Äl: ca 18 Juni


    Plussade: 29/6


    BF: 9 Mars


    Symptom: Kissnödig, otroligt trött vissa dagar. "växtverk" i magen.


    Övrigt: Har försökt i över 2 år utan resultat fram tills nu. Är sjukt orolig över att något ska gå fel.

    Habanita 30år

    ÄL: 21 juni

    Plussade: 5 juli

    BF: 11 Mars 

    Symtom: Kissnödig, trött, molvärk i magen, ont i brösten, ont i bäckenet/svanken, konstant hungrig/illamående

    Övrigt:  Vi har försökt att få barn i snart 2år men gjorde utredning efter ett år och fick veta att jag har PCO och min man har för få och långsamma simmare. Så vi påbörjade IVF och har påbörjat ett antal gånger men fått avbryta pga olika skäl. Till slut gjorde vi våran första riktiga IVF och fick ut många äggblåsor och satte tillbaka ett färskt embryo i april som tyvärr inte gick vägen. Väntade en mens emellan och fick tillbaka ett fryst embryo den 23/6 och igår fick vi äntligen plus. Jag njuuuuuter av symtomen ;) (har två barn sedan ett tidigare förhållande)  


      
  • Äldre 6 Jul 22:07
    #52
    Hej tjejer. Nu skriver jag in mig här i tråden. Jag plussade igår på RD 12 efter IVF/FET den 23/6. Är så lycklig <3 

    Habanita 
    30år
    ÄL: 21 juni
    Plussade: 5 juli
    BF: 11 Mars 
    Symtom: Kissnödig, trött, molvärk i magen, ont i brösten, ont i bäckenet/svanken, konstant hungrig/illamående

    Övrigt:  Vi har försökt att få barn i snart 2år men gjorde utredning efter ett år och fick veta att jag har PCO och min man har för få och långsamma simmare. Så vi påbörjade IVF och har påbörjat ett antal gånger men fått avbryta pga olika skäl. Till slut gjorde vi våran första riktiga IVF och fick ut många äggblåsor och satte tillbaka ett färskt embryo i april som tyvärr inte gick vägen. Väntade en mens emellan och fick tillbaka ett fryst embryo den 23/6 och igår fick vi äntligen plus. Jag njuuuuuter av symtomen ;) (har två barn sedan ett tidigare förhållande)  
  • Äldre 6 Jul 22:09
    #53

    Hej tjejer. Nu skriver jag in mig här i tråden. (TREDJE GÅNGEN GILLT DÅ DE ANDRA BLEV LITE KONSTIGA HAHAHA)  Jag plussade igår på RD 12 efter IVF/FET den 23/6. Är så lycklig <3 

    ~ * ~ * I väntan på bebis.... Gravid 


    faceprimer: 20 år
    ÄL: 23 juni. Plussade: 4/7-2011
    BF: 14 mars 2012
    Symptom: Ytterst lite illamående till och från. Molvärk. 
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är första barnet.

    LadyaA01: 24 år, Malmöregionen
    ÄL: 24 juni. Plussade 4/7 -2011
    BF: 15 mars 2012
    Symptom: Allt möjligt, men det är nog mest från progesteronkrämen :)
    Övrigt: 3 mf i bagaget sedan aug 2010, nu ska den lill* stanna! :) Första barnet.


     Agnesmamma: 30 år
    ÄL: kommer inte ihåg i skrivandets stund;). Plussade: 30/6-2011
    BF: 11 mars 2012
    Symptom: Molvärk i magen, ryggen, i ljumskarna, lite lätt illamående, springer och kissa stupalöst, trött som attan.
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är andra barnet.

    camamill: 26år, stockholm
    ÄL: 19 juni
    BF:10 mars 2012
    Symptom: lite värk i nedremagen, kissar HELA tiden, lite yr.
    Övrigt: Första försöket, har en dotter på 2 år.

    Beby
    : 24 år
    ÄL:13 Juni. Plussade 27/6 2011 
    BF: 4 mars 2012
    Symptom: hade molvärk i början men nu inget..hoppas det håller i sig :)
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är tredje barnet.Har en flicka född 08 och pojke född 09

    Skogsälvan: 34 år
    ÄL:Ingen aning. 
    Plussade: 4/7 2011 
    BF: vet ej, början av mars 2012Symptom: kissnödig
    Övrigt: Har PCO, försökt länge för denna graviditet. Har en son med autism född -97

    MEW: 26 år
    ÄL: typ 10/6
    BF: 1-3 mars
    Symptom: molvärk i ryggen/bäckenet, spänd mage, ökad hunger, enorm trötthet, kissar oftare, sug på salt, illamående morgon och sen kväll (inga spyor än dock).

    Tindra81: 30 år, Stockholm - Södermalm
    ÄL: Positivt ÄL-test 23-25/6
    Plussade: 4/7 
    BF:  ca 10 mars
    Övrigt: Dotter född sept -10, har PCO och blev gravid på andra Pergotimebehandlingen denna gång. 
    Symptom: Hade  extremt mkt  graviditetssymptom med dottern, mycket mildare nu. Bara extremt trött, tunga bröst, lite illamående men ingen molvärk alls.


