• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • supertrouper

    BebisVagga: Närmsta gynakut, nu!

    Habanita: Gumman, hoppas verkligen det slutar för din del snart! Åk in och kolla ditt hb så du inte ligger för lågt!

    Petit: Säger samma som till BebisVagga, åk in till närmsta gynakut!

  • BebisVagga
    supertrouper skrev 2011-07-18 09:14:41 följande:
    BebisVagga: Närmsta gynakut, nu!

    Habanita: Gumman, hoppas verkligen det slutar för din del snart! Åk in och kolla ditt hb så du inte ligger för lågt!

    Petit: Säger samma som till BebisVagga, åk in till närmsta gynakut!
    jag ringde ju dit.. men dem ville inte bry sej.. vänta 3 veckor eller nått sa hon bara...
  • faceprimer

    Vad ledsen jag blir för er tjejer som misstänker missfall fy vad tråkigt. Jag håller dock tummarna ändå att allt är som det ska. Kramar till er

  • Lillis2012

    Fy så hemskt för er tjejer! Det verkar vara så många som blöder mycket!! hoppas det går bra för er!!

  • Daysis

    Usch vad jobbigt att blöda, håller tummarna för att det inte är missfall och hoppas att det går över snart!!

    Bebisvagga - strunta i o ringa åk bara in, det är klart att de ska undersöka dig om du blöder!

  • Stinis83

    Bebisvagga, vad dumt att de säger så! Du ska absolut åka in tycker jag, så du får kolla så allt står rätt till. Åk in nu. Och håll oss gärna uppdaterade, vi håller tummarna!

    Jag håller tummarna för er andra också såklart. Kramar!

  • Stronza simpatica

    Gjorde digitestet för fem dgr sen och det visade 2-3 och idag visade det samma:(! Borde vara 3+ nu ju. Borde jag oroa mig?? Kan bebisen dött där inne??

  • BebisVagga
    Stinis83 skrev 2011-07-18 10:16:32 följande:
    Bebisvagga, vad dumt att de säger så! Du ska absolut åka in tycker jag, så du får kolla så allt står rätt till. Åk in nu. Och håll oss gärna uppdaterade, vi håller tummarna!

    Jag håller tummarna för er andra också såklart. Kramar!
    ringde anant sjukhus.. då det inte gör ont längre o jag inte blöder så ska jag avvakta..

    denna var iaf trevlig.. hon förrklarade att det e normalt.. men händer det igen så ska jag åka in..
  • faringe

    Å va jobbigt med blödningar! Många har ju det å KK säger som att det är normalt men det hjälper ju inte mot oron. tycker oxå ni ska åka i så ni kan bli undersökta!

       

  • LadyA01

    Uscha, sluta blöda genast allihop!! :(

    Kan bara berätta om mina egna erfarenheter av gynakuten i Malmö, vilket tyvärr inte är de bästa...

    Första missfallet, v 5, "fick" jag inte ens komma in, de sa att det var ingen mening alls att jag över huvudtaget åkte in eftersom det var så tidigt så var det antingen ett missfall eller en vanlig blödning. Oavsett skulle kroppen ta hand om det själv. Jag kunde ta ett test en-två veckor senare och se om det fortfarande visade positivt, gjorde det det så kunde jag åka in då och kolla.

    Andra missfallet i v 8 åkte jag in och satt på akuten ett gäng timmar. Men jag fick aldrig göra något vul eftersom de inte hade läkare eller utrustning för tillfället för att kunna göra det, och jag skulle fått vänta hela dagen och bara KANSKE fått komma in och göra det. När jag skulle lämna urinprov fick jag ut hela fostersäcken and that's that ungefär. Då var det ingen mening alls längre. De bokade istället in mig på ett vul en vecka senare för att se om allt kommit ut.

    Tredje missfallet i v 8 åkte jag inte ens in, eftersom det kändes meningslöst, när smärtorna väl kom visste jag att det var ett missfall. Jag ringde dem och kollade vad de tyckte, och då menade de att det var meningslöst för mig att komma in. Jag hade varit på vul samma dag som jag började blöda och sett hjärtat slå, men att fostret var alldeles för litet för min vecka. Jag hade en tid bokad för vul en vecka senare, skulle egentligen kollat om embryot växt till sig, men använde tiden åt att kolla så att allt kommit ut.

    Det är först när man gått lite längre som de verkligen tar blödningarna på "allvar" misstänker jag, före v 7 tar kroppen oftast hand om det själv, efter v 7 finns det risk för att man kan behöva skrapas om kroppen inte klarat av det själv. Och missfall är ju väldigt vanligt före v 13, så de är väl alldeles för vana vid förstörda och oroliga kvinnor som kommer in med blödningar.. :(

    Vad jag vill säga med detta är att jag hoppas att KK i andra städer fungerar annorlunda, men var beredda på att ni kan snällt få sitta en hel dag på akuten och bara kanske få komma in på vul. Men jag har också läst andra forum där gyn har varit underbara och fixat vul omgående osv, så jag hoppas att de tar hand om er bättre än vad de tagit hand om mig!

    Jag fick lämna ett blodvärde en gång när jag kom in och hade småblött i lite över 4 veckor men plötsligt fick kraftiga smärtor och fick ut en klump (visade sig vara ett troligt missfall som jag inte räknar till mina missfall, jag hade blivit gravid på ppiller och hade ingen aning. Vet inte vilken vecka jag kan ha varit i.). Men eftersom mitt blodvärde var bra (är blodgivare) så fick jag aldrig komma in till läkare, utan efter 5 timmar på akuten med smärtor hänvisade de mig till att komma tillbaka och fortsätta köa på måndagen. Behöver jag säga att jag inte åkte tillbaka..? Tack o lov la sig smärtorna när allt hade kommit ut.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)