• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Kalksten
    Chetti skrev 2012-03-20 12:51:03 följande:
    Min lille prins mår bra nu Solig 

    Jag saknar honom när han sover, vill bara sitta hela dagen och snusa på honom Glad

    Jag skulle också rekommendera att inte ta EDA och bara använda lustgas men när smärtan är långvarig och jobbig så är det svårt att inta vilja ha.

    Lycka till {#emotions_dlg.flower}     
    Skönt att höra! =)
    hihi åhh ja det kan jag tänka mif!

    aha ok...mm har verkligen velat fram o tillbaka med EDA....
  • Kalksten
    StugFrugan89 skrev 2012-03-20 13:58:50 följande:

     


     


    här är lille Manfred som kom den 19 mars 02.49 :D

    storasyster tog allt med ro än så länge :D vill pussas och mest nyfiken <3
    nej men så söt o fin han är!!!
  • Chetti
    Nikis skrev 2012-03-20 14:22:07 följande:
    Chetti, har säkert missat, men har ni valt namn till killen? :) 

    Ja, haha till slut SkrattandeSamuel Eguono Johnson Hjärta

    Eguono betyder kärlek på min mans stamspråk   
    blääääääääääää
  • Chetti
    SkrattandeStugFrugan89 skrev 2012-03-20 13:58:50 följande:

     



    här är lille Manfred som kom den 19 mars 02.49 :D

    storasyster tog allt med ro än så länge :D vill pussas och mest nyfiken <3
     
    Grattis till er fina kille
    blääääääääääää
  • Nikis
    Mrs Marlin skrev 2012-03-20 13:10:44 följande:
    Nej, har inte gått över med de andra två. Den första kom två veckor för tidigt och nr 2 kom på BF.

    Jag tror inte det är lång tid kvar nu innnan jag får riktiga värkar. Det trycker på allt mer och har mer och mer ont i magen. En bit av slemproppen kom just. Tror dock att den kommit lite nu och då tidgare också, men att det mer sett ut som flytningar.

    Hoppas att du får värkar nu då, det vore ju toppen om det kom igång av sig själv. Men det kommer ju gå smidigt hur som helst.

    Snart har vi våra bebisar!        
    Jag är så orolig att det ska ta så lång tid om man blir igångsatt och själva grejen att veta om att nu kommer det göra ont är ju jobbig. 

    Hoppas att din lilla tjej kommer snart. :) Men nu längtar jag bara tills jag får komma hem igen, med bebis och va med min Loke.  
  • Nikis
    handwritten skrev 2012-03-20 14:56:10 följande:
    Ska bara säga att jag blev igångsatt och jag var inte alls mogen.. och det gick alldeles utmärkt Väldigt långdraget första dagen eftersom man skulle få tappen att mjukna och mogna, och sjävla förlossningen satte inte fart förrän dagen efter, men när det väl satt igång så gick allt i rasande fart
    Ååh fy det tog sån tid alltså? Det är det jag är lite orolig, ville att det skulle gå snabbare denna gången än med sonen. :P Vad använde de för metod? Gelé eller? Hur tyckte du de va att bli igångsatt? Hur lång tid tog de innan du fick känningar?
  • Nikis
    Chetti skrev 2012-03-20 17:38:45 följande:
    Ja, haha till slut Skrattande

    Samuel Eguono Johnson Hjärta

    Eguono betyder kärlek på min mans stamspråk   
    Åååh så fint :) Samuel, jag älskar det namnet :)
  • Nikis

    Nu har jag lämnat sonen hos mormor. Jag visste inte att jag skulle reagera såhär. Fan vad jobbigt det var, jag är så ledsen och har en klump i halsen. Jag vet att han har det bra hos mormor, han älskar sin mormor, men jag vill ha min pojke här med mig, busa och pussas och kramas.

    Nästa gång vi ses så är han inte ensambarn längre, det är så jobbigt att veta det tycker jag. Ska han dela våran uppmärksamhet med en liten bebis nu. Ååh när jag tittar på honom så blir jag så ledsen. Min lilla lilla pojke. Gud va jobbigt det känns. :'( 

  • Marlin16

    Nikis, vännen. Det kommer gå jättebra även om det känns tufft nu. Det blir ju oxå en kompis till honom som kommer, och du kommer snart få rutiner som gör att båda får din uppmärksamhet och är nöjda med det.
    Hoppas nu allt går bra för dig!!! Kram

  • Yinmia
    Nikis skrev 2012-03-20 17:48:43 följande:
    Nu har jag lämnat sonen hos mormor. Jag visste inte att jag skulle reagera såhär. Fan vad jobbigt det var, jag är så ledsen och har en klump i halsen. Jag vet att han har det bra hos mormor, han älskar sin mormor, men jag vill ha min pojke här med mig, busa och pussas och kramas.

    Nästa gång vi ses så är han inte ensambarn längre, det är så jobbigt att veta det tycker jag. Ska han dela våran uppmärksamhet med en liten bebis nu. Ååh när jag tittar på honom så blir jag så ledsen. Min lilla lilla pojke. Gud va jobbigt det känns. :'( 

    Jag lämnade iväg dottern för några dagar sedan på ett falskalarm och jag kunde inte heller hålla tårarna borta :o) Det är känsligt att lämna bort det bästa man har när man vet att man står framför något stort.
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)