• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Yinmia
    jempalainen skrev 2012-03-19 06:34:20 följande:
    Nu har jag funderat lite och ni kloka underbara kvinnor som har lite förstånd och tankar är bara välkomna att bolla lite med mig! En stor bamsekram till er alla och heja er som är igång med värkar, grattis om någon fått barn och styrkekram till er andra som kämpar och har det tufft!

    HjärtaHjärtaHjärta       
    Jag är nästan i samma läge och det är såå svårt att veta vad som är bäst. Jag är ju som sagt inte heller i mitt bästa skick och idag ringde min sambo spec.mödravården för att höra lite mer om kriterierna för igångsättning. Det hela slutade med att vi har en läkartid imorgon "för diskussion". Usch jag tycker verkligen att det är så svårt att prata om sånt här och precis som du är inne på så vet man ju inte vad som är bäst igångsättning för psyket eller att det startar av sig själv.
  • Kalksten

    Har fortf mkt värk över magen men framförallt ovanför blygdbenet, vaknade i natt med intensiv värk där som ett band, de kom dock bara 2 inom 10 min, höll i sig ca 30sek. Har aldrig tidigare känt sån smärta där...
    Innan jag gick o la mig igår kom det en lång strimma ljusrosa/ljusbrunt slem. men inget mer sedan dess!

    Känns iaf som att det händer grejjer sen förstår ju jag att det kan ännu dröja en vecka eller kanske mer men det hoppas jag inte!

  • Yinmia
    StugFrugan89 skrev 2012-03-19 09:09:11 följande:
    I morse kl 02:49 kom en 3915 gram tung och 53cm lång grabb ut till oss!! Han e så fin och ska heta Manfred. är så lycklig!!!! <3 nu längtar jag bara hem till storasyster

    Stort grattis!!!Baby{#emotions_dlg.flower}
  • Yinmia

    Kul att höra att så många är på G! Jag hade som vanligt förvärkar fram till kl 02 inatt sedan så låg jag och svettades massor till kl 07 imorse?? Jaja är så trött på alla falsk alarm. Jag har iaf varit iväg till affären med rejäla sammandragningar och bakat muffins med dottern :o) Känner att jag har lyckats fördriva en halvdag till.....nu gäller det bara att hitta på något med resten av dagen också.

  • Marlin16

    Lycka till Nikis!!

    Kalksten, vad drygt med alla förvärkar som ändå inte tycks vara starten... Men rätt vad det är så kommer det igång på riktigt!!

  • Kalksten
    Marlin16 skrev 2012-03-19 12:44:59 följande:
    Lycka till Nikis!!

    Kalksten, vad drygt med alla förvärkar som ändå inte tycks vara starten... Men rätt vad det är så kommer det igång på riktigt!!
    ja men precis...för eller senare...inom 3v hahha de e så man får tänka!! Men de e fasiken inte lätt nej!!!
  • Marlin16

    Håller med, att se tre veckor som det sista rimliga målet är helt sjukt! Nej, BF är bra, längre är ju jobbigt, men vad har man för val...

  • anna012

    Jempa - stort lycka till idag!!

    Niki - min bf buddy tänkte nyss skriva att wow denna veckan är vi beräknade på torsdag och så såg jag att ditt vatten nog gått! Hela tiden sagt att du ska hinna först ju ! Stort lycka till och du får hålla oss underrättade om hur det går.

    Är hos bm nu för ytterligare kontroll av mina svängande värden..
    Blir så avis nu när alla får har fått eller värkar vara på g här i tråden!!
    Men lycka till med er och grattis ni som fått era små.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)