• facepr­imer
    Äldre 4 Jul 18:49
    1201604 visningar
    24826 svar
    24826
    1201604

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • LadyA0­1
    Äldre 7 Jul 11:53
    #61

    Faceprimer: det finns massa anledningar till att testet kan bli svagare - hormonerna varierar, du kan ha druckit mer kvällen innan så att urinet inte är lika koncentrerat, kan varit något med testet, eller som du säger att något blev konstigt för att du höll Stickan för länge. Fundera inte på det utan slappna av o njut - du är gravid oavsett styrka på gravtestet! :)

  • Äldre 7 Jul 13:41
    #62

    Hej!
    Jag hoppar gärna in här. Plussade idag efter tre månaders försök. Det är första barnet för både mig och min sambo så vi har ingen vidare koll på nåt :-P Jag har läst på en hel del innan men jag känner mig ändå helt snurrig och förvirrad. Men framför allt så är jag glad såklart!  

  • Äldre 7 Jul 15:00
    #63

    Grattis Amanda (och alla ni andra), det är verkligen en helt magisk tid vi har framför oss! :)

  • Äldre 7 Jul 15:03
    #64

    Nån mer än jag som börjat må väldigt illa och fått svårt att äta? Det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är, jag blir äcklad så fort jag stoppar mat i munnen. Jag börjar dessutom bli känslig, vi var på kyrkogården idag och jag fick uppbåda all min kraft för att det inte skulle bli mer än den darrande underläppen jag inte kunde hålla tillbaka... ;)

  • LadyA0­1
    Äldre 7 Jul 15:23
    #65

    Stinis83: oja, höll på att börja gråta när jag läste att en av forumtjejerna fått sitt tredje missfall. O nu åt jag en persika o det känns.. :)

  • Äldre 7 Jul 16:10
    #66

    Haha, skönt att man inte är ensam då eller vad man ska säga! ;)

  • Äldre 7 Jul 17:35
    #67
    Stinis83 skrev 2011-07-07 15:00:24 följande:
    Grattis Amanda (och alla ni andra), det är verkligen en helt magisk tid vi har framför oss! :)
    Tack och grattis själv! Ja det känns verkligen jätte spännande! Och vad roligt att få följa andra också
  • facepr­imer
    Äldre 7 Jul 17:59
    #68

    Jag är så underbart glad att jag är gravid. Så lycklig. Längtar tills man får se barnet på Ultra ljud första gången,  känner barnet hicka för första gången, första sparken.. såååå underbart. Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att barnet kommer stanna kvar i magen Hjärta
    Tänk vilken underbart spännande resa vi har framför oss.

  • Äldre 7 Jul 19:00
    #69

    Jag kan bara hålla med dig Faceprimer! Jag vill skrika ut det till hela världen, vill att det ska synas NU :) Det känns verkligen fantastiskt att vara gravid igen, och jag hoppas att inget går fel. Jag älskar känslan av hur det spänner och växer i magen, jag känner mig såå gravid :)

  • Äldre 7 Jul 19:22
    #70

    Nu kan jag oxå hoppa över till denna tråd, tog ett digitalt CB imorse och det visade Gravid 2-3. Gjorde dessutom ett vanligt apoteket-test och det var ett starkt streck på den oxå, så nu är det faktiskt konstaterat att jag faktiskt är gravid Men har inga symtom alls ännu, hade lite ont i magen förra veckan men det har oxå gått över helt nu.. Antar att illamåendet kommer att dyka upp, men är iof väldigt tacksam om det inte gör det..

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)