• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Niiicole

    Jaha och nu har jag tagit en dusch och nu har jag bara mensvärk/ryggvärk och pyttelite ont ibland :( ska det bara försvinna nu då :( fy vad tråkigt...

  • Coriander

    Nu är jag så rasande... som en ilsken bi! Skrikandes

    Vad händer precis innan jag ska ta och börja städa? Jo, mannen min ringer och säger att de som ska ha bilen står utanför vårt hus och att jag får ta hand om affären. Alltså jag som tycker om att göra allt enligt lagen och han vet hur viktigt det är för mig att alltid kunna följa lagen till punkt och prick. Min man har ju inte lämnat någon fullmakt åt mig, vilket gör att om affären sluts av mig, så blir den per automatik olaglig.. eller åtminstone ogiltig. Jag hade med andra ord inte någon laglig rätt som helst att sälja bilen egentligen.. även fast min man muntligen bett mig göra det.

    Han säger åt mig att bara ta nycklarna, papperna och se till att få allt underskrivet och pengarna i handen.

    Ja, jag gör ju som han säger, då jag inser att jag nog skulle vara orimlig med mitt lagtänkande om jag inte nu gör detta. Enligt mannen är det ju en slam dunk, då han redan skrivit under alla papper. Jag går ut, räcker över papper för att få deras uppgifter där och sen överlåter jag nycklar mot pengar. Fine. Jag har ju då missat helt att kolla där vid skrivandet vad det är för person som köper bilen... alltså gör inget ID-koll, som jag nu efterhand fattar att jag borde ha gjort. Så med pengarna i handen och papperna underskrivna ser jag sedan att köparen troligtvis inte skrivit sitt namn i papperna. Är rätt säker på att det var killar som köpte bilen, men i papperna står namn på en kvinna. Kontrollerade uppgifterna jag fått muntligen från köparna gentemot kvinnan på papper och jo, i samma adress bor det personer med dessa namn.

    Åh... jag hatar bara hela situationen! Hatar att bråka med min man om det hela och hatar att agera på ett sätt som jag vet inte är by textbook. Min man ska komma hem om ett par timmar, tror jag, och då får vi se vad han säger. Jag har ingen tidigare expertis på att sälja någon bil.. visst har jag hört om att kontrollera leg osv. men just i den stunden när jag huxflux ska sälja någon annans bil så kändes det inte så bra... liksom hur ska jag komma å kräva se på leg när jag inte själv ens har fullmakt?

    Jag som ville bara städa å göra hemmet iordning för att de skulle kunna göra affären i eftermiddag. Hur blir det alltid så jäkla fel? Känner mig jättestressad och orolig nu. Vill bara gräva mig ner i sängen och aldrig mer komma upp.

  • Mini 83

    Coriander: stackare så tokigt allt kan bli.. Allt är säkert helt ok eller som de ska men ja hade också blivit tokarg om ja helt plötsligt kastas in i en affär bara sådär även om de rörde sig om min mans bil.

    Någon som gjort hinnsvepning här i tråden, kanske någon som redan fått barn? Vad gav de för effekt? Kan man köra färdknäppen efteråt? ALLT för att vräka bebis!

  • MAMMY 86
    Mini 83 skrev 2012-03-20 11:46:40 följande:
    Coriander: stackare så tokigt allt kan bli.. Allt är säkert helt ok eller som de ska men ja hade också blivit tokarg om ja helt plötsligt kastas in i en affär bara sådär även om de rörde sig om min mans bil.

    Någon som gjort hinnsvepning här i tråden, kanske någon som redan fått barn? Vad gav de för effekt? Kan man köra färdknäppen efteråt? ALLT för att vräka bebis!
    yes 2 gånger och det hjälpte inget, kände inget alls efter hinnsvepningen 
    bebisen kom 5 dagar efter den andra hinnsvepningen,
     
  • qatteriin
    jempalainen skrev 2012-03-19 22:03:41 följande:
    Qattriin: jag förstår det! jag har känt samma men nu har jag träffat en hel del på fl och det har känts bra med alla, bara personerna i tele vxl som kan vara lite halvotrevliga men de ska ju inte vara med o föda! Tror att de kanske väljer bm med omsorg när man ska sätta igång det o har en depression i botten. Kan tänka mig det, att de inte vill spä på stress och sånt. men vette sjutton. Det kommer bli bra känns det som! Vad skönt att du hade sån bra personal runt dig och kunde fokusera på att föda istället:)

