• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Evelinas
    Isavanna skrev 2012-03-27 17:29:47 följande:
    Hej hej, har nästan precis kommit hem från sjukhuset.
    Alexandra föddes i söndags kväll den 25/3 kl 20:43.
    Hon var 51 cm och vägde 3475 g.
    Vattnet gick natten till söndag. En snabb undersökning på fl på morgonen sa ca 3 cm öppen men ingen aktiv förlossning. Så vi åkte hem igen.
    Vid 7 på morgonen började värkarna och vid halv 4 var vi tillbaka på fl.
    Vid halv 7 var jag 5 cm öppen och när dem en stund senare skulle sätta eda var jag fullt öppen. Kvart i 9 föddes hon.
    Nu ska jag försöka röja undan röran här hemma som övriga familjen åstadkommit under min frånvaro men jag hoppas kunna läsa ikapp en hel del under kvällen!
    Bamse kram till er alla!
    Åh, grattis!! Du fick på mitt BF Solig
    Har nyss kört 3 olika tränings-DVD:er, totalt 80min. Lite dans, yoga, mage/rygg och ben/rumpa. Jag hoppas det var det sista träningspasset som gravid, som sagt, v. 40+2 idag!
  • Coriander
    Mommymaria och Isavanna: GRATTIS till tjejerna!! Hjärta 

    Dagen har gått så segt här. Är helt kass i magen och har fortfarande sammandragningar hela tiden, fast de gör inte ont. Annars är menssmärtan kvar i både rygg och mage och trycket nedåt kvarstår. Jag tänkte gå ut i trapphuset ikväll och gå upp å ned om smärtsamma sd fortfarande uteblir om några timmar. Detta börjar nämligen gå på nerverna.. att ha ont, men liksom inget som händer. 

    Och så är jag övertygad om att jag kommer vara sist kvar i denna tråd utan bebis...för såklart är det väl en massa rusning på sjukan nu på fredag, så de smidigt flyttar över igångsättning till nästa vecka. Näe.. om jag innan detta hade attityden att jag aldrig mer vill bli gravid, så har det inte annat än ökat de senaste dagarna. Detta är faktiskt så jäkla drygt.  
  • Kalksten
    Coriander skrev 2012-03-27 18:46:14 följande:
    Mommymaria och Isavanna: GRATTIS till tjejerna!! Hjärta 

    Dagen har gått så segt här. Är helt kass i magen och har fortfarande sammandragningar hela tiden, fast de gör inte ont. Annars är menssmärtan kvar i både rygg och mage och trycket nedåt kvarstår. Jag tänkte gå ut i trapphuset ikväll och gå upp å ned om smärtsamma sd fortfarande uteblir om några timmar. Detta börjar nämligen gå på nerverna.. att ha ont, men liksom inget som händer. 

    Och så är jag övertygad om att jag kommer vara sist kvar i denna tråd utan bebis...för såklart är det väl en massa rusning på sjukan nu på fredag, så de smidigt flyttar över igångsättning till nästa vecka. Näe.. om jag innan detta hade attityden att jag aldrig mer vill bli gravid, så har det inte annat än ökat de senaste dagarna. Detta är faktiskt så jäkla drygt.  
    Det är du o jag Coriander verkar det som!!!
    Sefdraget...värks som fan men ingen vattenavgång elelr förlossningsvärkar....bara en jäkla massa molvärk!!

    Du o jag blir de sista kvar typ men men vi får tänka så här...molvärken är tecken på att saker händer! Men jag känner att om inget hänt till helgen får de fasiken sätta hål på hinnan så det komemr igång man kan ju inte gå med denna extrema molvärk o knappt kunna gå i 2 veckor till!!

    Bra du såg till att äta innan =)
  • Marlin16

    Jag är med er, Kalksten o Coriander. Smmandragningar och molvärk ibland. 3:e dagen över bf nu.. Man slutar ju hoppas på att bebis ska komma innan man får träffa BM igen, på måndag... Det händer ingentig med nån slempropp här iaf. Suck..

  • Coriander
    Kalksten skrev 2012-03-27 19:19:13 följande:
    Det är du o jag Coriander verkar det som!!!
    Sefdraget...värks som fan men ingen vattenavgång elelr förlossningsvärkar....bara en jäkla massa molvärk!!

