• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Carla82

    luscious: Skriver inte värde iom att jag inte vet om de använder samma metod i Sverige (har upptäckt att de kan räkna olika och då blir det bara förvirrande) men undre lägre gränsen låg mitt. Inte farligt men risk för blodsockerfall. 

  • TheCoopers
    enlitenbitkaka skrev 2011-08-31 18:53:59 följande:
    Ni som tagit glucosprov på inskrivningen; vad låg ni på?
    4.3
    I'm the me I choose to be ...
  • Kalksten
    enlitenbitkaka skrev 2011-08-31 18:07:44 följande:
    Man kan inte "tvinga" sig till ett KUB. Men man kan boka ett privat eller så kan man bo i ett landsting där alla blir erbjudna oavsett om man är under eller över 35.
    jag menade inte att låta hård utan mer hur man lyckas få göra ett KUB =)
  • Kalksten
    Carla82 skrev 2011-08-31 18:55:31 följande:
    Wielkiep: Ok... Blev bara förvirrad. 

    Kalksten: Jag är 29 men här (Rom) rekommenderar de det oavsett ålder. På vissa ställen betalar man andra inte. Mig rekommenderade dem att göra det iom att jag gjort ivf...men jag gjorde det även med sonen och då var jag 23. En extra chans att se bebisen. Här gör man oavsett ul i de veckorna med eller utan kub. Jag blev dessutom erbjuden fvp också detta pga ivf:en men tackade nej iom att jag egentligen inte ingår i någon riskgrupp och att det innebär en risk för barnet. Kub däremot innebär ju ingen risk...men är å andra sidan bara en uppskattning. Oavsett var det mest för att vara förberedd på om något skulle se avvikande ut och det verkar det ju inte göra.
    Ok ja jag frågade om jag fick göra det men de tyckte inte att jag skulle göra det, för det finns ingen anledning för att jag är 27. Men mitt landsting/min kommun är rätt hårda med sånt samt att de helst inte gör tidiga UL. Men jag fick ju göra ett UL i v.7 för jag fick bruna flytningar o lätt blödning. Men det var ju lugnt då.

    Ja...jag skulle ju eg vilja göra ett KUB, när är det nu man kan göra det?
    ska på inskrivning i v.12, om 2 veckor ungefär.
  • Kalksten
    Stinis83 skrev 2011-08-31 19:15:05 följande:
    Jag är 28 och gör KUB för att jag blev erbjuden det. Det blev jag med dottern också, då var jag 26 :)
    Ok. Jag vill också göra det just för att det inte är skadligt för fostret som de andra testerna är. Men när måste man senast göra det?
  • Lincal

    Jag är 33 år och ska göra KUB-test om två veckor. Har inte hört någonting om att det skulle kosta någonting. Tycker att barnmorskan och läkaren har varit mycket hjälpsamma och generösa :)


    23/3 2012 <3
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)