• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Mrs Marlin
    LindaHo skrev 2012-03-19 10:53:33 följande:
    Bättre sent än aldrig, med bf på lördag så går jag här och väntar tillsammans med er andra, hur går det för er? Själv väntar jag mitt tredje, inga starka känningar än men en pytte blödning i morse och en jobbig natt boende på toaletten så hoppas jag att det inte dröjer allt för länge till

    Skönt med lite känningar. Tyckte också att jag hade lite känningar i natt. Men det kan också vara önsketänkande, vet inte skillnaden längre. Väntar också mitt tredje. Har aldrig gått över tiden med mina tidigare, det här är ju tortyr..
  • MAMMY 86
    Coriander skrev 2012-03-19 09:40:44 följande:
    Tog ett varmt bad på nästan en timme nu och försöker äta lite..för får jag inte i mig något när jag är så hungrig som jag är nu så blir det inget bra. Sitter här och gungar fram å tillbaka på köksstolen, för det är så oroligt i magen. Enda sättet att undvika skarpa värkar verkar vara att röra på höfterna lite hela tiden. Trycker neråt är dock något enormt! Känns som när man är ordentligt gasig i magen, men inga gaser kommer ut... sorry, det är bästa beskrivningen jag kommer på just nu. Gråter emellanåt för att jag är rädd... rädd för att inte kunna hantera smärtan när riktiga värkar drar igång i aktiv förlossning sedan. Försöker andas iiiin genom näsan och uuuuut genom munnen såsom jag lärt mig att man ska göra. 

    Efter att jag ätit nu ska jag sätta på mig lite kläder, så jag är redo att åka ifall vi behöver dra iväg. Vilken tur att mannen är ledig just idag!!  
    spännande=) snart har du lillan hos dig, tänker på dig och hoppas att det går bra{#emotions_dlg.flower}
  • Nikis

    Jaha. Va inne på förlossningen igår för jag trodde att vattnet kunde ha gått, såklart inte. Det var bara vattniga flytningar :( Precis som med sonen. 
    Imorse gick jag upp vid sju och flytningarna rann ut med benen, väldigt vattnig och stor flytning tänkte jag och drog på mig en blöja, jag har hemma, fixat ifrån jobbet :P Efter en timme fick jag byta för flytningarna va verkligen rikliga. Klockan halv elva hör jag av mig till min vän och säger att nu har jag fått byta blöja fyra gånger och det går ändå igenom. Hon tycker jag är världens korkaste och säger att det är vattnet som gått. Nehe säger jag, jag va på fl igår och det va bara vattniga flytningar och jag har inte hört något splosch... Men visst luktar det lite som sperma? Jag har nog läst det i den här tråden :P

    Ringer fl efter att min kompis ringt mig och snackat mig till rätta. BM i telefonen skrattar åt mig och säger att det är vattnet som gått och att man kan få vattniga flytningar innan vatten går på riktigt. Så nu ska jag in på kontroll :) Inga värkar, men det händer grejer. Jag mår bra :) Fast det rinner, hela tiden..  

  • Evelinas
    Coriander skrev 2012-03-19 09:40:44 följande:
    Tog ett varmt bad på nästan en timme nu och försöker äta lite..för får jag inte i mig något när jag är så hungrig som jag är nu så blir det inget bra. Sitter här och gungar fram å tillbaka på köksstolen, för det är så oroligt i magen. Enda sättet att undvika skarpa värkar verkar vara att röra på höfterna lite hela tiden. Trycker neråt är dock något enormt! Känns som när man är ordentligt gasig i magen, men inga gaser kommer ut... sorry, det är bästa beskrivningen jag kommer på just nu. Gråter emellanåt för att jag är rädd... rädd för att inte kunna hantera smärtan när riktiga värkar drar igång i aktiv förlossning sedan. Försöker andas iiiin genom näsan och uuuuut genom munnen såsom jag lärt mig att man ska göra.
    Efter att jag ätit nu ska jag sätta på mig lite kläder, så jag är redo att åka ifall vi behöver dra iväg. Vilken tur att mannen är ledig just idag!! 
    Gumman!! De kommer gå så bra så! O tänk, snart får du träffa din bebis!
    Dragongirl skrev 2012-03-19 10:37:14 följande:
    Hemma igen efter kontroll på FL! Det var utan tvekan vattnet som hade gått och det fortsätter att sippra ut! Så nu är det nära! :) Bara att försöka vila o äta nu o invänta kraftigare värkar!

