• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Kalksten
    Chetti skrev 2012-03-20 12:37:51 följande:
    Har försökt skumma igenom härinne! Nu är ni inte många kvar härinne och bebisarna bör ploppa ut nu snart!

    Mina råd inför förlossningen är att stå upp under värkarbetet, gärna hängandes på något t.ex. sängen, det hjälper bebisen neråt. Andas djupt och koncentrerat under värkarna. Tänk att smärtan snart är över, för varje värk är du närmare målet.

    Jempavännen:  Jag trodde du skulle föda långt före mig, som det kan bli Skrattande
    Men om jag förstått det rätt så ska du få igångsättning i veckan?? Hoppas allt går bra och jag hejjar på dig och bebisen. Vi ses i andra tråden SoligHjärta 
    Tack för de bra tipsen kära du!! Det är så jag tänkt mig att jag vill genomföra det hela så det låter ju bra du också rekommenderar det! =)
    hur mår er lille prins?
  • Chetti
    Kalksten skrev 2012-03-20 12:45:20 följande:
    Tack för de bra tipsen kära du!! Det är så jag tänkt mig att jag vill genomföra det hela så det låter ju bra du också rekommenderar det! =)
    hur mår er lille prins?

    Min lille prins mår bra nu Solig 

    Jag saknar honom när han sover, vill bara sitta hela dagen och snusa på honom Glad

    Jag skulle också rekommendera att inte ta EDA och bara använda lustgas men när smärtan är långvarig och jobbig så är det svårt att inta vilja ha.

    Lycka till {#emotions_dlg.flower}     
    blääääääääääää
  • Mrs Marlin
    Nikis skrev 2012-03-20 12:09:23 följande:
    Nu har jag vart iväg och storhandlat med min mamma. :P Får se om det kanske börjar med några värkar snart då ;) Hoppas på det.
    Fyy att vara i v 42. Hoppas att ditt startar snart. Gick du över med dina 2? andra oxå?  

    Nej, har inte gått över med de andra två. Den första kom två veckor för tidigt och nr 2 kom på BF.

    Jag tror inte det är lång tid kvar nu innnan jag får riktiga värkar. Det trycker på allt mer och har mer och mer ont i magen. En bit av slemproppen kom just. Tror dock att den kommit lite nu och då tidgare också, men att det mer sett ut som flytningar.

    Hoppas att du får värkar nu då, det vore ju toppen om det kom igång av sig själv. Men det kommer ju gå smidigt hur som helst.

    Snart har vi våra bebisar!        
  • StugFrugan89

     



    här är lille Manfred som kom den 19 mars 02.49 :D

    storasyster tog allt med ro än så länge :D vill pussas och mest nyfiken <3
     
  • Nikis
    anna012 skrev 2012-03-20 12:34:19 följande:
    Sådär nu har jag fått lite mer klarhet i vad som händer här på sjukhuset!
    Jag har havandeskapsförgiftning.
    Men är inte alls mogen för att bli igång satt.
    Ska fortsätta vara inlagd så de kan kolla mina värden hela tiden och om det inte blir akut värre eller börjar av sig själv så har vi samtal på fredag och permission i helgen för att komma tillbaka och bli igångsatt nästa vecka.
    Bra att du fått svar nu!! Men gud tänk om inte jag heller är mogen för igångsättning imorgon, hur gör dom då? :O
    Hoppas att din lill bebis vill komma ut snart, helst på samma dag som min bebis ;) hehe
    Nästa vecka skulle jag tycka va låång tid att vänta till, speciellt när man mår dåligt. Kram till dig!! 
  • Nikis
    Chetti skrev 2012-03-20 12:37:51 följande:
    Har försökt skumma igenom härinne! Nu är ni inte många kvar härinne och bebisarna bör ploppa ut nu snart!

    Mina råd inför förlossningen är att stå upp under värkarbetet, gärna hängandes på något t.ex. sängen, det hjälper bebisen neråt. Andas djupt och koncentrerat under värkarna. Tänk att smärtan snart är över, för varje värk är du närmare målet.

    Jempavännen:  Jag trodde du skulle föda långt före mig, som det kan bli Skrattande
    Men om jag förstått det rätt så ska du få igångsättning i veckan?? Hoppas allt går bra och jag hejjar på dig och bebisen. Vi ses i andra tråden SoligHjärta 
    Chetti, har säkert missat, men har ni valt namn till killen? :) 
  • anna012

    Niki - du är nog mogen ditt vatten har ju gått av sig själv och så. Jag har ju inga tecken alls på att det är på g.. Gjorde ju ont mellan benen på mig bara de undersökte mig så hur ska jag klara av att få ut ett barn där?! Känns ju som att hela lilla jag kommer å spricka :-S..
    Tycker faktiskt det är ganska skönt att få några dagar på mig å ta in att den ska komma ut nästa vecka !
    Får vila upp mig och sen så får vi se vad som sägs innan helgen om igångsättning nästa vecka.

  • StugFrugan89

    Om ni har lite värkar på ingång; koka lite vatten med kryddnejlikor och kanelstång. Låt det dra 10 min. Tyckte det hjälpte mina värkar att dra igång på riktigt.kan ju åtminstone pröva.

  • handwritten
    anna012 skrev 2012-03-20 14:34:44 följande:
    Niki - du är nog mogen ditt vatten har ju gått av sig själv och så. Jag har ju inga tecken alls på att det är på g.. Gjorde ju ont mellan benen på mig bara de undersökte mig så hur ska jag klara av att få ut ett barn där?! Känns ju som att hela lilla jag kommer å spricka :-S..
    Tycker faktiskt det är ganska skönt att få några dagar på mig å ta in att den ska komma ut nästa vecka !
    Får vila upp mig och sen så får vi se vad som sägs innan helgen om igångsättning nästa vecka.

    Ska bara säga att jag blev igångsatt och jag var inte alls mogen.. och det gick alldeles utmärkt Väldigt långdraget första dagen eftersom man skulle få tappen att mjukna och mogna, och sjävla förlossningen satte inte fart förrän dagen efter, men när det väl satt igång så gick allt i rasande fart
    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)