• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • jempalainen
    Linda7601 skrev 2012-03-21 13:37:48 följande:
    Jag har blivit igångsatt två gånget...Ballong och sen dropp båda gångerna...Helt okej men man märker att värkarna ökar då man rör sig och går...Barnet trycker på ner då:)  Helt ok bli igångsatt för er ser som undrar:)

    Tack för att du skriver det, ja rörelse är väl bra när man är i den aktiva fasen oavsett om man blir igångsatt eller föder på naturlig väg? Skönt att det var helt ok. Jag har ju inget att jämföra med så det är nog kanske både bra och dåligt.
    Marlin16 skrev 2012-03-21 14:12:40 följande:
    Nu har jag legat en halvtimma i badet. Tända ljus, lugn musik och bara avslappnat mys
    Men jag tänkte på en sak, min puls går upp rätt rejält av värmen, är det någon fara för bebisen att det blir så??
    Det låter jätteskönt och härligt marlin! :) underbart. Jag tror inte det är någon fara om det är en kortare stund, den går ju upp när man går och rör sig också. Om det inte är så att du har högt blodtryck etc. Men tror inte det är någon fara hjärtat! du får ta en kalldusch annars;) kram
  • Kalksten

    Stort lycka till Anna!

    Jempa vad skönt du känner så o de va ju bara en dag o du vet liksom att på fredag har ni henne hos er, helt fantastiskt! stoet lycka till!

  • Evelinas

    Hej alla fina flickor!!

    Jag lägger ner hoppet om igångsättning. Läkarn jag träffa igår sa att nån igångsättning blir det inte tal om men jag får komma med jämna mellanrum och få livmodertappsmassage och hinsvepning. Hade inte ett jota o sätta emot... Var så himla ledsen igår. Men hon gjorde i alla fall tappmassage och lite hade väl hänt sen förra gången i alla fall, tappen var nu 1,5 cm och hon fick in ett finger, satan vad det gjorde ont!!!

    Idag har jag träffat min fina vän som fick bebis för 1 månad sen. Han var såååå söt! Men sov mest hela tiden, vaknade typ 2 minuter, tittade på mig, fick nappen och somnade om, sötingen!

    En positiv sak är att en liten liten bit av slemproppen gick nyss. Kan inte ha vart nå annat. Riktigt geleigt och äckligt Tungan ute Så bara hoppas det lossnar mer nu, fast det kan ju ändå dröja 2 veckor till men men, nåt som händer i alla fall.

    Kram på er!!        

  • J N
    Jempa: Grattis till din karl idag! :)
    Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Danilo 2012♥
  • jempalainen
    Kalksten skrev 2012-03-21 16:59:13 följande:
    Stort lycka till Anna!

    Jempa vad skönt du känner så o de va ju bara en dag o du vet liksom att på fredag har ni henne hos er, helt fantastiskt! stoet lycka till!

    Tack Kalksten!:) Ja det känns ok faktiskt och jag hoppas det mognar till sig ordentligt nu så det går smidigt och inte tar ett dygn bara för tappen att mogna. Jag tror hon kommer på lördag men vi får se när fröken dyker upp!:)

    hur går det för dig stumpan? kram!
    Evelinas skrev 2012-03-21 18:12:01 följande:
    Hej alla fina flickor!!

    Jag lägger ner hoppet om igångsättning. Läkarn jag träffa igår sa att nån igångsättning blir det inte tal om men jag får komma med jämna mellanrum och få livmodertappsmassage och hinsvepning. Hade inte ett jota o sätta emot... Var så himla ledsen igår. Men hon gjorde i alla fall tappmassage och lite hade väl hänt sen förra gången i alla fall, tappen var nu 1,5 cm och hon fick in ett finger, satan vad det gjorde ont!!!

    Idag har jag träffat min fina vän som fick bebis för 1 månad sen. Han var såååå söt! Men sov mest hela tiden, vaknade typ 2 minuter, tittade på mig, fick nappen och somnade om, sötingen!

