• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Kalksten
    Carla82 skrev 2011-08-31 19:25:34 följande:
    Kalksten: Det står i mina papper att man kan göra kub från v.11 till v.13+6 
    tack, då ska jag ta det med min BM när jag ska dit på inskrivning i v. 12.
  • Chetti
    Sonrisa skrev 2011-08-30 20:46:26 följande:
    Måste tyvärr säga hejdå till er, mina vänner. Var på ultraljud idag och vår älskade lilla ärta hade givit upp i v.8+6. Känns otroligt tungt idag.
    Jag gråter av smärta för er skull. Gråter

    Jag vill skicka alla tröst och styrkekramar som finns!

    Ta hand om er!
    blääääääääääää
  • Chetti
    Jojjanna skrev 2011-08-31 10:40:26 följande:
    Chetti: Jag längtar också efter att bebisen är ute och amningen är klar så att man kan börja ta tag i vikten igen... den här gången ska graviditetskilona inte sitta kvar så länge
    Skönt att fler tänker som jag. Jag kommer nog ta tag i kilona ganska omgående trots amning. Har funderat på VV, har aldrig gått hos dem. Men de har något amningsprogram tydligen så det vill jag gärna testa.

    Mitt problem har aldrig varit att gå ner, är en jojobantare men mitt problem är att jag går upp all igen. På höst och vinter går jag upp runt 10 kg och på våren går jag ner allt så jag är smal under sommaren och så går det runt så.

    Började med detta efter mitt första barn, jojobantningen. Har aldrig haft problem med att hålla vikten förut =(
    blääääääääääää
  • Ponja
    Wielkip skrev 2011-08-31 18:13:23 följande:
    min sista mens var 29/5, men blev flyttad från bf 4/3 till 6/4, trodde jag var 12+3 på vulet förra onsdagen men var bara 12+1 :>
    hmm skumt jag hade sista men en dag senare än dig, och ändå är du en vecka längre gånget än mig? Blir inte klok på detta konstiga räknande Solig
    Var du i v 12+1 förra onsdagen så borde du ju vara  ett par dagar in i 13 nu? Alltså nästan en vecka längre än mig.. Men ändå har du BF bara 2 dagar innan mig?? Förstår inte hur det går ihop alltså, jag blir så snurrug :)
  • Chetti
    enlitenbitkaka skrev 2011-08-31 15:57:24 följande:
    Sett vår kotte idag och h*n mår toppenbra där inne Showade lite för oss och det är ju så underbart att se!
    Härligt att läsa! Grattis
    blääääääääääää
  • Wielkip
    Ponja skrev 2011-08-31 19:57:26 följande:
    hmm skumt jag hade sista men en dag senare än dig, och ändå är du en vecka längre gånget än mig? Blir inte klok på detta konstiga räknande Solig
    Var du i v 12+1 förra onsdagen så borde du ju vara  ett par dagar in i 13 nu? Alltså nästan en vecka längre än mig.. Men ändå har du BF bara 2 dagar innan mig?? Förstår inte hur det går ihop alltså, jag blir så snurrug :)
    12+1 förra onsdagen enligt vul:et, och eftersom det är onsdag idag igen, så är det ju 13+1 Flört

    Du blev flyttad efter UL eller? Du kanske bara hade väldigt sen ägglossning? Eftersom det räknas ut enligt storleken på bebisen så måste det ju nästan betyda det, att din bebis fäste senare än min :)
    BF: 6 mars 2012 Http://Troublewhore.blogg.se
  • Coriander

    Jag känner mig som en riktigt dålig blivande mamma just nu. Har inte tagit mina vitaminer (med folsyra å allt) på dryga två veckor, för att jag inte får ner tabletten. Som sköterska tog jag ju direkt och försökte hitta något ställe på tabletten där man skulle kunna dela den - nada! Vilket alltså betyder att man inte får dela eller mala ner tabletten. Undrar hur pass mycket skada det kan ha gjort barnet nu när jag inte tagit mina vitaminer... 

    Å andra sidan sa min mamma, att när hon väntade på mig och mina småsyskon var det ingen som någonsin pratade något om folsyra eller vitaminer. Det får mig ju undra, ifall detta kan vara ännu ett trick från läkemedelsbranschen för att få oss köpa tabletter hit och dit. Just nu forskar jag ju inom ämnet (fast då om kvinnors hormonella preventivmedel) och har kommit fram en hel del obehaglig fakta om läkemedelsbranschen och vissa har tom bett mig att inte forska mer... vi får väl se.

    Ännu ett snurrigt inlägg från mig.. sorry girls! Skäms Jag mår fortfarande inte bra och att äta - not so good. Har inte spytt på en vecka nu, men mår urk. Alla typer av aktiviteter får mig att må illa och bara tanken på mat får mig att rysa av obehag. Däremot skulle jag kunna äta isglass och dricka ISkallt vatten hur mycket som helst. Nordpolen nästa för mig?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)