• Anonym (gravi­d flickv­än)
    Äldre 6 Jul 10:37
    14607 visningar
    144 svar
    144
    14607

    Varför tittar han på porr?!

    Jag har en fundering, jag å min älskade sambo har världens bästa förhållande :) Vi älskar varandra otroligt mycket och väntar nu vårat första barn i september:) Vi har pratat om att vi ska eventuellt gifta oss borgerligt innan bebisens födsel :) Allt är på topp, vårat sexliv är underbart, vi har sex minst en gång om dagen och jag suger av honom osv osv... 

    Men han tittar på porr, eller porr och  porr, porrbilder på andra tjejer.. han kan skriva och söka på tjejer i nylonstrumpor, eller tjejer med korta kjolar utan trosor, snyggaste pussyn i världens, största analen osv osv.. Han är inne på en sida som heter guess her muff också.. är vanliga tjejer först på ett kort, sedan trycker man på bilden så kommer hennes fitta upp på en annan bild.. Han är inne varje morgon 5-6 minuter innan han går till jobbet.. Å varje gång jag varit hos mina föräldrar & hälsat på som bor ungefär 4 timmar härifrån, så är historiken full av massa olika porr då jag kommer hem..

    Jag undrar bara varför?! Har redan konfronterat honom och sa att jag vet han har vissa sidor, men då tog han bort dom.. å förklarade för honom vad det sårar mig och att jag inte känner jag duger, så han vet ju att jag inte gillar detta beteende! Men ändå fortsätter han jag förstår inte riktigt..

    Fråga honom om han var missnöjd med mig och inte stolt över att ha mig och att han ska bli pappa, då blev han jätte ledsen, frågade även honom om han tänker på dessa andra tjejer då vi har sex, då blev han även väldigt ledsen med.. så han reagerar ju iaf, men ändå fortsätter.. 

  • Svar på tråden Varför tittar han på porr?!
  • Anonym (gravi­d flickv­än) Trådstartaren
    Äldre 7 Jul 06:44
    Anonym (känslig) skrev 2011-07-06 23:00:53 följande:
    Jag har inte blivit utsatt, jag är en porrkonsumerande man. Så jag har "utsatt" flickvänner för liknande situationer. En flickvän jag haft kunde jag se porr med, för en var det helt ok, för den tredje är det problem. Ja Jag tror självkänsla är en faktor. Bör jag må dåligt pga av flickväns 20cm dildo då jag har 17cm kuk, neä vet ni vad, jag ser dildon som en resurs. Porr kan vara en resurs. Något som är troligt är att "förbjudande" ofta fungerar kontraproduktivt, han tänker mer på porr, och "förbud" låter destruktivt för ett förhållande. Ett större problem ni verkar ha är att ni inte verkar kunna diskutera fullt ut i ert förhållande, och det är inte konstruktivt att "smutsbelägga" din gubbe, för i din ton och metoder du använder är inte konstruktiva, snarare skuldbelägger du han. Lämna sidan öppe så han kan läsa, ja jag vet inte, varför inte prata om det och helst utan att hamna i affeklt direkt och börja gråta och skälla.
    Men hur pratar man med någon som bara nekar? Hur tar man en sådan diskussion med en person som inte erkänner att han faktiskt gör det? Han kan ju uppenbarligen inte förstå mig och att jag tkr detta är jobbigt och ett problem.. Å fortfarande så vill inte jag ge honom förbud, jag vill inte att han håller på då jag är hemma.. Jag har ingen självkänsla överhuvudtaget å jag är höggravid, klart som f*n det är jobbigt att min karl sitter och tittar på andra tjejer då och "drömmer" sig bort och blir kåt..  Men har man själv inte varit utsatt för något så är det nog svårt att sätta sig in i den sitsen själv.. Nej å varför skulle du bli avundsjuk på hennes dildo ? Min karl går i gång på att jag har en dildo.. men jag använder den inte då jag tittar på porr, använder den inte alls längre.. Jag "smutkastar" inte min gubbe, jag säger ju bara som det är! 
  • Reborn­Eve
    Äldre 7 Jul 06:53

    Men ts varför är det ok för honom att titta om du inte är hemma, men om du är hemma så får han inte?jag tycker faktiskt att alla människor har fri vilja att titta på bilder om man så vill. Du skriver även att du inte förstår varför han vill titta ett par minuter innan jobbet, måste du förstå varför? Det är ju inte så att det är någon som säger att du måste titta på bilderna. Det är han som vill titta och han har väl fri vilja? Du skriver även att han borde hellre vilja bli kåt tillsammans med dig alltså när du är hemma. Men vad säger att han inte kan bli det oxå. Jag sitter ofta och läser om sex och blir jättesugen även om det inte finns möjlighet till sex just då, men man bygger ju upp en kåthet som man sedan lever ut med partnern.

  • Anonym (Respe­kt)
    Äldre 7 Jul 06:54

    Hej. 

    Först och främst så lever jag tillsammans med en man som absolut tittar på porr. Typ dagligen och jag bryr mig inte. Själv läser jag sexnoveller eller kollar på porr om jag vill bli pigg i bäret... Jag kan vakna av att min sambo ligger och runkar på kvällen (i sängen) och det är helt OK för mig! Jag anser att vi har varsitt sexliv men samtidigt ett gemensamt. Jag blir mest glad över att min sambo är sexuell överhuvudtaget. :)

    TS. Att din sambo kollar på porr ska du inte se som att han INTE älskar dig, är glad över att ni ska bli föräldrar, tycker att du är sexig etc etc. Har du frågat honom om varför han kollar på porr? Frågat om ni inte kan titta tillsammans? 