    Ja jag blir alldeles lycklig och varm i hjärtat, små skoltjejer som sitter o fnittrar och busar. haha ja de lär ju skrika efter flera! hha Vad bra att du kan uppdatera, då får du hedersuppdraget att göra det;) 

    ååh vad härligt att dina föräldrar är i gbg nu! Vad fint att de får se honom när han är så pass nykläckt och de kommer ju vara helt lyriska:) är det första barnbarnet eller visst hade din syrra barn? men ditt första!

    ja varför är sverige så stort?? typiskt! men vi kan nog lösa det på nåt sätt! får väl åka på kryssning till finland  o hyra hela viking line:) vore roligt!

    stor kram på dig sötnos o hoppas du får sova lite också o inte bara agera mjölkko!:) Jag får njuta av sista nätterna utan läckande bröst och amningshormoner o bebis som får upp ens puls i hundranittio för man oroar sig att det är ngt fel! Hett bad, dricka vatten och sen en attarax så tror jag att jag sover. :) Syrran var lite orolig att jag kanske skulle börja föda och så hade jag tagit en attarax!! haha hon är rolig, fött tre barn och tror att man kan sova sig igenom ett värkarbete när man ska föda första barnet. Måste tipsa förlossningen om det nya supervärkmedlet som gör att man vaknar o har fött barn...attarax!! att de inte tänkt på det! haha knasfia! :) 

    Kram kram kram         

    Visst är det skönt när man träffat en del av förlossningspersonalen och känner förtroende för dem! Jag håller tummarna för att du får precis sån personal som du behöver! Åååh snart är det torsdag!!!

    Axel är mina föräldrars andra barnbarn så de börjar få lite rutin! Mamma kom i morse och fick följa med på återbesöket på sjukhuset (där allt såg perfekt ut!) och nu är hon och handlar och ska laga lunch till oss... Lyx!!

    Kryssning med Viking Line låter perfekt, jag har aldrif varit på nån sån!! Hehe jag fick sova i natt och knodden sov i sin säng mellan amningarna, så skönt! Hoppas ataraxen gjorde sitt jobb, men vad rolig din syrra är, vad hade det gjort om förlossningsrum startat då? Du kke hade sovit fram till det var dags att krysta, låter lagom tycker jag!
  • Nikis
    Mrs Marlin skrev 2012-03-20 09:44:35 följande:
    Lycka till imorgon! Det kommer att gå jättebra! Ut och gå så kanske du kan få fart på lite värkar. Det är min plan idag. Jag ska försöka ta flera korta promenader.
    Nu har jag vart iväg och storhandlat med min mamma. :P Får se om det kanske börjar med några värkar snart då ;) Hoppas på det.
    Fyy att vara i v 42. Hoppas att ditt startar snart. Gick du över med dina 2? andra oxå?  
  • Kalksten

    Hinner inte läsa allt nu tjejer, får bli ikväll för jag känner jag måste göra klart de 2 sista uppgifterna i min kurs så jag äntligen kan få mitt examensbevis!! o detta vill jag hinna innan lillprinsen tittar ut! =)

    Grattis Dragongirl!!!

    Här kommer slemproppen för fullt, det började lite i förgår kväll, blev mer klumpigt io med ljusbrunt inslag igår, idag sjukt mkt kommer bara mer o mer när jag torkar både ljusbruna sega klumpar (som snor, ser skit äckligt ut!) och sen mer segt ljusrosa! Så den lossar verkligen wiiihooo, ett litet steg närmre förlossning!!!

    Ha en fin dag!!
    Kramar

  • anna012

    Sådär nu har jag fått lite mer klarhet i vad som händer här på sjukhuset!
    Jag har havandeskapsförgiftning.
    Men är inte alls mogen för att bli igång satt.
    Ska fortsätta vara inlagd så de kan kolla mina värden hela tiden och om det inte blir akut värre eller börjar av sig själv så har vi samtal på fredag och permission i helgen för att komma tillbaka och bli igångsatt nästa vecka.

  • Chetti

    Har försökt skumma igenom härinne! Nu är ni inte många kvar härinne och bebisarna bör ploppa ut nu snart!

    Mina råd inför förlossningen är att stå upp under värkarbetet, gärna hängandes på något t.ex. sängen, det hjälper bebisen neråt. Andas djupt och koncentrerat under värkarna. Tänk att smärtan snart är över, för varje värk är du närmare målet.

    Jempavännen:  Jag trodde du skulle föda långt före mig, som det kan bli Skrattande
    Men om jag förstått det rätt så ska du få igångsättning i veckan?? Hoppas allt går bra och jag hejjar på dig och bebisen. Vi ses i andra tråden SoligHjärta 


    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)