• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • jempalainen
    camamill skrev 2012-01-05 17:58:27 följande:
    JN: min sambo är också från Chile :), en hel hög med oss med chilenska män hehe!

    Jemps: jo det är ju det, men tror inte det slutgiltiga namnet blir Dora, det är lätt och gulligt nu än så länge :) tack ändå hihi.

    Kurserna börjar nästa måndag, lite små nervös hur de ska gå men ja fixar de nog!

    Skönt att du snart har mannen hos dig! :) så glad för din skull!

    Jo men det är ju de, bara 1,5 mån kvar om hon vill ut lika "tidigt" som första.

    Hur mår du o magen o Greta??!!

    Kram på er

    haha ja det måste vara något med dessa chilenare:) lite roligt sammanträffande!  
    Nä Dora är fint o skönt o ha något just nu så ni kan kalla kulan något!  

    Förstår du är nervös men det kommer gå fint ska du se! Kul o se lite nya människor! klart du fixar det galant, mest jobbigt i början när man inte är van o ta in så mycket information. Tyckte jag när jag pluggade;)

    Tack gullestumpan! Ja nu vill jag verkligen ha hem honom! Tycker jag har varit gräsänka tillräckligt. Samlar ihop alla mina papper så jag bara kan skicka dem när jag får brev från migverket.

    herregud det är ju ingen tid alls! vad spännande! :)

    Jo tack mår helt ok förutom min genomförkylda täppta näsa...flåsar som värsta snusktanten när jag pratar med sambon på telefon..hahaha magen mår bra o igår skrämde hon mig med tre rejäla sparkar i sidan av magen..har inte känt det så mycket förut men tar det som ett gott tecken! Greta är lite ledsen för hon har inte fått något vatten på ett tag så tack för du påminde mig leffe!:):) Hur är det med dig och lilleffe och hela släkten?

    Kram på er allihopa också!         
  • jempalainen
    Marlin16 skrev 2012-01-05 19:00:25 följande:
    Jempa: 24:e mars, första barnet
    Så det är en spännande tid eftersom man ändå vet så lite om vad man gett sig in i. Men jag ser fram emot det så!

    Åh vad spännande, skönt att veta att det kan vara fler än jag som sitter här i slutet på mars o väntar!:) Ja det är spännande o härligt o lite läskigt också!:) Jag hade 24:e mars som mitt första bf innan rul så kanske det är mera runt den tiden hon kommer födas:)Spännande!
  • jempalainen

    Stinis: men vad skönt att du fick gråta ut och vissa människor är ju lite väl osmidiga ibland!! Ärlighet är väl bra men kanske inte det bästa i alla stunder. Däng till han med en kalkon eller något nästa gång;) dumheter!

  • qatteriin

    Jempalainen: Haha, ja jag somnade på soffan bara några minuter efter att jag skrev det där! Men trots trötthet och värk så är jag mycket nöjd med dagen, vi fick gjort mkt mer än jag trodde och nu är det bara spjälsängen och sängkläder (som jag ska sy själv) kvar att fixa!! Och det måste inte ens vara klart när bebisen kommer om jag inte orkar, för vi ska få låna vagga med tillbehör från en kompis... Vad lyxigt det känns!!


  • jempalainen

    Angående sexlust så har jag inte alls haft mycket till lust under graviditeten. I början hade jag faktiskt under en period rena äckelkänslor för min sambo o ville inte ha han i närheten..stackarn! Har varit trött o slut o haft ont så det har inte blivit mycket sex kan jag ju säga. Nu när han är på andra sidan planeten så behöver jag ju inte ens fundera på saken men faktum är att min lust har kommit tillbaka men jag längtar mera till att inte vara gravid o amma...bara vara i min kropp. Nä man känner sig inte så fantastiskt sexig med en kropp som en val, näsan full med snor o täppt så man inte kan andas genom munnen....men när vi hade sex sista tiden så var det skeden som funkade bra...tror min sambo har lite svårt med att se magen och samtidigt ha sex...haha han är lite känslig min sambo!

  • Marlin16

    Jempa, vilket datum går du på nu?
    Ja, eller hur, känns ju som man är sist ut.. "Alla" andra är före.. Men men. Jag roar mig ibland med att gå in o smygläsa lite på typ maj-tråden.. Bara för att få distans till vad man ändå har tagit sig förbi.
    Som tur är mår jag väldigt bra. Inte en illamående dag än. Bitvis foglossning men det är rätt stabilt nu. Köpte för nåra veckor sen nya stövlar, som är så gott som utan klack, men tjock gummisula så dom är mjuka. Och modellen är året-runt-vänlig. Så med dom kan jag gå på stan i timmar utan att klaga. Det är lycka för mig, att kunna gå och stå utan att behöva vila mig.

  • Marlin16

    Jempa, vart är sambon? Vart kommer du från?
    Det värsta är ju inte för mig att klara mig utan sex, jag klarar mig sjukligt bra utan (har alltid gjort..). Men man vill ju finnas där för sambon som är snarare tvärtom, han vill ju ha sex och behöver det.. Stackars honom.

  • jempalainen
    qatteriin skrev 2012-01-05 21:39:09 följande:
    Jempalainen: Haha, ja jag somnade på soffan bara några minuter efter att jag skrev det där! Men trots trötthet och värk så är jag mycket nöjd med dagen, vi fick gjort mkt mer än jag trodde och nu är det bara spjälsängen och sängkläder (som jag ska sy själv) kvar att fixa!! Och det måste inte ens vara klart när bebisen kommer om jag inte orkar, för vi ska få låna vagga med tillbehör från en kompis... Vad lyxigt det känns!!

    hahaha vad skönt! förstår dig verkligen!! här sov man till tio o åkte bara till jobbet en sväng för att lämna papper och posta brev samt handla lite...sen var jag helt slut o skulle kunna sova! tur jag höll mig vaken så kanske jag kan sova på bra tid ikväll istället!

    Vad skönt att ni har fått så mycket gjort och vad mysigt att ha en vagga till bebisen. Åh jag vill också sy egna sängkläder men jag inser min begränsning! till o börja med har jag ingen symaskin! hahah:)

    och jag gillade din kommentar om att du var förvånad över att ni blivit gravid då ni inte är så sexuella av er! hahaha det var väl en himla tur då! Jag kan också leva utan sex mer eller mindre. Min man är inte heller översexuell vilket är skönt. Skulle bli galen om någon skulle behöva ha sex varje dag/kväll. Så vi kompletterar väl varandra ganska bra!:)Skönt iallafall att det där hysteriska göra-barn-sexet är över!    
  • mommytwo

    Är så oaktiv man kan bli i denna tråd, men läser ofta!! Vad hittade ni i ullared? Är det billigare än i vnliga butiker? Till bebis och så tänker jag :). Övrigt, ont överallt varje dag, trött som aldrig förr, hemskt humör, lusten är på noll. Man kan må bättre. Vill bara få detta överstökat. Har ingen erfarenhet av foglossning från förra graviditeten så jag vet inte vad man bör och inte bör göra.


    My Baby K 091031
  • Marlin16

    Hulk3n, usch stackars. Vila och låt dig få det kroppen frågar efter. Jag har haft lite foglossning men vila hjälper. Jag sover med en stor gravidkudde mellan knäna o upp under magen vilken jag inte skulle klara mig utan. Plus mjuka skor, enorm skillnad.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)