    En positiv sak är att en liten liten bit av slemproppen gick nyss. Kan inte ha vart nå annat. Riktigt geleigt och äckligt Tungan ute Så bara hoppas det lossnar mer nu, fast det kan ju ändå dröja 2 veckor till men men, nåt som händer i alla fall.

    Kram på er!!        
    Näää vilken otur du har! Jag förstår inte hur det kan vara så olika! Det var väl bra att de erbjuder tappmassage och hinnsvepning iallafall men förstår att du blev ledsen. Hur känns det nu då? Men då har det ju hänt mycket med tappen iallafall om du var öppen och den bara är en o en halv cm. uj det låter inte skönt att få ett finger intryckt i tappen.Rynkar på näsan Men bra att det gett effekt o att slemproppen har börjat komma ordentligt! :) Jag hoppas du orkar med och att de lyssnar på dig om du inte står ut mera hjärtat! heja dig!

    åh vad mysigt att gosa med liten bebis! lillhjärtat, tänk att de sover så mycket ibörjan! :)

    Stor kram på dig evelinas och jag hoppas verkligen att det sätter igång jättejättesnart för dig! Hjärta
    J N skrev 2012-03-21 19:29:19 följande:
    Jempa: Grattis till din karl idag! :)

         TACK J N!:) Nu har precis hela sällskapet lämnat lägenheten efter lite kalasande! :) Grattis till din svärmor o makens kusin och grattis till honom imorgon om jag glömmer det!:) gullig du är som kom ihåg det!

    Stor kram!  
     
  • mommymaria

    Idag har jag BF o inte har det börjat komma igång.. =/
    I natt hade jag iaf sammandragningar, de kraftigaste under den här graviditeten..
    Så vad har jag gjort idag... jo, dammsugit hela lgh:en,tvättat alla golv utom hallen
    och sovrummet, varit o handlat,åkt iväg o köpt blöjor till dotra(hon har lidls blöjor)...
    Men nu när hon sover så ska jag fortsätta med uppgift 2 i hälsopedagogiken som jag
    började läsa i måndags på distans.. har 5 veckor på mig att bli klar med kursen..
    Tänker försöka bli klar innan bebisen kommer.. så det verkar nu som kommer jag det...
    Imorron blir det kanske en sväng till skärholmen med en vän o ena av hennes söner..

  • mommymaria
    jempalainen skrev 2012-03-21 12:14:41 följande:

    För en timma sen ringde en läkare från förlossningen och berättade att de har kaos därinne just nu och flera som måste sättas igång imorgon pga tillväxtproblem o andra saker. Så hon frågade så snällt om jag kunde tänka mig att skjuta på det till fredag istället. Vad ska man säga? haha nej absolut inte! Men det känns ok faktiskt nu när jag får sova på nätterna och så känner jag att ett dygn till kan göra att jag mognar mera o det underlättar det hela. Måste bara få tiden att gå nu en dag till. Men med sol o femton grader varmt så känns det överkomligt ändå! 

    lite födelsekalas ikväll o imorgon får jag väl ligga i soffan o kolla på film o äta överbliven tårta o kakor:) 


    Vad jobbigt att din igångsättning blev flyttad..
    Men som du säger då kanske din livmodertapp hinner mogna lite till =)
     
    Kramar
  • Coriander

    Vi tog en lång promenad i solen idag. Å herregud vilka sammandragingar jag fick. En liten runda som i vanliga fall säkert inte tagit mer än 20 minuter tog nu en timme. Mannen och hunde gick framför mig och jag kom med små små steg efter dom. Var tvungen att emellan åt stanna upp mitt i sd. Jag trodde mot slutet av promenaden att jag inte skulle klara mig hem faktiskt. Men gav inte upp, vilket jag är mäkta stolt över. Väl hemma satt jag på toa ett långt tag och hade rikliga lite tjockare vita flytningar. Sen var det bara att lägga sig i sängen och ta två timmars tupplur - sköööönt!

