• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Stinis83

    Grattis Mrs Marlin! Vad fin hon är :) Men jösses vad snabbt, du måste ha varit redo? Var det väldigt jobbigt att det gick så fort?

  • Kalksten

    Stort Grattis Jempa och MrsMarlin: Vilka sötnosar!!

    MrsMarlin: Jisses vad snabbt!!!

    Här är det då BF idag men verkar inte vilja komma ut någon bebis, tror han kommer med påskharen den busen!

    Var vid BM igår och fick 8 april som igångsättningsdag om han inte kommit tidigare...känns inte så kul att det kanske blir först då men samtidigt är det viktigaste att vi får vår prins o att han mår bra, sen om det är i dag elelr om 2 veckor det är inte det jag bör lägga energi på för ut kommer han någon dag och senast 8 april!

    Slemproppen lossnade ju under söndag-tisdag och så kom det en rejäl del med blod i slemmet i går! Så jag hoppas det kan sätta igång av sig själv innan 8 april.

  • Mini 83

    Ojoj här har de hänt grejjer sen sist ja va inne...

    stort grattis till jempa o mrs marlin till era söta små underverk.

  • Nikis

    Gud va ni skriver, men jag har ju inte vart inne på ett tag. orkar inte läsa ikapp allting nu heller, men ska göra det sen. Ser dock att vissa har fått sina bebisar. Grattis till er :)

    I onsdags den 21/3 klockan 18.40 kom våran Juno till världen med sina 3330 gram och 52 cm lång. Allt gick superbra och jag är jättenöjd med förlossningen och personalen på ds :) Dock så gillade jag inte bb hotellet så mycket. Imorgon ska vi tillbaka på återbesök, ta pku prov och hörselprov. Vi fick vara kvar 48 timmar på bb eftersom jag hade lång vattenavgång och då måste man ha extra koll på bebisen. Hon har vart gul och är gul men inte så gul så att hon måste gå igenom behandling. Får se vad dom säger om det imorgon. 

    Nu har jag piss ont i brösten. Jag försöker att amma, hon tar bröstet någorlunda, men vill amma ofta för hon somnar vid bröstet. Nu är vårtorna fulla med sår och blåsor och jag mår dåligt av amningen. Har köpt salva som ska hjälpa, har testat vårdnapparna men det gick inte alls. Usch Vill bara ge henne ersättning som sonen fick när han va liten, men då känner jag mig som en dålig mamma. 
    Sambon ser att jag är deppig, han är orolig för mig. Jag vill må bra, jag vill ge Juno en bra start. Ska prata med personalen på ds imorgon om det här.  

  • Nikis
    anna012 skrev 2012-03-23 21:52:28 följande:
    Vet inte alls vad som skrivits nu de senaste. Men den 22mars på sin beräknade förlossningsdag kl 19.20 kom lilla Ella till världen. 50cm lång och 3800g tung och helt bedårande! Vi mår helt underbart allihopa och njuter av tiden tillsammans på BB.
    Åååh Grattis :) På bf och allt :) Nu vill jag bara göra om förlossningen. Haha Min juno är redan tre dagar och känns jättestor :P haha vad fort det går när dom är utanför magen. 
  • Marlin16

    Kalksten, det med slemmisen låter ju lovande!!! Mer än vad som hänt här iaf. Men jag vet oxå att det inte finns en garanterad följd på tecken.. Det kan ju börja med värkar oavsett.. Men ja skulle ju tolka dina tecken som att det blir max ett par dagar till

  • TheCoopers
    qatteriin skrev 2012-03-24 13:02:39 följande:
    Teknikens under! Här är bilden på Maria Isabel som jag fick från Jempa! Lilla söttjejen!!

     


    Åhh GRATTIS JEMPA !! Hjärta
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Mrs Marlin skrev 2012-03-24 15:48:25 följande:
    Igår kom äntligen vår lilla dotter, 10 dagar efter BF. Vi blev igångsatt.

    Förlossningen tog 40min. Totalt hade jag ca 7 värkar och 3 krystvärkar. Det gick verkligen hur fort som helst. Hon väger 3 143g och är 50cm lång.

    Här är lilla Alicia:

      
    Sikken sötnos ! Grattis !!
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Nikis skrev 2012-03-24 18:07:14 följande:
    Gud va ni skriver, men jag har ju inte vart inne på ett tag. orkar inte läsa ikapp allting nu heller, men ska göra det sen. Ser dock att vissa har fått sina bebisar. Grattis till er :)

    I onsdags den 21/3 klockan 18.40 kom våran Juno till världen med sina 3330 gram och 52 cm lång. Allt gick superbra och jag är jättenöjd med förlossningen och personalen på ds :) Dock så gillade jag inte bb hotellet så mycket. Imorgon ska vi tillbaka på återbesök, ta pku prov och hörselprov. Vi fick vara kvar 48 timmar på bb eftersom jag hade lång vattenavgång och då måste man ha extra koll på bebisen. Hon har vart gul och är gul men inte så gul så att hon måste gå igenom behandling. Får se vad dom säger om det imorgon. 

    Nu har jag piss ont i brösten. Jag försöker att amma, hon tar bröstet någorlunda, men vill amma ofta för hon somnar vid bröstet. Nu är vårtorna fulla med sår och blåsor och jag mår dåligt av amningen. Har köpt salva som ska hjälpa, har testat vårdnapparna men det gick inte alls. Usch Vill bara ge henne ersättning som sonen fick när han va liten, men då känner jag mig som en dålig mamma. 
    Sambon ser att jag är deppig, han är orolig för mig. Jag vill må bra, jag vill ge Juno en bra start. Ska prata med personalen på ds imorgon om det här.  
    Grattis till Juno!!  {#emotions_dlg.flower}
    I'm the me I choose to be ...
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)