     


    Mixy: 25 år


    ÄL: typ 15/6


    Plussade: 4/7


    BF: 6 mars 2012 (Enligt kalendern här på FL)


    Övrigt: Har en son född 18/8-03 och en dotter född 10/1-06.


    Symptom: Trött, förändrade bröst, molvärk i ryggslut och lätt illamående samt är lättretlig.


     


    Ponja 24 år


    Äl: ca 18 Juni


    Plussade: 29/6


    BF: 9 Mars


    Symptom: Kissnödig, otroligt trött vissa dagar. "växtverk" i magen.


    Övrigt: Har försökt i över 2 år utan resultat fram tills nu. Är sjukt orolig över att något ska gå fel.

    Habanita 30år
    ÄL: 21 juni
    Plussade: 5 juli
    BF: 11 Mars 
    Symtom: Kissnödig, trött, molvärk i magen, ont i brösten, ont i bäckenet/svanken, konstant hungrig/illamående

    Övrigt:  Vi har försökt att få barn i snart 2år men gjorde utredning efter ett år och fick veta att jag har PCO och min man har för få och långsamma simmare. Så vi påbörjade IVF och har påbörjat ett antal gånger men fått avbryta pga olika skäl. Till slut gjorde vi våran första riktiga IVF och fick ut många äggblåsor och satte tillbaka ett färskt embryo i april som tyvärr inte gick vägen. Väntade en mens emellan och fick tillbaka ett fryst embryo den 23/6 och igår fick vi äntligen plus. Jag njuuuuuter av symtomen ;) (har två barn sedan ett tidigare förhållande)  


     
  • Äldre 6 Jul 22:29
    #54

    Grattis Habanita, jag håller tummarna för att den lill* stannar :) Det hoppas jag för oss alla för övrigt :)

    Jag har känt av en del i hela tjejmagen idag, men mest på högra sidan... Borde jag vara orolig för X eller är det helt normalt att det är så? :S

  • Äldre 7 Jul 00:22
    #55

    Tack!!! Har hört av en annan tjej som pratat med en BM som säger att det är helt normalt. Jag har också så till och från så det är nog ingen fara ;) kram

  • Emelan­d
    Äldre 7 Jul 09:02
    #56

    Helt galet, men nu tillhör även jag denna tråd ;). Har en son som precis fyllt 1 och plussade idag 7/7 då mensen var en dag sen och jag lixom hade det på känn.
    Första chansen direkt när vi bestämt att vi ville ha en liten till, lika lätt med ettan...vi är tydligen väääldigt kompatibla och får vara försiktiga i framtiden ;).
    BF 13 mars
    36 år o bor på söder i Stockholm
    Symptom: inga än så länge, bara 4+1 idag ;).

    Lycka till alla lyckliga ;)!!

  • facepr­imer
    Äldre 7 Jul 09:20
    #57

    Grattis till er som fått plus och hittat hit superkul!!

    Jag tog ett till test imorse, köpte RFSU igår som innehåller 2 tester, så igår kväll tog jag ett som var starkt, imorse på morgonurin tog jag ett till som var svagare, konstigt. Det var ju fortfarande positivt liksom men mycket svagare än de jag tog igår på eftermiddagen. Märkligt. Men jag höll Stickan i urinen lite för länge, Max 5 sekunder var de ju om jag höll säker upp not 10, så kanske blev något konstigt då. De var ju somsagt positivt men de blev svagare idag. Märkligt somsagt.... Kan väl inte tänka mig att de är någon fara då jag har nu 4 positiva test bara mer/mindre starka..

  • Agnes mamma
    Äldre 7 Jul 09:57
    #58

    Jag försöker verkligen att hålla mig borta från fl nu ett tag. Jag blir så nojig över allting, mf, gravsymtom som kommer och går osv.
    Förutom att jag fortfarande ha flytningar, mår illa ibland, känner av vid blygdbenet och i ryggen vid ansträngning, samt att jag kissar hela tiden så har de andra symtomen helt och hållet försvunnit. Känner ingen molvärk i magen länge, känns inte lika mycket i ryggen längre, inte heller i ljumsken som strålar ner i benet.
    Innan jag testade positivt så hade jag jättemycket känningar just där. Det försvann nu i tisdags, tror jag:(. Usch nu är det mycket oro i kroppen:(

    Sen tycker jag det är konstigt. Jag har ingen aptit så jag äter knappt ingenting men ändå så visar vågen att jag har gått upp. Måste vara fel på vågen;)

  • Lady Nightf­all
    Äldre 7 Jul 10:02
    #59

    Här är en till som har plussat, plussade den 3/7 men har ingen aning om vecka eller liknande...

  • Äldre 7 Jul 11:29
    #60

    Tack Habanita, nu är jag lite lugnare :) Och illamåendet har kommit med besked... :)

    AgnesMamma, jag förstår precis hur du menar, jag känner likadant. Inte blir det bättre av att en kompis fick missfall i v 8 inatt... Men jag hoppas att våra pyren stannar kvar och att vi går med magarna i vädret snart :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)