    Nu på kvällen har magen känts lite öm, men inga sd vad jag vet. Tuttarna värker däremot och bebisen trycker sig mot ena sidan av magen igen. Jag försöker kolla på Uppdrag Granskning på svtplay och myser med ett glas cola å BBQ-chips. Lät vovven smaka på en chips och till min stora överraskning blev han helt tokig i dom... givetvis ger jag ju inte fler chips, då de innehåller en massa salt å annat som inte är så bra. Men har ligger här brevid å bara dreglar, stackarn.

    Imorgon är det mvc tidigt på morgonen. Vi får se vad som sägs där. Sen ska jag hem och städa lite. Kanske ska man ta en promenad om det det är fint väder ute.. Verkar ju sätta igång sammandragningarna rejält. Och det är ju målsättningen just nu - att få igång sd å sen värkar å förlossning!

    Har en mysig kväll tjejer!! Kram på er alla!  

  • mommymaria
    Coriander skrev 2012-03-21 21:21:46 följande:
    Vi tog en lång promenad i solen idag. Å herregud vilka sammandragingar jag fick. En liten runda som i vanliga fall säkert inte tagit mer än 20 minuter tog nu en timme. Mannen och hunde gick framför mig och jag kom med små små steg efter dom. Var tvungen att emellan åt stanna upp mitt i sd. Jag trodde mot slutet av promenaden att jag inte skulle klara mig hem faktiskt. Men gav inte upp, vilket jag är mäkta stolt över. Väl hemma satt jag på toa ett långt tag och hade rikliga lite tjockare vita flytningar. Sen var det bara att lägga sig i sängen och ta två timmars tupplur - sköööönt!

    Nu på kvällen har magen känts lite öm, men inga sd vad jag vet. Tuttarna värker däremot och bebisen trycker sig mot ena sidan av magen igen. Jag försöker kolla på Uppdrag Granskning på svtplay och myser med ett glas cola å BBQ-chips. Lät vovven smaka på en chips och till min stora överraskning blev han helt tokig i dom... givetvis ger jag ju inte fler chips, då de innehåller en massa salt å annat som inte är så bra. Men har ligger här brevid å bara dreglar, stackarn.

    Imorgon är det mvc tidigt på morgonen. Vi får se vad som sägs där. Sen ska jag hem och städa lite. Kanske ska man ta en promenad om det det är fint väder ute.. Verkar ju sätta igång sammandragningarna rejält. Och det är ju målsättningen just nu - att få igång sd å sen värkar å förlossning!

    Har en mysig kväll tjejer!! Kram på er alla!  
    När har du BF?
    Din dag låter lite som min..
    Fast jag har försökt få igång sammandragningarna som jag hade i natt med att städa järnet..
    Min Bm är borta på annat idag tom fredag så jag har inte tid förrens på måndag...
    Annars skulle jag oxå haft tid imorron..
    Kram
  • Chetti
    jempalainen skrev 2012-03-21 09:04:27 följande:
    Chetti: Tack så jättemycket för att du tänker på mig och ja man vet fasiken ingenting när det gäller barnafödande! :) de kömmer när de kömmer! Roligt att det har gått bra för er iallafall och att ni mår bra! Han är ju så himla söt och fin lilla samuel!

    Tack för bra tips ang förlossningen, jag tar alla tips jag kan få! Kram på dig hjärtat!Hjärta 

    Jo, jag tänker självklart på dig som kämpar på och går på övertid! Hjärta 

    Det är svårt att hänga med i trådarna med en nyfödd Glad

    Jag älskar min guldklimp så mycket att jag inte vart jag ska ta vägen ibland. Kram på dig och kämpa på! 
    blääääääääääää
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)