• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Kalksten
    micksaan skrev 2011-09-03 08:57:15 följande:
    Men du kalksten, jag tror inte det blev
    Någon skada skedd av den brownien. :) är som din sambo säger fördelat på många kakor och att dom varit i ugnen i många grader.
    tack det är ändå skönt o höra från andra också!  o nej jag vet man känner sig lite löjlig, men man blir i första stund upprörd o så...men inser ju själv att det inte borde va någon fara alls. Tänk de i Frankrike som dricker vin till måltidsdryck varje dag.
  • Stinis83

    Kalksten, jag förstår hur du känner, men du behöver inte vara orolig. Alkohol som blivit så varm har det absolut mesta försvunnit av :) Det lilla du fick i dig är så pass lite så det troligen inte passerar över till bebisen :) Hoppas du kan slappna av idag och ha en bra dag!

  • Kalksten
    Stinis83 skrev 2011-09-03 09:06:58 följande:
    Kalksten, jag förstår hur du känner, men du behöver inte vara orolig. Alkohol som blivit så varm har det absolut mesta försvunnit av :) Det lilla du fick i dig är så pass lite så det troligen inte passerar över till bebisen :) Hoppas du kan slappna av idag och ha en bra dag!
    Tack! Fy fasiken va skönt det är att ha er också, Min sambo är väldens bästa o den mest lugnande men ni är i samma sists som jag gravid och ja det känns extra bra att få lugnande från er o det är ju dessutom kul o diskuterea en massa annat. Vi hjälps åt bra vi! =) TACK TJEJER!
  • Kalksten

    FÖRRESTEN HAR NI I TRÅDEN BESTÄMT ER FÖR NAMN ÄN? =)

    Vi har 4 vi gillar, men främst 2.

    Agnes om det blir en tjej, Elise finns också med i tankarna (mitt 3e namn)
    Wille om det blir en kille, Isak är också ett vi gillar

  • enlitenbitkaka

    Kalksten; Förstår att du blev rädd men det är absolut ingen fara! Jag åt rödvinsås i helgen och det är ingen fara för alkoholen försvinner snabbt när den upphettas! Ang namn så är vi klara där...jag bestämmer tjejnamnet och sambon bestämmer killnamnet!


    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • 79anil

    Mina förslag är Ester och Arvid men min sambo är inte riktig med på det men jag ska nog bearbeta honom

  • Kalksten
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-03 09:26:46 följande:
    Kalksten; Förstår att du blev rädd men det är absolut ingen fara! Jag åt rödvinsås i helgen och det är ingen fara för alkoholen försvinner snabbt när den upphettas! Ang namn så är vi klara där...jag bestämmer tjejnamnet och sambon bestämmer killnamnet!
    mmm visst är det så, men så skönt att få höra er gravida säga samma sak som min sambo o som jag  försöker intala mig. Man kan ju inte hålla på o nojja sig för mkt då blir det ju ingen glädje att vänta barn.
    o rödvinssås fick jag i mig nån matsked igår också till nötbiffen jag åt. Skönt att höra fler äter de! För som sagt det kokar ju bort det mesta o det som är kvar är så liiite.
  • Kalksten
    79anil skrev 2011-09-03 09:45:03 följande:
    Mina förslag är Ester och Arvid men min sambo är inte riktig med på det men jag ska nog bearbeta honom
    Jättefina namn!!! hhehe ja de brukar gå att bearbeta ;)
  • Chetti
    Stinis83 skrev 2011-09-03 08:50:40 följande:
    Välkommen Tina, och grattis :) Vad spännande!

    Chetti, är det inte i v 10 (11) som hormonerna börjar gå ner och man har spökveckorna som det pratas om? Du var väl och gjorde ul för en vecka sen och fick se hjärtat slå? Då är risken för MA minimal som jag har förstått det, så oroa dig inte och försök slappna av :) Kram!
    Jo jag var på Ul förra veckan och då såg allt bra ut men oron är alltid där.

    Jag ska på inskrivning på tisdag och då tar de väl HCG test och allt möjligt. Jag som var orolig redan innan är nu ännu mer orolig =(

    Men ska försöka njuta av helgen ändå. Jag ska gå på bio idag med barnen och sedan blir det en tur till BR och McDonalds. Senare ska vi träffa vänner med barn.

    Tack Glad
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)