    Dock anser jag att det är lite knepigt att din sambo kollar på porr på morgonkvisten innan jobbet... Lägga av en sats, fine men helt ärligt, orka dra igång datorn för att kolla på porr... :)  Är han möjligtvis beroende av porrsidor (hur många här är beroende av att kolla någon viss sida flera gånger per dag? Jag klarar mig knappt utan Facebook ska jag säga).... KBT kanske är ett alternativ i så fall...

  • Anonym (gravi­d flickv­än) Trådstartaren
    Äldre 7 Jul 10:18

    Jag orkar inte skriva mer i denna tråd.. har hört lite olika åsikter & jag känner att det inte blir bättre av att sitta å läsa vad alla tycker och tänker.. Tack för alla svar :)

  • Äldre 7 Jul 12:53

    Jag menade inget illa, behöver inte bli så där. Porr är bara en fantasi

  • Anonym (Funde­rare)
    Äldre 7 Jul 15:11

    Undrar om jag inte befinner mig ungefär i din mans situation, och tycker därför denna tråd är väldigt intressant. Jag har en underbar fru sedan 15 år tillbaka som jag älskar över allt på denna jord och har två barn med. Hon är vacker, intelligent och vi har det bra på alla sätt. Har aldrig haft bättre sex än med henne (även om det kanske kunde var lite tätare, barn, du vet) och reflekterar över huvud taget inte över att lämna henne.

    Samtidigt har jag sexuella fantasier. De är förlösande, ger mig en stunds flykt från vardagens krav. När jag ser porr (aldrig ngt. annat än gratisporr, eftersom jag har svårt för porrindustrin och vad den leder till) eller ännu hellre bra erotik är det som en förlängning och konkretisering av mina fantasier. Det mesta jag sett är ganska avtändande och sjaskigt, men ibland hittar jag ngt. guldkorn, som nyligen ett klipp med hög kvalitet med en vacker kvinna som smekter sig på ett så trovärdigt sätt så att det faktiskt såg ut som hon njöt. Efter orgasmen såg hon avslappnad och röd om kinderna in i kameran med ett leende om läpparna. Väldigt tändande. 

    Helst skulle jag vilja inviga min fru i detta. Har försökt ngn. gång, men det har inte fungerat. Hon har ett förhållningssätt som gör att det låser sig för henne då, och det är bara att acceptera. (Vårt eget sexliv utvecklas dock, i vår egen takt). Några gånger har hon "kommit på mig" i mitt porrurfande, vilket lett till en del samtal, där jag haft ett moraliskt underläge, så som diskussionen förts, eftersom jag kan ana att min älskade inte uppskattar att jag tänder på andras nakna kroppar. Det är ju vi som hör ihop. Men diskussionen har inte tagit oss vidare.

    Det har lett till att jag fortsätter på egen hand, och kapslat in tittandet till mina egna stunder, vilket jag tycker är synd. Men det kanske bara är att accpetera att män kan objektifiera och tända på det, medan kvinnor har andra behov. 

    Denna inkapsling kan sedan utvecklas i ett eget spår och bli en egen tillflyktort där tabu råder (och, som i din mans fall, kanske leda till att fantasierna drar iväg och hamnar i, ja, nylonstrumpor... även om jag själv tycker det verkar lite komiskt). 

    Frågan är om du skulle kunna möta din man i fantasiernas välrd i stället för att "beslå" honom med porrsurfning. Tänk ut din egna, innersta sexuella favoritfantasi som du blir upphetsad av när du smeker dig själv, leta om du kan hitta ngt. motsvarande på nätet (t.ex. redtube) och se hur det känns. Känns det bra kanske du kan bjuda in honom, så kan du se vart det leder. Jag är säker på att han skulle bli själaglad.

    Jag skulle bli det.

  • Äldre 7 Jul 17:04

    Är gift och vi båda är under 30. Vi väntar vårt första barn och sexet här hemma har alltid varit bra. Vi snackar även öppet om allt (inte mens och toa besök men allt annat). Min man "drar" lite i den varje morgon och han säger att han blir piggare av det. Jag funderade länge över detta och ringde faktiskt till fråga Olle och enligt honom släpps det ut nå hormoner som gör att man blir piggare när man är kåt. De kan ju vara samma anledning din kille kollar porr?

  • LivL
    Äldre 7 Jul 20:41

    Men lägg av TS, vuxna människa... Han har ju självklart ett sexliv med sig själv.

  • Anonym
    Äldre 7 Jul 20:45

    jag skulle nog snarare önska att min sambo var mer sexuell. här är det jag som är snuskhummern. ;)

  • Anonym
    Äldre 8 Jul 00:08
    Anonym skrev 2011-07-07 20:45:10 följande:
    jag skulle nog snarare önska att min sambo var mer sexuell. här är det jag som är snuskhummern. ;)
    Är du pojke eller flicka?
  • Anonym (2)
    Äldre 8 Jul 04:47

    Vi män behöver porr ibland när vi ska runka, så bry dig inte, har inget med dig att göra.

  • Chasti­ses
    Äldre 8 Jul 08:30

    Herregud, vad är det med kvinnor som ska styra över sina mäns runkande? Det är bara att acceptera att ni inte är lika. Knappast något personligt.

  • Anonym
    Äldre 10 Jul 09:46
    Anonym skrev 2011-07-08 00:08:10 följande:
    Är du pojke eller flicka?
    flicka.
  • Äldre 11 Jul 17:11

    Tycker det är bra att männen kan sköta sig själva ibland. (Är gravid med asjobbig graviditet så jag orkar inte alltid). Lite porr skadar väll inte så länge det inte är sånnt som inte är ok i er säng. Typ om han kollar på barn eller djur eller om ni är totalt emot analt åh han kollar på det.

Svar på tråden Varför tittar han på porr?!