• facepr­imer
    Äldre 4 Jul 18:49
    1201609 visningar
    24826 svar
    24826
    1201609

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Äldre 7 Jul 19:28
    #71

    Plussade för en vecka sen, planerat men oväntat, då ÄL varit lite si och så sen vi började försöka i höstas.
    Är så glad men ändå scared som tusan, vill ju att allt ska gå vägen. Första barnet för oss båda, lite paranoid
    BF 4 mars!
    Så lycka till allihopa!

  • Äldre 7 Jul 19:29
    #72

    ~ * ~ * I väntan på bebis.... Gravid


    faceprimer: 20 år
    ÄL: 23 juni.
    Plussade: 4/7-2011
    BF: 14 mars 2012
    Symptom: Ytterst lite illamående till och från.  Molvärk.
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är första barnet.

    LadyaA01
    : 24 år, Malmöregionen
    ÄL: 24 juni.
    Plussade 4/7 -2011
    BF: 15 mars 2012
    Symptom: Allt möjligt, men det är nog mest från progesteronkrämen :)
    Övrigt: 3 mf i bagaget sedan aug 2010, nu ska den lill* stanna! :) Första barnet.


    Agnesmamma: 30 år
    ÄL: kommer inte ihåg i skrivandets stund;).
    Plussade: 30/6-2011
    BF: 11 mars 2012
    Symptom: Molvärk i magen, ryggen, i ljumskarna, lite lätt illamående, springer och kissa stupalöst, trött som attan.
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är andra barnet.

    camamill:
    26år, stockholm
    ÄL: 19 juni
    BF:10 mars 2012
    Symptom: lite värk i nedremagen, kissar HELA tiden, lite yr.
    Övrigt: Första försöket, har en dotter på 2 år.

    Beby: 24 år
    ÄL:13 Juni.
    Plussade 27/6 2011
    BF: 4 mars 2012
    Symptom: hade molvärk i början men nu inget..hoppas det håller i sig :)
    Övrigt: Det tog sig på första försöket och är tredje barnet.Har en flicka född 08 och pojke född 09

    Skogsälvan:
    34 år
    ÄL:Ingen aning.
    Plussade: 4/7 2011
    BF: vet ej, början av mars 2012
    Symptom: kissnödig
    Övrigt: Har PCO, försökt länge för denna graviditet. Har en son med autism född -97

    MEW
    : 26 år
    ÄL: typ 10/6
    BF: 1-3 mars
    Symptom: molvärk i ryggen/bäckenet, spänd mage, ökad hunger, enorm trötthet, kissar oftare, sug på salt, illamående morgon och sen kväll (inga spyor än dock).

    Tindra81:
    30 år, Stockholm - Södermalm
    ÄL: Positivt
    ÄL-test 23-25/6
    Plussade: 4/7
    BF:  ca 10 mars
    Övrigt: Dotter född sept -10, har PCO och blev gravid på andra Pergotimebehandlingen denna gång. Symptom: Hade  extremt mkt  graviditetssymptom med dottern, mycket mildare nu. Bara extremt trött, tunga bröst, lite illamående men ingen molvärk alls.


    Mixy: 25 år
    ÄL: typ 15/6
    Plussade: 4/7
    BF: 6 mars 2012 (Enligt kalendern här på FL)
    Övrigt: Har en son född 18/8-03 och en dotter född 10/1-06.
    Symptom: Trött, förändrade bröst, molvärk i ryggslut och lätt illamående samt är lättretlig.


    Ponja 24 år
    Äl: ca 18 Juni
    Plussade: 29/6
    BF: 9 Mars
    Symptom: Kissnödig, otroligt trött vissa dagar. "växtverk" i magen.
    Övrigt: Har försökt i över 2 år utan resultat fram tills nu. Är sjukt orolig över att något ska gå fel.

    Habanita 30år
    ÄL: 21 juni
    Plussade: 5 juli
    BF: 11 Mars
    Symtom: Kissnödig, trött, molvärk i magen, ont i brösten, ont i bäckenet/svanken, konstant hungrig/illamående

    Daysis 30år - söder om Sthlm
     ÄL: 18 juni
    Plussade: 7 juli
    BF: Vet inte än...
    Symtom: Inga ännu

  • Äldre 7 Jul 19:31
    #73

    Grattis alla, jag plussade igår ett svagt plus och idag ett clearblue digitalt :)

  • Äldre 7 Jul 19:37
    #74

    Hej,

    Får jag ansluta mig till er?