    Kram kram
    Åh, vad spännande!! Lycka till nu!
      
    Mrs Marlin skrev 2012-03-19 11:03:54 följande:
    Det var ju länge sedan det var några magbilder i trådarna, bidrar med min. Alla har ju möjlighet att lägga in fina bilder på sina bebisar. Min mage går ju in i v42 i morgon, Denna bild är tagen igår.

    Fina magen! Snart ett minne blott Solig
    Nikis skrev 2012-03-19 11:36:06 följande:
    Jaha. Va inne på förlossningen igår för jag trodde att vattnet kunde ha gått, såklart inte. Det var bara vattniga flytningar :( Precis som med sonen. 
    Imorse gick jag upp vid sju och flytningarna rann ut med benen, väldigt vattnig och stor flytning tänkte jag och drog på mig en blöja, jag har hemma, fixat ifrån jobbet :P Efter en timme fick jag byta för flytningarna va verkligen rikliga. Klockan halv elva hör jag av mig till min vän och säger att nu har jag fått byta blöja fyra gånger och det går ändå igenom. Hon tycker jag är världens korkaste och säger att det är vattnet som gått. Nehe säger jag, jag va på fl igår och det va bara vattniga flytningar och jag har inte hört något splosch... Men visst luktar det lite som sperma? Jag har nog läst det i den här tråden :P

    Ringer fl efter att min kompis ringt mig och snackat mig till rätta. BM i telefonen skrattar åt mig och säger att det är vattnet som gått och att man kan få vattniga flytningar innan vatten går på riktigt. Så nu ska jag in på kontroll :) Inga värkar, men det händer grejer. Jag mår bra :) Fast det rinner, hela tiden..  
    Haha, du e så rolig!! Hoppas värkarna drar igång nu då!   
  • LindaHo
    Nikis skrev 2012-03-19 11:36:06 följande:
    Jaha. Va inne på förlossningen igår för jag trodde att vattnet kunde ha gått, såklart inte. Det var bara vattniga flytningar :( Precis som med sonen.  Imorse gick jag upp vid sju och flytningarna rann ut med benen, väldigt vattnig och stor flytning tänkte jag och drog på mig en blöja, jag har hemma, fixat ifrån jobbet :P Efter en timme fick jag byta för flytningarna va verkligen rikliga. Klockan halv elva hör jag av mig till min vän och säger att nu har jag fått byta blöja fyra gånger och det går ändå igenom. Hon tycker jag är världens korkaste och säger att det är vattnet som gått. Nehe säger jag, jag va på fl igår och det va bara vattniga flytningar och jag har inte hört något splosch... Men visst luktar det lite som sperma? Jag har nog läst det i den här tråden :P Ringer fl efter att min kompis ringt mig och snackat mig till rätta. BM i telefonen skrattar åt mig och säger att det är vattnet som gått och att man kan få vattniga flytningar innan vatten går på riktigt. Så nu ska jag in på kontroll :) Inga värkar, men det händer grejer. Jag mår bra :) Fast det rinner, hela tiden..  

