• Äldre 14 Jul 09:06
    735722 visningar
    4926 svar
    4926
    735722

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Äldre 20 Aug 17:53
    jmynt skrev 2014-08-20 16:56:19 följande:

    Hej på er allihopa. Jag har inte varit inne i tråden på säkert ett år men nu skulle jag behöva er hjälp. Jag vill beställa såna där lappar man kann sy fast i en söm. Nån som vet vart man kan hitta såna?


    3exter köper jag från.
  • Äldre 20 Aug 19:07
    ZitaSol skrev 2014-08-18 11:19:48 följande:

    Toppen! Jag har läst att det vissa dagar anordnas stickcaféer men jag har inte vart på nått än. Säkert fördomsfullt men jag är rädd att bli den enda under pensionärsåldern....=P Men vem vet, kanske värt att kolla upp iaf! Ska vi avvakta och se om det är fler som är intresserade el ska man kanske starta en helt ny tråd om det så fler ser?


    Det låter som en bra idé att starta en ny tråd. Gör det och länka till den härifrån. Jag tror det kan vara jättetrevligt med stickcafé, kan tänka mig att t.ex. bibliotek ordnar sånt. Chansa! Jag tror det kan vara ganska blandade åldrar.
  • Äldre 21 Aug 08:29
    jmynt skrev 2014-08-20 16:56:19 följande:

    Hej på er allihopa. Jag har inte varit inne i tråden på säkert ett år men nu skulle jag behöva er hjälp. Jag vill beställa såna där lappar man kann sy fast i en söm. Nån som vet vart man kan hitta såna?


    Minanamnband.se :)
  • Äldre 21 Aug 21:06

    någon som vet vart man kan köpa (per meter eller stuvbitar) av sångtyger?
    de med klassiska sångerna som "bä bä vita lamm", "lilla snigel", "björnen sover", "nyss ås träffade jag en krokodil", "ekorrn satt i granen", "små grodorna" mm i tygdesign :)

  • Äldre 21 Aug 22:09
    engladprick skrev 2014-08-21 21:06:25 följande:

    någon som vet vart man kan köpa (per meter eller stuvbitar) av sångtyger?
    de med klassiska sångerna som "bä bä vita lamm", "lilla snigel", "björnen sover", "nyss ås träffade jag en krokodil", "ekorrn satt i granen", "små grodorna" mm i tygdesign :)


    Liandlo.com

    Jättefina tyger.
  • Äldre 8 Sep 13:19

    Åhh, vilken härlig tråd! De är ju så kul med bebispyssel!
    Är inte gravid än, å planerar inte att bli än på några månader heller. Men när suget blir för stort så kan man väl sy bodys å gömma undan?! ;)
    Bebiskläder är ju så galet söta! Den här sydde ja igår :)

  • sha
    Äldre 15 Sep 14:30

    Jag undrar om det är någon här inne som skulle kunna hjälpa mig med ett stickmönster till framstycket på en tröja jag håller på att sticka till lilla loppan här hemma ?
    okej, det står såhär "när arbetet mäter 28 cm sätter man de mittersta 12 m på en tråd för halsen och var sida stickas för sig. Avm yttrl vartannat v 2-1-1 för halsen"
    Det är det sista jag inte riktigt är med på. Ska jag vartannat första varv maska av 2 maskor, nästa varannat 1 maska och nästa 1 maska igen?


    Och är det en maska i var sida ut mot axeln? Annars kommer det ju (väl?) bli en sned halsringning!

    Jag förstår om det är svårförklarat av mig och svårt att förklara, men hoppas någon kan hjälpa mig komma vidare:)

  • Äldre 15 Sep 14:51

    Hej! 

    Jag har sett att det är flera som skrivit att de köpt hobbyskum på Jysk. Är det någon som vet om det går att tvätta i maskin?

    Tänkte använda det till babynest och vill helst att det ska gå att tvätta hela utan att tyget ska tas av. I ett babynest jag gjort så har jag polyestervadd, vilket gick utmärkt att tvätta. Dock vill jag ha lite tjockare madrass, så hobbyskum på Jysk skulle vara perfekt. Om det går att tvätta! 

  • Äldre 15 Sep 21:30
    CarolineJB skrev 2014-09-15 14:51:37 följande:

    Hej! 

    Jag har sett att det är flera som skrivit att de köpt hobbyskum på Jysk. Är det någon som vet om det går att tvätta i maskin?

    Tänkte använda det till babynest och vill helst att det ska gå att tvätta hela utan att tyget ska tas av. I ett babynest jag gjort så har jag polyestervadd, vilket gick utmärkt att tvätta. Dock vill jag ha lite tjockare madrass, så hobbyskum på Jysk skulle vara perfekt. Om det går att tvätta! 


    Jag använder Jysk hobbyskum men gör nestet öppningsbart så man kan plocka ut madrassen
  • Äldre 18 Sep 14:46
    MySecret skrev 2014-09-15 21:30:37 följande:

    Jag använder Jysk hobbyskum men gör nestet öppningsbart så man kan plocka ut madrassen


    Jag gjorde likadant. Satte 3 tryckknappar på mitt. Klippte till ett madrasskydd från ikea ifall det skulle ske nån olycka. Men det var aldrig några problem o nån kräkbebis var hon inte heller
Svar på tråden Syjunta för gravida!