    Du o jag blir de sista kvar typ men men vi får tänka så här...molvärken är tecken på att saker händer! Men jag känner att om inget hänt till helgen får de fasiken sätta hål på hinnan så det komemr igång man kan ju inte gå med denna extrema molvärk o knappt kunna gå i 2 veckor till!!

    Bra du såg till att äta innan =)
    Japp, it's u and me until the very end.  
    Min mamma tror ju att jag inte bör vänta på att vattnet ska gå. Hon har nämligen en teori om att detta med vattenavgång går lite i arv. Inte en enda av hennes 5 förlossningar har startat med vattenavgång, utan man har alltid fått ta hål på hinnorna. Men nog skulle man kunna önska sig lite förlossningsvärkar och inte dessa mesiga sd man har. Nog händer det grejer där inuti ändå.. men att det ska gå så segt är något jag har svårt att fatta. Det är ju trots allt endast 2-5% av samtliga gravida som går över tiden. Och så klart måste en ut av dessa få vara just jag. Får bara lust att skrika rakt ut "why me?!".

    Sen finns det en annan teori om att just barnmorskor har lite speciell karma när det kommer till egna förlossningar. Läste i en branschtidning att hela 80% av barnmorskor som fött barn upplevt att de haft en jobbigare förlossningen än genomsnittet av förlösta kvinnor. Med det i bagaget också kommer nog min aktiva förlossning ta överjäkliga 48 timmar och sluta ändå med typ KS eller något. Jag vet, borde bara vara positiv och som en solstråle, men just nu känns det inte som att man har mycket att hurra över. 
    Kalksten skrev 2012-03-27 19:20:11 följande:
    Coriander: Har din slempropp gått?
    Slemproppen har inte gått ännu, vad jag vet. Varje gång jag går på toa hoppas jag ju på att få ens en liten klump tjockare slem eller blod eller en brunaktig flytning - egentligen vad som helst färgat..  Men nope, bara vanliga vattniga "vanligt slemmiga" flytningar som ju inte betyder i mitt fall iaf någonting alls. 

    Nu ska jag till köket och äta igen... är hungrig som attans. Kanske förbättras även mitt dåliga humör av att få i mig lite mat. Kanske steka några korv och ta korv m bröd... det är typ allt jag orkar fixa i köket just nu. Och mannen är ju inte hemma, utan är någonstans med bilen och fixar det iordning med sommardäck och allt vad det innebär. 
  • Coriander
    Marlin16 skrev 2012-03-27 19:26:10 följande:
    Jag är med er, Kalksten o Coriander. Smmandragningar och molvärk ibland. 3:e dagen över bf nu.. Man slutar ju hoppas på att bebis ska komma innan man får träffa BM igen, på måndag... Det händer ingentig med nån slempropp här iaf. Suck..
    Förlåt, missade ju dig... fast jag så sent som idag diskutterat om ämnet "dryga graviditeter som inte vill ta slut" med dig. Får skylla på min ego Preggo brain, som bara kretsar kring irritation över bebisen som inte hittar ut. Nej men seriöst, jag tror att jag blandar ihop dig ibland med Mrs. Marlin som fick sitt barn ett tag sedan i denna tråd. Ber om ursäkt!

    Nu såg jag ju också att Mini83 är kvar med oss också! Vi är alltså fyra tjejer som kämpar om titeln "den evigt gravida kvinnan". Ska vi uppdatera en lista återigen då med BF osv.?

    Coriander BF 18.3 (v.41+2 idag 27.3)  
  • Marlin16

    Coriander, det är ingen fara att du glömde mig. Lätt gjort!

    Jag kan tycka att tiden går så extremt mycket långsammare sen man passerade BF och jag förväntade mig inte att gå över tiden så det känns ju ännu mer då.. Blä.

    Men jag håller med om det du skriver. Att varje toabesök så vill man hitta nåt spår på pappret som säger att det är på G.
    Och när man vänder sig på nätterna så vill man samtidigt notera nån värk som återkommer. Men jag tycks få nöja mig med sdr som inte ger nåt...

  • Daysis

    Tycker synd om er tjejer som går på övertid! Jag vet precis hur det känns, been there done that Men Coriander visst är det väl 2-5% som går över v 42+0?! För det är ju över 50% som går över v 40+0 om jag inte minns fel..

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)