    Jag är 29 år gammal, bor i Täby utanför Stockholm och har precis genomgått FET-behandling med donerade ägg och fick idag tillbaka resultat på Beta-HCG-provet som visade 561 (ruvardag 14). Jag fick tre embryon transfererade men vet idag inte om det är en, två eller tre som har fäst. BF är 12 mars för närvarande.

    Mina symptom just nu är bara supertörst, ständig kissnödighet, sött luktande urin, ständigt rapande och lite mensvärk. Inga ömma bröst, inget illamående. Däremot har tröttheten börjat komma nu de senaste dagarna. Och just det ja, det som gjorde att jag visste att det tagit sig var när jag för 2 dagar sen drabbas av allvarliga nässelutslag som fortfarande inte gett med sig. Beror tydligen på kroppens produktion av progesteron, inte helt vanligt men tydligen typiskt för gravida.

    Det känns fortfarande väldigt overkligt efter 8 år och ett stort antal behandlingar utan att ha varit i närheten av ett positivt test förut. Kommer nog ta ett tag innan det sjunker in.

  • Äldre 7 Jul 19:39
    #75
    Daysis skrev 2011-07-07 19:22:33 följande:
    Nu kan jag oxå hoppa över till denna tråd, tog ett digitalt CB imorse och det visade Gravid 2-3. Gjorde dessutom ett vanligt apoteket-test och det var ett starkt streck på den oxå, så nu är det faktiskt konstaterat att jag faktiskt är gravid Men har inga symtom alls ännu, hade lite ont i magen förra veckan men det har oxå gått över helt nu.. Antar att illamåendet kommer att dyka upp, men är iof väldigt tacksam om det inte gör det..
    Jag gjorde också ett idag CB digitalt som visade Gravid  2-3 
    Har inte heller några symptom alls, men har haft ont i brösten.. 
  • Äldre 7 Jul 19:41
    #76

    Åh grattis supertrouper!!

    Vadå så det kan bli två eller tre, häftigt! verkligen grattis. Antar att du försökt länge att skaffa barn. Kram

  • facepr­imer
    Äldre 7 Jul 19:58
    #77

    Stort grattis till er som kommit in senare i tråden, underbart!


    Jag känner inte heller några större symptom, nästan så man glömmer att man är gravid ibland när man har massa annat att göra. Men jag hoppas jag slipper illamåendet iallafall, sen lite molvärk kan jag alltid leva med om det dyker upp det enda jag har märkt är att jag har lite blåa ådror på brösten, och ibland lite molvärk i nedre delen av magen, men inte alls så det är jobbigt. Men det är så fantastisk känsla att vara gravid!!! Åh vad jag är lycklig. Hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas den lilla stannar kvar. Hjärta


    Gick in i v.5 idag


    Har ni hört av er till MVC ännu?
    Jag ska nog ringa imorgon, men vad säger man? "hej, jag ska bara berätta att jag är gravid" hehe.

  • Äldre 7 Jul 19:59
    #78

    Supertrouper, grattis! Det är ju helt fantastiskt :) Grattis till er andra också så klart ;)

    Här verkar symtomen komma ett efter ett, har precis vaknat efter att ha nattat vår dotter. Shit vad trött jag är! :)

  • facepr­imer
    Äldre 7 Jul 19:59
    #79
    supertrouper skrev 2011-07-07 19:37:48 följande:
    Hej,

    Får jag ansluta mig till er?

    Jag är 29 år gammal, bor i Täby utanför Stockholm och har precis genomgått FET-behandling med donerade ägg och fick idag tillbaka resultat på Beta-HCG-provet som visade 561 (ruvardag 14). Jag fick tre embryon transfererade men vet idag inte om det är en, två eller tre som har fäst. BF är 12 mars för närvarande.

    Mina symptom just nu är bara supertörst, ständig kissnödighet, sött luktande urin, ständigt rapande och lite mensvärk. Inga ömma bröst, inget illamående. Däremot har tröttheten börjat komma nu de senaste dagarna. Och just det ja, det som gjorde att jag visste att det tagit sig var när jag för 2 dagar sen drabbas av allvarliga nässelutslag som fortfarande inte gett med sig. Beror tydligen på kroppens produktion av progesteron, inte helt vanligt men tydligen typiskt för gravida.

    Det känns fortfarande väldigt overkligt efter 8 år och ett stort antal behandlingar utan att ha varit i närheten av ett positivt test förut. Kommer nog ta ett tag innan det sjunker in.
    Underbart att höra att du är gravid! Stort grattis till dig!
  • Äldre 7 Jul 20:11
    #80

    hej, får jag ansluta mig till gänget?

    Plussade idag efter 1 års slit och 2 mf. Nu jävlar ska lillen stanna!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)