• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • faceprimer
    LadyA01 skrev 2011-07-25 20:07:57 följande:
    Faceprimer! Tack för tipset! :) beställt en overall, en sparkbyxa, en tröja och en body. :) 400kr totalt, superbilligt! :)
    Vad kul!  jag köpte två overaller och en body för 320 kr Känns riktigt bra när en av overallerna har kostat 450kr bara den
  • Daysis

    Jag ska på hälsosamtal på fredag. Blev inte erbjuden det under tidigare graviditeter så det blir fösta gången för mig, det ska bli spännande
    Inskrivningen är egentligen inbokad den 22 augusti, men kom på efter att jag fått tiden att det är skolstart för äldst killen den dagen, så jag måste boka om den tiden.. men hoppas på att få en ny tid nån annan dag samma vecka

  • WonderfulWord

    jag hoppas verkligen på hel HP denna gången, påvårt jobb är det lotteri om man får eller inte. har haft avlag, full och olika grader av HP...jag jobbar inom snabbmatsbranchen och det är tokstressigt hela tiden. äta om man har tur ca 10 min på ett 10 h arbetspass...men om jag har riktigt tur jobbar jag inte utan puggar istället, och då hoppas jag att jag kan plugga så länge att jag missar så lite som möjöigt.

    Nu har apelsinsuget verkligen satt fart så nu är det som förra gaviditeten, förutaom att jag då kunde äta choklad och det är helt hopplöst nu...

    Är det någon mer än jag som känner att det är "mesigt" att må dåligt redan...jag mår hemskt men vågar knappt säga nått till min man eftersom det är så tidigt?

  • Daysis

    Tycker inte att det känns mesigt att må illa redan, det är ju i början man brukar må illa.. Eller menar du må dåligt på nåt annat?
    Däremot känns det ju lite dumt att magen börjar puta redan

  • Ponja

    För andra dagen i rad när jag var på "morgontoan" så började jag må så illa, och jag blev  helt svimfärdig.
    Vart så yr, och kallsvettades. Pratade med min mamma och en vännina om det, och dem tycker inte att det låter "normalt" att man det känns som att man ska svimma och kallsvettas. Dem är inne på att jag kanske har någon brist av något slag? Vad tror ni? Någon som vart med om detta?

    Har inskrivning den 23 aug, men bör jag ringa bm innan och berätta om detta? Tror ni man får komma och ta prover tidigare eller tror ni man får vänta tills 23?

  • enlitenbitkaka
    Ponja skrev 2011-07-25 22:55:10 följande:
    För andra dagen i rad när jag var på "morgontoan" så började jag må så illa, och jag blev  helt svimfärdig.
    Vart så yr, och kallsvettades. Pratade med min mamma och en vännina om det, och dem tycker inte att det låter "normalt" att man det känns som att man ska svimma och kallsvettas. Dem är inne på att jag kanske har någon brist av något slag? Vad tror ni? Någon som vart med om detta?

    Har inskrivning den 23 aug, men bör jag ringa bm innan och berätta om detta? Tror ni man får komma och ta prover tidigare eller tror ni man får vänta tills 23?
    Mest troligt blodtrycksfall...prova att ligga kvar i sängen när du vaknat och sen sitt en stund på sängkanten innan du går upp.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Daysis

    Ponja - Att må illa o svimma kan ofta höra ihop, har oxå svimmat ibland när jag mått väldigt illa o kommer även ihåg att min mamma gjorde det när jag var liten. Men är du orolig ska du ju naturligtvis kontakta bm eller läkare o fråga.

  • Ponja
    enlitenbitkaka skrev 2011-07-25 23:03:10 följande:
    Mest troligt blodtrycksfall...prova att ligga kvar i sängen när du vaknat och sen sitt en stund på sängkanten innan du går upp.
    Tack för svar. Är det farligt att ha? Vad kan man göra åt det?
  • enlitenbitkaka
    Ponja skrev 2011-07-25 23:09:50 följande:
    Tack för svar. Är det farligt att ha? Vad kan man göra åt det?
    Inte farligt och det drabbar de flesta någon gång under graviditeten Jag svimmade på bussen en gång...fick tipset av BM att alltid sitta ner och kan jag inte ska jag knipa med skinkorna hårt, hårt. Rumpan är tydligen en stor muskelgrupp som får blodet att pulsera när man kniper
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • BebisVagga

    Om hjärtat vill börja slå på älskade lilla bebis börjar det troligtvis nu. 5+5 eller? I v 6+2 slog iaf storebrors hjärta för fullt.. 14 dagar kvar till vul.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)