• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Nikis
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 18:31:12 följande:
    Glömde; vid en igångsättning har de stenkoll på mig och bebisen från det att man kommer in. Ytterligare en bonus!Vilken åkpåse som helst? De har dock en egen som är skräddarsydd för sittdelen men vilken som helst funkar. Sittdelen är inte alls liten, kolla i Bugaboos bildtråd här på FL - där finns bilder på femåringar som får plats både på bredd och längd utan problem Som förskolevagn tänker vi nog köpa en begagnad som får stå där...om det nu behövs, de flesta sover ju inne.
    de är väll olika ifrån dagis till dagis om de sover ute eller inne, på min sons dagis (där även den nya bebisen ska gå) sover alla som sover ute i vagnen. Jag tycker Nowalex är fina vagnar, men har aldrig hört om dem, dom är billiga i pris oxå. 

    Jo de är säkert olika ifrån barn till barn, ska prata med min barnmorska om ammning, fick kanske inte den hjälpten jag behövde sist, man kanske kan testa amma med sånna där skydd? :P kom inte på vad de heter :P 
  • Nikis

    Om du blir igångsatt så får du en tid en vecka innan bf ungefär eller? Tänk om de drar igång tidigare. Sist blev jag inte igångsatt men fick dropp som gjorde så värkarna blev lite värre, och de va jobbigt bara. Hur fungerar en igångsättning?

  • enlitenbitkaka
    Nikis skrev 2011-09-01 18:35:36 följande:
    de är väll olika ifrån dagis till dagis om de sover ute eller inne, på min sons dagis (där även den nya bebisen ska gå) sover alla som sover ute i vagnen. Jag tycker Nowalex är fina vagnar, men har aldrig hört om dem, dom är billiga i pris oxå. 

    Jo de är säkert olika ifrån barn till barn, ska prata med min barnmorska om ammning, fick kanske inte den hjälpten jag behövde sist, man kanske kan testa amma med sånna där skydd? :P kom inte på vad de heter :P 
    Ja det är olika överallt Här i Göteborg sover de flesta inne...men så är ju luften annorlunda här mot ex.  i norr där de säkert sover bättre ute. Här är en bra bild; www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35838750-201.html i inlägg 2010.

    Finns ju amningsnappar man kan prova
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Kalksten
    Nikis skrev 2011-09-01 18:06:17 följande:
    Nu har jag fått hem mitt bälte som jag beställt för min foglossning, vet inte om de är så bra, men jag ska testa iaf :)

    Är de helt klart att alla här ska amma? :) 
    Jag hoppas på att kunna amma. Det känns väldigt viktigt av många skäl: närhet, trygghet och många viktiga näringsämnen för bebisen som håller den friskare. Men även för att jag aldrig blev ammad pga av att min mamma fick förlossningspsykos eller snarare psykos av att hon upptäckte hon inte kunde amma mig, jag höll på att stryka med. Så om jag kan ska jag verkligen amma, men kan jag inte ska jag inte göra någon issue av det, då finns det bra bröstmjölksersättning.
  • enlitenbitkaka
    Lyckobebisen skrev 2011-09-01 18:37:07 följande:
    När man inte vill amma, är det vid förlossningen man får stoppande tablett då?
    När Hedvig föddes fick jag en tablett innan vi åkte hem och hade aldrig några problem med stinna bröst, läckande mjölk osv.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Nikis
    Lyckobebisen skrev 2011-09-01 18:37:07 följande:
    När man inte vill amma, är det vid förlossningen man får stoppande tablett då?
    Min kompis var helt 100 på att hon inte ville amma eftersom de va så jobbigt med hennes fösta barn så när dottern va ute så fick hon tablett som stoppade mjölktillverkningen. Jag fick oxå tabletter när jag hade fött min son fast de va efter två veckor ungefär för jag försökte amma ett tag, sen blev jag fruktansvärt sjuk, livmordersinfektion, över 40 i feber och fick ligga inne med dropp i fem dagar på sjukhuset, då kunde jag inte längre försöka med amningen så då fick jag mina piller.
  • enlitenbitkaka
    Nikis skrev 2011-09-01 18:36:48 följande:
    Om du blir igångsatt så får du en tid en vecka innan bf ungefär eller? Tänk om de drar igång tidigare. Sist blev jag inte igångsatt men fick dropp som gjorde så värkarna blev lite värre, och de va jobbigt bara. Hur fungerar en igångsättning?
    I 37+0 brukar man göra undersökningen men jag vill inte bli igångsatt så tidigt, jag vill gå till BF som det känns nu. Om det sätter igång av sig själv så gör det de Då kommer jag få komma in tidigare än normalt. Och är garanterad plats på ett specifikt sjukhus.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Nikis
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-01 18:39:40 följande:
    Ja det är olika överallt Här i Göteborg sover de flesta inne...men så är ju luften annorlunda här mot ex.  i norr där de säkert sover bättre ute. Här är en bra bild; www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35838750-201.h... i inlägg 2010.

    Finns ju amningsnappar man kan prova
    haha precis, amningsnapp va ordet jag sökte :P haha
  • Stinis83

    Jag ska amma om det går, det funkade bra med dottern så jag hoppas det funkar bra den här gången också.

    Jag ska göra planerat snitt den här gången pga komplikationerna som uppstod vid förra förlossningen. Jag får helt enkelt inte föda vaginalt igen. Den förlossningen slutade i operation för min del, men återhämtningen efter själva operationen var inte det jobbiga. Skadan jag fick var ganska ordentlig och jag hade en läkningstid på ett år.

    För min del skulle en vaginal förlossning sluta med en operation hur som helst, och då skulle skadan bli ännu värre. I mitt fall. Så jag går direkt på operationen istället (i det här fallet snitt) och har en återhämtning på ca 2 veckor istället för 6 mån av konstanta smärtor och problem. OM snittet går bra så klart, jag är fullt införstådd med att det kan bli komplikationer efter snitt också :)

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)