• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Ponja
    Wielkip skrev 2011-08-31 20:01:42 följande:
    12+1 förra onsdagen enligt vul:et, och eftersom det är onsdag idag igen, så är det ju 13+1 Flört

    Du blev flyttad efter UL eller? Du kanske bara hade väldigt sen ägglossning? Eftersom det räknas ut enligt storleken på bebisen så måste det ju nästan betyda det, att din bebis fäste senare än min :)
    Blev flyttad en dag FRAMÅT på UL, Men det borde ju inte spela någon roll, vi har ju ändå våra BF dagar.. Och enligt storlek på bebis då alltså så borde du ju bara vara 2 dagar längre gånget än mig? Haha jag blir tokig på att inte förstå mig på detta ;)
  • Stinis83

    Nu är ultraljudet klart och vi har fått se vår lilla bebis! Jag hade räknat rätt på dagen så jag blev inte flyttad :) Det var en aktiv liten en därinne, låg och sparkade och slog efter ultraljudsdosan, och jag kände det! Moderkakan ligger bak, så hon sa att det är fullt möjligt att jag känner den redan nu.

    Och vi frågade om hon kunde se vad det var för kön, och hon sa att det kan man inte såhär tidigt. Men efter en stund sa hon "Jo... Jag vågar faktiskt gissa! Titta! Pojke!" :)

    Jag är i sjunde himlen, svävar på moln och är överlycklig! Bebisen mår bra, var lite kissnödig sa hon, och vi fick absolut lägsta sannolikheten :)

  • Ponja
    Wielkip skrev 2011-08-31 20:05:00 följande:
    men konstigt det där med bf, fast det spelar ju itne så stor roll, bebisen kommer när den vill ändå, kan ju diffa på flera veckor!Tyst
    Ja det har du väldigt rätt i, jag försöker bara förstå detta konstiga räknesätt, men går inte så bra :)
  • Ponja

    Tog en bild på min mage imorse, hoppas det är OK att jag läger den här och inte i bildtråden.
    Det kan ju bara inte vara normalt att se ut så här?
    En jätte bula på vänster sidan av magen! Detta är i och för sig innan morgontoan så den syns mycket mer på bilden än vad den gör resten av dagen, men ändå? Den känns väldigt väl hela dagen, och syns en del med.
    Vad tror ni det är? Är det normalt??


  • Ponja
    Stinis83 skrev 2011-09-01 10:46:00 följande:
    Nu är ultraljudet klart och vi har fått se vår lilla bebis! Jag hade räknat rätt på dagen så jag blev inte flyttad :) Det var en aktiv liten en därinne, låg och sparkade och slog efter ultraljudsdosan, och jag kände det! Moderkakan ligger bak, så hon sa att det är fullt möjligt att jag känner den redan nu.

    Och vi frågade om hon kunde se vad det var för kön, och hon sa att det kan man inte såhär tidigt. Men efter en stund sa hon "Jo... Jag vågar faktiskt gissa! Titta! Pojke!" :)

    Jag är i sjunde himlen, svävar på moln och är överlycklig! Bebisen mår bra, var lite kissnödig sa hon, och vi fick absolut lägsta sannolikheten :)
    Grattis!! Haha ni fick till och med redan på kön? Gud vad roligt!! Solig
  • MEW85

    Det känns ju som att det borde vara livmodern. Det är olika på olika sidor har jag förstått och då kan det bli lite snett. Särskilt om det är något annat under typ tarmar som trycker till.
    Jag hade lite samma sak i morse, fast min bula var på höger sida! Den syns inte så ofta men jag känner att det är hårdare på ena sidan än den andra och jag har aldrig kännt det som ogravid så jag har antagit att det är livmodern, men jag kan ju ha fel.

  • Quinny

    Oj vad det skrivs här i tråden, jag hinner inte riktigt med att läsa...familjelivet utanför FL tar upp den mesta av min tid, men ska försöka mig på att kika in och läsa så ofta jag kan!

    Stinis83; grattis, å vad roligt, och att ni fick veta kön nu med! :) Vilken vecka är du i?


    Nikis skrev 2011-09-01 09:43:46 följande:
    Jag fick frågan på mitt inskrivningssamtal om jag ville göra kejsarsnitt, jag sa då nej. Men nu har jag börjat fundera vad jag sa nej till, jag har ju ingen aning. Min vaginala förlossning var inte direkt trevlig. Är det någon här som har gjort ett planerat snitt och kan berätta om hur det går till,eller någon som ska göra planerat snitt och varför?

    Jag gjorde ett planerat KS för ungefär ett år sedan nu augusti-10, med mitt tredje barn. Jag skulle vara lugn om det blir ks denna gång också. Allt flöt på, det gick så snabbt så jag hann knappt med ;) Minnet e inte det bästa men jag ska försöka berätta lite kortfattat om hur det går till... Innan du åker in får du först duscha och tvätta dig med en speciell svamp för att vara steril När man väl är där blir du kopplad till ctg, tar prover osv. Sen blir man ivägrullad i sängen, in till OP-salen där det är massor med folk (läkare, sjukskterskor, barnmorska, och flera andra..) Syrgas, bedövning sen började dom karva i en och det kändes inte något alls, förutom att det drog lite i en... Jag va jättenöjd med snittet och efter två dagar va jag såpass stabil så vi fick åka hem. 

    MEN något man (iaf inte jag) blev dåligt informerad om var riskerna som kunde hända efter ett snitt... Och jag blev tyvär jättesjuk efter kejsarsnittet, det blev en mycket kraftig infektion i magen/snittsåret, och jag blev inlagd. Fick antibiotika direkt in i blodet. Men det tog över två månader innan jag började läka, jag fick äta antibiotik-kur efter antibiotika-kur, gå till vc för omläggning av snittsåret (som var som en enda stor påse med var/vätska och glägg som hängde och rann ifrån) Så efter två månader kunde jag börja leva ett normalt liv, börja kunna gå ordentligt, ta hand om mina barn på ett sätt jag inte alls kunnat under tiden jag var sjuk... Detta är jag väldigt rädd ska hända igen, jag har insett nu i efterhand att jag var såpass sjuk när jag blev inlagd att jag hade faktiskt kunnat strykt med... Men annars är jag jättenöjd över själva ingreppet.
          
  • Kalksten
    Stinis83 skrev 2011-09-01 10:46:00 följande:
    Nu är ultraljudet klart och vi har fått se vår lilla bebis! Jag hade räknat rätt på dagen så jag blev inte flyttad :) Det var en aktiv liten en därinne, låg och sparkade och slog efter ultraljudsdosan, och jag kände det! Moderkakan ligger bak, så hon sa att det är fullt möjligt att jag känner den redan nu.

    Och vi frågade om hon kunde se vad det var för kön, och hon sa att det kan man inte såhär tidigt. Men efter en stund sa hon "Jo... Jag vågar faktiskt gissa! Titta! Pojke!" :)

    Jag är i sjunde himlen, svävar på moln och är överlycklig! Bebisen mår bra, var lite kissnödig sa hon, och vi fick absolut lägsta sannolikheten :)
    Åhh grattis vad roligt, härligt att veta att allt är fint!!
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)