    Lycka till, hoppas det är vattnet på riktigt nu och att du snart har din lill hos dig!
  • MAMMY 86
    Nikis skrev 2012-03-19 11:36:06 följande:
    Jaha. Va inne på förlossningen igår för jag trodde att vattnet kunde ha gått, såklart inte. Det var bara vattniga flytningar :( Precis som med sonen. 
    Imorse gick jag upp vid sju och flytningarna rann ut med benen, väldigt vattnig och stor flytning tänkte jag och drog på mig en blöja, jag har hemma, fixat ifrån jobbet :P Efter en timme fick jag byta för flytningarna va verkligen rikliga. Klockan halv elva hör jag av mig till min vän och säger att nu har jag fått byta blöja fyra gånger och det går ändå igenom. Hon tycker jag är världens korkaste och säger att det är vattnet som gått. Nehe säger jag, jag va på fl igår och det va bara vattniga flytningar och jag har inte hört något splosch... Men visst luktar det lite som sperma? Jag har nog läst det i den här tråden :P

    Ringer fl efter att min kompis ringt mig och snackat mig till rätta. BM i telefonen skrattar åt mig och säger att det är vattnet som gått och att man kan få vattniga flytningar innan vatten går på riktigt. Så nu ska jag in på kontroll :) Inga värkar, men det händer grejer. Jag mår bra :) Fast det rinner, hela tiden..  
    Hoppas att det är vattnet, skulle bli förvånad om det va något annat hihi =) 

    Lycka till vännen :)
  • Kalksten
    Nikis skrev 2012-03-19 11:36:06 följande:
    Jaha. Va inne på förlossningen igår för jag trodde att vattnet kunde ha gått, såklart inte. Det var bara vattniga flytningar :( Precis som med sonen. 
    Imorse gick jag upp vid sju och flytningarna rann ut med benen, väldigt vattnig och stor flytning tänkte jag och drog på mig en blöja, jag har hemma, fixat ifrån jobbet :P Efter en timme fick jag byta för flytningarna va verkligen rikliga. Klockan halv elva hör jag av mig till min vän och säger att nu har jag fått byta blöja fyra gånger och det går ändå igenom. Hon tycker jag är världens korkaste och säger att det är vattnet som gått. Nehe säger jag, jag va på fl igår och det va bara vattniga flytningar och jag har inte hört något splosch... Men visst luktar det lite som sperma? Jag har nog läst det i den här tråden :P

    Ringer fl efter att min kompis ringt mig och snackat mig till rätta. BM i telefonen skrattar åt mig och säger att det är vattnet som gått och att man kan få vattniga flytningar innan vatten går på riktigt. Så nu ska jag in på kontroll :) Inga värkar, men det händer grejer. Jag mår bra :) Fast det rinner, hela tiden..  
    hahah vad du e rolig!!!

    Men fasiken vad härligt det händer grejjer!!!
    Lycka till!!
  • Kalksten
    StugFrugan89 skrev 2012-03-19 09:09:11 följande:
    I morse kl 02:49 kom en 3915 gram tung och 53cm lång grabb ut till oss!! Han e så fin och ska heta Manfred. är så lycklig!!!! <3 nu längtar jag bara hem till storasyster
    Åhhh Grattis vad härligt!!!
    Coriander skrev 2012-03-19 09:40:44 följande:
    Tog ett varmt bad på nästan en timme nu och försöker äta lite..för får jag inte i mig något när jag är så hungrig som jag är nu så blir det inget bra. Sitter här och gungar fram å tillbaka på köksstolen, för det är så oroligt i magen. Enda sättet att undvika skarpa värkar verkar vara att röra på höfterna lite hela tiden. Trycker neråt är dock något enormt! Känns som när man är ordentligt gasig i magen, men inga gaser kommer ut... sorry, det är bästa beskrivningen jag kommer på just nu. Gråter emellanåt för att jag är rädd... rädd för att inte kunna hantera smärtan när riktiga värkar drar igång i aktiv förlossning sedan. Försöker andas iiiin genom näsan och uuuuut genom munnen såsom jag lärt mig att man ska göra. 

    Efter att jag ätit nu ska jag sätta på mig lite kläder, så jag är redo att åka ifall vi behöver dra iväg. Vilken tur att mannen är ledig just idag!!  
    wohooo här verkar det också vara bebis på G!!! Lycka till!!
    ja men vilken tur han e ledig =)
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)